Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. mai 2023 Premium Medlem Skrevet 15. mai 2023 FlyingIron ligger ikke på latsiden. Nå har det kommet en kraftig oppdatering av deres fra før veldig gode Spitfire MK IXc. Finjusteringer av flight mdl. og helt nye lydfiler med skikkelig grom spitfire-lyd m.m.m. Spørs om ikke denne modellen nå er helt på høyde med Milviz Corsair..... 4 Siter
MagTvei Skrevet 16. mai 2023 Skrevet 16. mai 2023 (endret) Takk for påminnelsen igjen, trodde ikke den hadde behov for flere oppdateringer, men jammen klarte de det! Nå snur den rundt den ene hjulaksen, akkurat som jeg så Matt Jones gjorde på Kjeller. Endret 16. mai 2023 av MagTvei 1 Siter
MagTvei Skrevet 16. mai 2023 Skrevet 16. mai 2023 https://aeronorge.no/kulturarv/2018/20181223.html 1 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. mai 2023 Forfatter Premium Medlem Skrevet 16. mai 2023 Sitat Nå snur den rundt den ene hjulaksen, akkurat som jeg så Matt Jones gjorde på Kjeller. Pluss mer til.... den er blitt langt mer "medgjørlig" i de fleste bevegelser. Føles mer "levende" og for ikke å snakke om LYDEN ! Hva synes du / dere om den nye lydkvaliteten ? Spesielt fra innsiden synes jeg realismen overgår det vi er vant med fra warbirds . Siter
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 16. mai 2023 Premium Medlem Skrevet 16. mai 2023 Kjapt spørsmål, hvordan er denne sammenlignet med DCS sin Spitfire? Jeg hadde A2A sin også, men den utgikk da P3D tok kvelden. Bortsett fra noen småting i DCS er jeg veldig fornøyd, men kjenner jeg har litt lyst på en Spitfire i MSFS 1 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. mai 2023 Forfatter Premium Medlem Skrevet 16. mai 2023 2 minutter siden skrev Torbjørn M: Kjapt spørsmål, hvordan er denne sammenlignet med DCS sin Spitfire? Jeg hadde A2A sin også, men den utgikk da P3D tok kvelden. Bortsett fra noen småting i DCS er jeg veldig fornøyd, men kjenner jeg har litt lyst på en Spitfire i MSFS DCS er jo i en klasse for seg, og har mer heftig realisme i startprosedyrer og våpenbruk, men egentlig synes jeg DCS sin er "kunstig" vanskelig å håndtere, spesielt på bakken. Ellers nærmer disse to seg i lufta, og med alle flyplassene i MSFS er det jo en ekstra dimensjon til underholdningsverdi i den retningen. 1 1 Siter
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 16. mai 2023 Premium Medlem Skrevet 16. mai 2023 Takker og bukker! Jau, da får vi prøve da. Ja, den er krevende på bakken i DCS. En stor grunn til at jeg oppgraderte rudder-pedalene i sin tid for å ha stålkontroll på akkurat denne flymaskinen. MSFS har en liten vei og gå på taildraggers (og et par andre ting), men som alltid, så kommer de med oppdateringer som gjør ting litt bedre hver gang, så dette blir vel ganske spot-on snart det også 2 Siter
MagTvei Skrevet 16. mai 2023 Skrevet 16. mai 2023 Synes også den er blitt veldig bra nå, både i lufta og på bakken. DCS versjonen virker i overkant nervøs i kontrollene, men jeg har jo ikke prøvd fasiten. Tror RAF hadde mistet mange flere ferskinger dersom den var 100% realistisk! Likte personlig lyden bedre i forrige versjon av Flyingiron sin utgave, men det er mulig jeg må oppgradere høytalerne mine? Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 16. mai 2023 Skrevet 16. mai 2023 7 timer siden skrev MagTvei: Synes også den er blitt veldig bra nå, både i lufta og på bakken. DCS versjonen virker i overkant nervøs i kontrollene, men jeg har jo ikke prøvd fasiten. Tror RAF hadde mistet mange flere ferskinger dersom den var 100% realistisk! Likte personlig lyden bedre i forrige versjon av Flyingiron sin utgave, men det er mulig jeg må oppgradere høytalerne mine? Taildraggere er krevende i virkeligheten også på bakken. Nå har ikke jeg prøvd warbirds noe særlig i DCS da jeg flyr utelukkende jet og helikopter, men taildraggere i MSFS/P3D/FSX er totalt urealistiske på bakken da fysikken på bakken er helt fraværende. Det som er greia apropo nervøse flykontroller er at i virkeligheten så har man krefter som virker på stikka og kontrollene. I tillegg så sitter man selv i flyet og kjenner på g-krefter osv. Dette er vanskelig å simulere i en simulator så er nok derfor enkelte simulatorer forenkler det ved å gjøre flyene mer stabile og mer "spillaktig" både på bakken og i lufta for å kompensere. I tillegg er det mange som har manglende forståelse for aerodynamikk og slikt når det gjelder taxing og flyging generelt. Enkelte sitter også på elendige kontrollere som joystick og yoke i plast som gjerne ikke er riktig konfigurert heller som forverrer problemet ytterligere. Bare et lite innspill Ellers flotte bilder! Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Premium Medlem Skrevet 17. mai 2023 Sitat taildraggere i MSFS/P3D/FSX er totalt urealistiske på bakken da fysikken på bakken er helt fraværende. Litt enig, men det er også her det skiller mellom gode utviklere og de som bruker Asobo-standard. FlyingIron mener jeg er blant de gode, og spesielt deres Spitfire har fått mye "omsorg og kjærlighet" 😍 . Synes Spit`n er veldig realistisk også på bakken, bare den behandles med riktig trim og forsiktig bruk av throttle. Helt realistisk forventer jeg ikke av en hjemme-simulator, men de beste flymodellene gir såpass bra innlevelse, at de er brukbar erstatning for oss flyinteresserte hjemmepiloter 😇. 1 Siter
MagTvei Skrevet 17. mai 2023 Skrevet 17. mai 2023 Spitfire'n kan absolutt anbefales, både i DCS og MSFS, de er egentlig ikke så ulike, men foretrekker FlyingIron sin versjon for hjemmePC bruk 😍 1 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 17. mai 2023 Skrevet 17. mai 2023 5 timer siden skrev Ernst K.Furuhatt: Litt enig, men det er også her det skiller mellom gode utviklere og de som bruker Asobo-standard. FlyingIron mener jeg er blant de gode, og spesielt deres Spitfire har fått mye "omsorg og kjærlighet" 😍 . Synes Spit`n er veldig realistisk også på bakken, bare den behandles med riktig trim og forsiktig bruk av throttle. Helt realistisk forventer jeg ikke av en hjemme-simulator, men de beste flymodellene gir såpass bra innlevelse, at de er brukbar erstatning for oss flyinteresserte hjemmepiloter 😇. Du må ha ekstern fysikkmotor om du skal komme rundt Asobo sin. Men er ellers enig i at kvaliteten på flyene varierer veldig fra utvikler til utvikler. Det er dog enda langt igjen til MSFS er på nivå med XP og DCS. Spesielt propellfly er helt håpløst i MSFS. Turbulens synes jeg MSFS har fått til veldig bra. Det eneste jeg savner her er inertia, eller "treghet" i systemet. Husker ikke helt i farten hva det kaltes for i fysikken (begynner å bli noen år siden jeg hadde fysikk). Siter
MagTvei Skrevet 18. mai 2023 Skrevet 18. mai 2023 9 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Det er dog enda langt igjen til MSFS er på nivå med XP og DCS. Spesielt propellfly er helt håpløst i MSFS. Ikke enig i at propellfly er håpløse i MSFS. Synes f.eks. C172 og Justflight Arrow er veldig bra simulert. FlyingIrons Spitfire flyr temmelig likt DCS-versjonen, som jeg har brukt mye, så det kan ikke være langt igjen til MSFS er på samme nivå. FI modellen har det store sideroret (mens DCS har det lille), så den skal ha bedre rorautoritet, spesielt på bakken. Siter
MagTvei Skrevet 18. mai 2023 Skrevet 18. mai 2023 https://fselite.net/content/flyingiron-simulations-updates-spitfire-new-sounds-and-more/ Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. mai 2023 Forfatter Premium Medlem Skrevet 18. mai 2023 Sitat Spesielt propellfly er helt håpløst i MSFS. Dette er jeg helt uenig i, og unødvendig negativt kommentert. Greit at hjemmesimulering har noen mangler i forhold til virkeligheten, men vi må ikke glemme at dette handler om "underholdning" og hobby for flyinteresserte. Og som et innslag i forumet for MSFS, var det IKKE ment å hisse opp den evige diskusjonen om hva som er best av DCS, XP, MSFS ( og kunne godt nevnt noen flere ), men som info om at Flying Iron har oppdatert sin modell av Spitfire. Og Spit`en er blitt bedre, det er det ingen som helst tvil om. 1 1 Siter
MagTvei Skrevet 18. mai 2023 Skrevet 18. mai 2023 Ja, er den god nok for piloter i BBMF, er den god nok for meg! 1 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 18. mai 2023 Skrevet 18. mai 2023 3 timer siden skrev Ernst K.Furuhatt: Dette er jeg helt uenig i, og unødvendig negativt kommentert. Greit at hjemmesimulering har noen mangler i forhold til virkeligheten, men vi må ikke glemme at dette handler om "underholdning" og hobby for flyinteresserte. Og som et innslag i forumet for MSFS, var det IKKE ment å hisse opp den evige diskusjonen om hva som er best av DCS, XP, MSFS ( og kunne godt nevnt noen flere ), men som info om at Flying Iron har oppdatert sin modell av Spitfire. Og Spit`en er blitt bedre, det er det ingen som helst tvil om. Var ikke meningen å skape dårlig stemning. Det jeg mener med det er blant annet fraværende prop drag, motor simulering (stempel og turboprop) har store mangler i form av leaning av motor, motor respons, ITT, lag i torque instrument, manglende beta implementering og mulighet for å definere beta range på kontrollere for å nevne noe. Med andre ord helt elementære ting. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 18. mai 2023 Skrevet 18. mai 2023 5 timer siden skrev MagTvei: Ikke enig i at propellfly er håpløse i MSFS. Synes f.eks. C172 og Justflight Arrow er veldig bra simulert. FlyingIrons Spitfire flyr temmelig likt DCS-versjonen, som jeg har brukt mye, så det kan ikke være langt igjen til MSFS er på samme nivå. FI modellen har det store sideroret (mens DCS har det lille), så den skal ha bedre rorautoritet, spesielt på bakken. Default C-172 er ganske bra rent flymessig. Justflight Arrow er et veldig bra fly system messig, men aerodynamikk er heller tvilsom. Har ikke flydd den på sikkert 1,5 år nå, og største problemet sist jeg fløy den var at den krevde stikka i magen for å ta av samt i sving. Det er helt urealistisk da småfly mer eller mindre tar av av seg selv når du når en viss hastighet. Kjørte det opp i over 90 knop på rullebanen uten at flyet gjorde tegn til å ta av uten store elevator input. Siter
MagTvei Skrevet 18. mai 2023 Skrevet 18. mai 2023 20 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Var ikke meningen å skape dårlig stemning. Men du klarte det likevel, skjønner ikke poenget med å komme med så negative innspill. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 18. mai 2023 Skrevet 18. mai 2023 Sitat Taildraggere er krevende i virkeligheten også på bakken. Nå har ikke jeg prøvd warbirds noe særlig i DCS da jeg flyr utelukkende jet og helikopter, men taildraggere i MSFS/P3D/FSX er totalt urealistiske på bakken da fysikken på bakken er helt fraværende. Det som er greia apropo nervøse flykontroller er at i virkeligheten så har man krefter som virker på stikka og kontrollene. I tillegg så sitter man selv i flyet og kjenner på g-krefter osv. Dette er vanskelig å simulere i en simulator så er nok derfor enkelte simulatorer forenkler det ved å gjøre flyene mer stabile og mer "spillaktig" både på bakken og i lufta for å kompensere. I tillegg er det mange som har manglende forståelse for aerodynamikk og slikt når det gjelder taxing og flyging generelt. Enkelte sitter også på elendige kontrollere som joystick og yoke i plast som gjerne ikke er riktig konfigurert heller som forverrer problemet ytterligere. Bare et lite innspill @MagTvei Her er det opprinnelige innlegget mitt. Vil påstå det er et ganske konstruktivt svar på et annet innlegg da jeg ikke har for vane å komme med "oppgulp". Jeg har flydd i over 15 år, både privat og kommersielt så jeg vet sånn høvelig hvordan et fly oppfører seg på bakken (samt i lufta) og hvordan motor og propell oppfører seg. Men skal ta det til etterretning og la være å komme med slikt fremover. Beklager så mye 1 Siter
MagTvei Skrevet 18. mai 2023 Skrevet 18. mai 2023 Den er grei, du burde ta deg en ny prøvetur i Flyingiron Spitten, kanskje du blir positivt overrasket? Fra Flyingiron: Thanks to the expertise of the BBMF, we have been able to finetune our simulation to the highest degree possible - no aspect of the flight envelope has been left untouched! We are happy to say with full confidence that our Spitfire is flying just like the real thing, as confirmed by active Spitfire pilots using it for training! The flight model, engine & ground handling have all been refined to meet pilot feedback, with several of our custom aerodynamics systems being reworked & expanded to increase realism. To succinctly paraphrase BBMF pilot 'Disco' - "Power is on point, ground handling is also ... overall, well chuffed!" 1 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 18. mai 2023 Skrevet 18. mai 2023 Har ikke Spitfire. Flyr ikke warbirds enkelt og greit på grunn av at jeg ikke har noen interesse av dem. Var forresten ikke Spitfire jeg kommenterte på, men manglende handling/fysikk på bakken samt motor simulering i MSFS som er et kjent problem. Du kan tweake groundhandling innenfor visse parametre, men du kan ikke endre på fysikken i simulatoren med mindre du bruker ekstern fysikkmotor som f.eks A2A og Majestic gjør. Siter
MagTvei Skrevet 18. mai 2023 Skrevet 18. mai 2023 39 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Har ikke Spitfire. Flyr ikke warbirds enkelt og greit på grunn av at jeg ikke har noen interesse av dem. Da har vi nok ganske ulikt utgangspunkt, for jeg satt og tegnet Spitfire i smug i timene på barneskolen 🙂 1 Siter
MagTvei Skrevet 19. mai 2023 Skrevet 19. mai 2023 Her er en kjapp og fin gjennomgang av Spitfiren, dette er før siste oppdatering: 1 1 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. mai 2023 Forfatter Premium Medlem Skrevet 19. mai 2023 Flott film, artig å få bekreftet kvaliteten av en proff pilot . Nå venter vi bare på deres BF-109G6 FOR MSFS med samme kvalitet, og litt lenger unna FW190 FOR MSFS !! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.