Gå til innhold

Ingen fly vil ta av fra ENTS, Trysil


alfme

Anbefalte innlegg

Ingen av mine fly får nok fart (om i de i det hele beveger seg annet enn i små hopp) til å ta av fra flyplassen ENTS, Trysil. Noen som har oppleved det samme, og funnet en løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden skrev Dag Baardsen:

Prøv å trykke Shift-P og se om det blir bedre?

Trykker jeg Shift-P kommer jeg kun til Pushback. Det påfallende er at alle fly fungerer som de skal fra alle andre flyplasser. Problemet er det samme selv om jeg prøver Trysil fra en Community folder kun med bare default tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.1.2024 klokken 20.52 skrev Dag Baardsen:

Ja, hadde samme problemet og det viste seg at den startet i pushback med parkbrems på. Merkelig det der med at det kun er problem kun på Trysil.

Det spredde seg snart til alle flyplasser. Prøvde derfor å kjøre med en tom Communityfolder. Det hjalp ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
38 minutter siden skrev alfme:

Skiftet navn på min Communityfolder. Og startet msfs på ny. Det hjalp ikke det minste.

Hei.!

Nu har jeg prøvet, landing, avgang, med diversr fly, og det er ingen problem. PS. Du må ikke slette eller forandre navn på Community mappen. Den skal kun hete <Community> 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.1.2024 klokken 19.14 skrev Steinar Bakke.:

Hei.!

Nu har jeg prøvet, landing, avgang, med diversr fly, og det er ingen problem. PS. Du må ikke slette eller forandre navn på Community mappen. Den skal kun hete <Community> 

Jeg har frigitt rundt 900Mb på hardisken. Det hjalp stort. Imidlertid har jeg fortsatt problem på Trysil. Jeg pleiser å bruke warm start. Flyene går i rykk og napp til de kommer på høyde med terminalen. Da først begynner de og akselerere. Slikt skjer ikke på andre flyplasser så vidt jeg har funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
7 timer siden skrev alfme:

Jeg har frigitt rundt 900Mb på hardisken. Det hjalp stort. Imidlertid har jeg fortsatt problem på Trysil. Jeg pleiser å bruke warm start. Flyene går i rykk og napp til de kommer på høyde med terminalen. Da først begynner de og akselerere. Slikt skjer ikke på andre flyplasser så vidt jeg har funnet ut.

Hei.! Gjør som Mag sier.

I tilegg så starter du simmen, så velger du Trysil ENTS ikke bry deg med noen start prosedyrer. Bare la den starta, den vil da starte opp på Runways 15 eller 33. Hvis du da ikke får løftet maskinen, er det noe feil, med oppsettet, bruk Cessna 172

PS. I Asist Options...For og gjøre det litt enklere. Under Piloting, setter du Auto Rudder - ON og Assisted Yoke - ON. Resten Off. 

Kom tilbake om det hjelper.👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.2.2024 klokken 21.22 skrev MagTvei:

Hvor mye RAM har du? Oppdatert Windows og apper?

Jeg har 32Gb DDR4 når simmen kjører alene. Holder Windows 10 og apps oppdatert til en hver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.2.2024 klokken 0.56 skrev Steinar Bakke.:

Hei.! Gjør som Mag sier.

I tilegg så starter du simmen, så velger du Trysil ENTS ikke bry deg med noen start prosedyrer. Bare la den starta, den vil da starte opp på Runways 15 eller 33. Hvis du da ikke får løftet maskinen, er det noe feil, med oppsettet, bruk Cessna 172

PS. I Asist Options...For og gjøre det litt enklere. Under Piloting, setter du Auto Rudder - ON og Assisted Yoke - ON. Resten Off. 

Kom tilbake om det hjelper.👍

Det hjalp. Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...