Gå til innhold

F-86 konvertering til FS 2020


Anbefalte innlegg

Det ble et artig gjensyn med Milviz sin F-86 Sabre i FS 2020. Noen har konvertert modellen fra FSX og gjort denne flybar i FS 2020. Kanskje noe av de beste freeware modellene som man får i øyeblikket til FS. Også kjekt å se igjen de gamle liveriene som jeg en gang laget for denne modellen til Milviz. https://flightsim.to/news/freeware-milviz-f-86-sabre-now-available-on-flightsim-to

Skjermbilde (3991).jpg

Skjermbilde (3990).jpg

Skjermbilde (3980).jpg

Skjermbilde (3984).jpg

Skjermbilde (3986).jpg

Skjermbilde (3993).jpg

Skjermbilde (3982).jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev MagTvei:

Ser ut som noen norske teksturer ligger delvis inne:

Screenshot 2023-12-04 183830.png

De fleste teksturene som jeg laget ligger inne i pakken. Men kun noen få av dem er konvertert for FS 2020. Dersom man sjekker Aircraft.cfg, vil man se at det står model= msfs_DISABLED på mange av liveriene. Dette er fordi disse ikke er klargjort for FS 2020.
Det er en liten prosess å gjøre dette, og det tok meg noen timer og litt hjernetrim å konvertere RNoAF sin U MU. Jeg skal konvertere D AH også (samt kanskje noen til). Jeg jobber fortsatt på gamlemåten, og utfordringen ligger i comp filene (det er disse som bestemmer hvilket materiale som teksturene får, og om dette er matt eller speilblankt). Comp filene må lages ny for hvert livery (og disse ligger ikke i noe paintkit). Slik jeg har gjort det nå med U MU, så ligger denne i pakken. Jeg har ryddet opp i pakken for liveries som ikke er konvertert. Likevel så tror jeg at jeg skal lage de nye liveryene som egne pakker. Til slutt så vil jeg minne om at dette er en konvertering fra FSX. Det betyr at cockpit i liten grad er operativ, men modellen flyr bra. Den som gjorde konverteringsjobben, har konsentrert seg om det utvendige

Skjermbilde (4049).jpg

Skjermbilde (4044).jpg

Skjermbilde (4052).jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

jeg skal lage de nye liveryene som egne pakker.

Spennende,  og takk for at du tar deg bryderiet 😊 .  Det ryktes at Blackbird Sim vil komme med en ny F-86 for FS2020/24 ,  men det kan jo ta år og dag .  I mellomtiden liker jeg denne "FSX-utgaven" selv om den bare har en passiv cockpit.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden skrev Gunnar van der Meeren:

Tar litt tid før disse blir tilgjengelige på flightsim.to. Jeg lastet opp til feil kategori, og dermed ble opplastingene avvist. Jeg har nå korrigert dette, men man må beregne 12 til 24 timer før de er klare. 😔

Kanon.! TAKK.

De er allerede nedlastet.👍👌

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...