Gå til innhold

PMDG 737 800, bildet fryser.


Anbefalte innlegg

  • Full Member

Jeg har ikke flydd 737 siden før jul. Igår fløy jeg ENBR-EKCH, og det blei en fin tur, men turen blei forstyrret av utallige frysing av bildet. Det hele startet mens jeg sto ved gate og forberedte turen. Plutselig så frøys bildet, men ved å klikke med venstre musknapp på frontskjermen, så blir bildet normalt igjen. Hvis jeg trykte på en av sideskjermene skjedde det ingenting. Dette skjedde mange ganger under hele flighten. Jeg brukte standard ATC på turen, med ATC vinduet på venstre sideskjerm,og flere av frysingene skjedde når jeg trykte for å svare, eller kontakte ATC. Jeg har sjekket PMDG forum, men ikke funnet noe som er likt dette. Mange har rapportert at bildet fryser det siste året, men de får det ikke tilbake ved å bruke musknappen. Jeg har fløyet mye VFR med mindre fly i det siste, men ikke opplevd noe tilsvarende. Har noen en forklaring på fenomenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Jeg leste om det på PMDG forumet, men da jeg postet min opplevelse der fikk jeg svar at det måtte være noe annet, siden et museklikk fikk bildet til å leve igjen. Jeg hadde ikke slått på TCAS da jeg opplevde at bildet frøys de første gangene. Jeg skal prøve en ny tur i kveld, så får vi se om jeg opplever det samme igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Tor Arild Danielsen:

Jeg leste om det på PMDG forumet, men da jeg postet min opplevelse der fikk jeg svar at det måtte være noe annet, siden et museklikk fikk bildet til å leve igjen. Jeg hadde ikke slått på TCAS da jeg opplevde at bildet frøys de første gangene. Jeg skal prøve en ny tur i kveld, så får vi se om jeg opplever det samme igjen.

Du er ikke på betaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med TCAS fører til at alle skjermer og knapper fryser i cockpit, men man kan har fortsatt kontroll via yoke og pedaler. Har opplevd det et par ganger på final når det er mye AI trafikk i området. Når dette skjer får jeg fortsatt landet, men uten hjelp fra instrumenter..... 

Problemet du beskriver har jeg ikke vært borti. Er problemet fortsatt til stede etter at du har restartet PC? Med tom community mappe (kun PMDG737 i community mappen)? Skjer det også når du ikke har vinduer fra simmen på sideskjermene dine? Hos mitt system kan jeg ikke undocke skjermer fra simmen uten at det stjeler for mye resurser fra skjermkortet (RTX2080Ti).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Nå har jeg flydd en ny tur, ENGM-ESSA. Jeg valgte å fly uten ATC og AI trafikk, men jeg opplevde to ganger at bildet frøs. Første gang var da jeg vrei på startknappen for engine 2, og den andre gangen var da jeg vrei på knappen for å sette lys på instrumentene. Begge ganger løste det seg når jeg trykte på venstre museknapp. Jeg har ingen forklaring på dette. Er fortsatt veldig i tvil om det er 737 eller simulatoren som forårsaker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra PMDG forumet. 

Sitat

PMDG 737 for MSFS: Update 3.00.0091 is Pending:
On Friday, we anticipate releasing update 91 for the entire MSFS fleet of 737 products. This update is primarily focused on stability improvements to eliminate some problems causing cockpit freezes that have become more problematic since the introduction of SU14 and the SU15 beta. A significant amount of work has gone into locating and correcting the issue causing this disruption and we are bringing this update cycle forward specifically to address this issue.

It is important to be clear that this is a stability update that carries a number of changes that are specifically designed to improve stability of operation, but few-if-any changes that are unrelated to stability. Areas that received attention include memory use, TCAS target handling, system initialization on scenario loading, a few drawing functions and some data parsing routines. Effectively, we have been focused on some very technical areas to provide greater protection against issues that might disrupt your flight and thus your enjoyment.

https://forum.pmdg.com/forum/main-forum/general-discussion-news-and-announcements/286430-07mar24-notam-for-737-crew

Så det er kanskje PMDG som er problemet hos deg. Lov å håpe at denne patchen hjelper for deg i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...