Gå til innhold

MD82, PMDG 737 eller TBM850?


Anbefalte innlegg

  • Full Member

Ser at du har CPL, og IR. Da har du jo noen timer i lufta. Det er ikke lett å gi råd til en som har har din bakgrunn.  Jeg trur alle tre er blant de bedre flyene du kan kjøpe. MD82 og TBM 850 er jo eldre modeller, med klokkeinstrumenter og mindre skjermer. 737 må vel sies å være en mer moderne maskin med store skjermer. Det kommer også an på hvordan du liker å fly.  TBM 930 er jo standard i FS 2020, og er en mer moderne maskin med glasscockpit. Jeg kjenner folk med betydelig RL flyging, som mener TBM 930 er det beste flyet i FS2020. Bortsett fra glasscockpit så skal den være ganske lik 850, men jeg trur kanskje 850 har simulert flere detaljer enn 930 som ikke går på det flytekniske, men mer på det visuelle.Jeg flyr mest PMDG 737 800, men når jeg ønsker et avbrekk med VFR flyging, så flyr jeg også TBM 930. Alle disse flyene krever at du setter deg inn i systemer og sjekklister for å ha mest utbytte, og 737 en er veldig realistisk simulert på de fleste systemer. Jeg har en kamerat som er tidligere 737 kaptein, og han er imponert over realismen i PMDG 737. Alle tre flyene trur jeg vil kunne gi deg mange fine simulator timer i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva du er ute etter. Er jo tre fly i ganske så ulike kategorier. Om du ønsker en turboprop maskin så ville jeg gått for Simworks sin Pilatus PC-12. Evt. om du ønsker en strøken turboprop simulering så er FSreborn sin FSR500 tingen. Det er ikke et superspennende fly men har den desidert beste turboprop simuleringen av samtlige fly i MSFS. Her snakker vi spot on. Ønsker du en 737 maskin så er det PMDG som gjelder. Maddog har jeg aldri prøvd grunnet manglende interesse, men den skal visstnok også være på nivå med PMDG. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også legge til at TBM850 også er et veldig bra fly, men den har et par irriterende ting når det kommer til motor simulering på bakken som gjør den et mareritt å takse. Det er det eneste som ødelegger opplevelsen med TBMen. Spesielt om du har erfaring med turboprop fra den virkelige verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Står egentlig mellom de tre fordi 

1. 737 er fantastisk! 

2. MD82 er fantastisk!

3. TBM850 er fantastisk!

 

Kommer kanskje litt ann på hva jeg vil fly og utifra hva jeg bruker simulatoren til oftest, så ser det ut til at TBM vinner denne runden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...