Gå til innhold

quest 2 problemer


eddie6413

Anbefalte innlegg

13 timer siden skrev eddie6413:

Er det noen her som har noen "settinger" å dele? Jeg får ikke MSFS 2020 til å være spillbar i VR.  Det bare hakker når jeg vrir hodet og det blir værre jo lenger jeg er inne i simulatoren.  Har 3060 GTX kort.

Spørs om du har litt for høye grafikksettings og oppløsning. 3060 er nok litt i det svakeste laget for MSFS, så du må nok belage deg å sette settings ganske mye ned. Jeg har et 3090-kort og jeg kan fortsatt ikke maxe ut settings i VR og da med et headsett som har lavere oppløsning en din Quest 2. Jeg har en blanding mellom high og ultra.

Hvis kortet ditt støtter det, kan du skru på "DLSS" det skal hjelpe godt på performance, men noen detaljer kan bli litt uklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden skrev eddie6413:

Er det noen her som har noen "settinger" å dele? Jeg får ikke MSFS 2020 til å være spillbar i VR.  Det bare hakker når jeg vrir hodet og det blir værre jo lenger jeg er inne i simulatoren.  Har 3060 GTX kort.

Jeg er på sjøen og får ikke sjekket mine settings, men der er jo en god del videoer på Youtube som kan gi deg hint. Når det er sakt, så sliter jeg også med RTX 4070, Ryzen 9 7900X og oculus 2. En del instrumenter er umulig å lese mv. og det er langt fra optimalt, men jeg svelger noen kameler for å fly i VR...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fiklet en del og fått til en smooth bevegelse nå i Quest 2. Men... problemet nå er at alt utenfor cockpiten er på en måte bølgete og når jeg flyr småhopper alt utenfor. Uansett om jeg setter alt på lavt. Er som å se igjennom varm damp som stiger fra asfalt....er min eneste måte å beskrive det på.  Har ikke siste Nvidia driver da...men nest siste.  Bruker Oculus debug tool, og Open XR. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden skrev eddie6413:

Har fiklet en del og fått til en smooth bevegelse nå i Quest 2. Men... problemet nå er at alt utenfor cockpiten er på en måte bølgete og når jeg flyr småhopper alt utenfor. Uansett om jeg setter alt på lavt. Er som å se igjennom varm damp som stiger fra asfalt....er min eneste måte å beskrive det på.  Har ikke siste Nvidia driver da...men nest siste.  Bruker Oculus debug tool, og Open XR. 

Det du beskriver der er reprojection, motion smoothing, asynchronous spacewarp, kjært barn har mange navn, men de fungerer alle på samme måte. ved lavere framerate vil headsetet prøve og interpolere frames for å gi en følelse av høyere framerate. F.eks. hvis du kun får 45fps og vil ha 90, vil headsettet lage hver andre frame kunstig. Den prøver så godt den kan, men det oppstår artifacts, spesielt når det er mye bevegelse i bildet (f.eks. propell). Dess lavere framerate du får dess mer vil du se av disse artifactene. F.eks. om du får 15fps og vil ha 90 må 6 kunstige frames genereres.

 

Dersom det er veldig plagsomt kan du skru det av, men hver oppmerksom på at lav framerate kan gjøre deg motion sick om du ikke har en sterk vr-mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter enda mer fikling så klarte jeg å få simmen "smooth" når jeg flyr. Dette gjorde jeg ved å slå av ASW og å sette opp pixels til 1.3. Så nå prøver jeg å finne ut hvordan jeg kan få et klarere syn når jeg ser ut. Alt er på en måte blurry....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...