Jojo Skrevet 26. april 2023 Del Skrevet 26. april 2023 Hei! Jeg spiller ganske mye MSFS 2020, og i det siste har MSFS 2020 krasjet ganske mye for meg, kjører graffikken på msfs 2020 på medium og low! noen som har en teori om dette, og eventulet hva jeg kan gjøre her er mine specs på pc! CPU AMD K19 RAM 32,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1596MHz Motherboard ASUSTeK COMPUTER INC. ROG Graphics 4095MB NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti (MSI) Storage 1863GB Western Digital WD Blue SN570 2TB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 26. april 2023 Premium Medlem Del Skrevet 26. april 2023 pass på at du er på dx 11 og ikke 12 det kan hjelpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jojo Skrevet 26. april 2023 Forfatter Del Skrevet 26. april 2023 18 minutter siden skrev Robert Hulthin: pass på at du er på dx 11 og ikke 12 det kan hjelpe Heisann! hva mener du med dx 11? hva er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 26. april 2023 Del Skrevet 26. april 2023 Hva slags krasj er det? Krasjer den uten forvarsel og avslutter eller får du en feilmelding? Starter pcen på nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jojo Skrevet 26. april 2023 Forfatter Del Skrevet 26. april 2023 den krajser bare plutselig uten forvarsel eller noe, alt kan være helt smooth, også plutselig bare fryser alt også krasjer spillet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 26. april 2023 Del Skrevet 26. april 2023 Har brukt simulatoren hver dag den siste uken uten problemer. I dag kom det en tvungen oppdatering til MSFS på rundt 415Mb, og etter dette har simulatoren vært helt umulig, med blant annet CTD uten forhåndsvarsel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jojo Skrevet 26. april 2023 Forfatter Del Skrevet 26. april 2023 8 minutter siden skrev Rune Gustafson: Har brukt simulatoren hver dag den siste uken uten problemer. I dag kom det en tvungen oppdatering til MSFS på rundt 415Mb, og etter dette har simulatoren vært helt umulig, med blant annet CTD uten forhåndsvarsel. ja det er det, alltid tull når det kommer oppdatering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 27. april 2023 Premium Medlem Del Skrevet 27. april 2023 Oppdateringer av skjermdrivere KAN være risikosport (kan være en eldre driver er bedre) Min regel der ikke tull med det som virker Merket ikke noe på min pc i går var helt stabil ............ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasJoh02 Skrevet 27. april 2023 Del Skrevet 27. april 2023 2 timer siden skrev Robert Hulthin: Oppdateringer av skjermdrivere KAN være risikosport (kan være en eldre driver er bedre) Min regel der ikke tull med det som virker Merket ikke noe på min pc i går var helt stabil ............ Tusen takk! Skal sjekke det ut når jeg kommer hjem fra jobb! Tusen hjertelig takk for hjelpen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 27. april 2023 Del Skrevet 27. april 2023 Da jeg kjøpte ny maskin for et par måneder siden så jeg virkelig frem til å kjøre full peising på settings mv. for så å oppdage at maskinen crashet i tide og utide. Simulatoren var helt ubrukelig og det var like før jeg kastet d*** ut av vinduet... Oppdaget med en tilfeldighet at type RAM var satt opp feil i BIOSen. Når jeg fikk det i orden var stabiliteten i orden igjen. Nå er vel det på sidelinjen av problemet her, men det er verd å merke seg alt som kan medføre trøbbel. Når det gjelder disse oppdateringene så installerer jeg dem med skrekkblandet fryd da det fikses noen bugs og så får man x-antall nye tilbake.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasJoh02 Skrevet 27. april 2023 Del Skrevet 27. april 2023 26 minutter siden skrev Sauron: Da jeg kjøpte ny maskin for et par måneder siden så jeg virkelig frem til å kjøre full peising på settings mv. for så å oppdage at maskinen crashet i tide og utide. Simulatoren var helt ubrukelig og det var like før jeg kastet d*** ut av vinduet... Oppdaget med en tilfeldighet at type RAM var satt opp feil i BIOSen. Når jeg fikk det i orden var stabiliteten i orden igjen. Nå er vel det på sidelinjen av problemet her, men det er verd å merke seg alt som kan medføre trøbbel. Når det gjelder disse oppdateringene så installerer jeg dem med skrekkblandet fryd da det fikses noen bugs og så får man x-antall nye tilbake.... Intressant! Men hva er BIOSEN? Hvor fikset du ramen på den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 27. april 2023 Del Skrevet 27. april 2023 1 minutt siden skrev JonasJoh02: Intressant! Men hva er BIOSEN? Hvor fikset du ramen på den? Du holder inne en tast, eks vis F2 når maskinen starter opp (står som regel i en tekst når maskinen starter opp). Da kommer man inn i noen settinger hvor jeg på min maskin oppdaget at der var angitt feil type RAM. Men jeg hadde jo nettopp kjøpt maskinen og trodde alt var satt opp riktig. Men hvis du ikke har skiftet RAM eller noe slikt og maskinen din har fungert så kan nok det problemet avskrives. Tenkte bare å nevne det siden jeg aldri tenkte i de banene før jeg tilfeldigvis oppdaget det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasJoh02 Skrevet 28. april 2023 Del Skrevet 28. april 2023 16 timer siden skrev Sauron: Du holder inne en tast, eks vis F2 når maskinen starter opp (står som regel i en tekst når maskinen starter opp). Da kommer man inn i noen settinger hvor jeg på min maskin oppdaget at der var angitt feil type RAM. Men jeg hadde jo nettopp kjøpt maskinen og trodde alt var satt opp riktig. Men hvis du ikke har skiftet RAM eller noe slikt og maskinen din har fungert så kan nok det problemet avskrives. Tenkte bare å nevne det siden jeg aldri tenkte i de banene før jeg tilfeldigvis oppdaget det... Skal sjekke, tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerocool Skrevet 28. april 2023 Del Skrevet 28. april 2023 Hvilken versjon av drivere til Nvidia grafikkortet bruker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasJoh02 Skrevet 29. april 2023 Del Skrevet 29. april 2023 9 timer siden skrev Zerocool: Hvilken versjon av drivere til Nvidia grafikkortet bruker du? Emmm den nyeste! Litt usikker på hva den heter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerocool Skrevet 29. april 2023 Del Skrevet 29. april 2023 Denne? 531.68 https://www.nvidia.com/Download/driverResults.aspx/204474/en-us/ Hvis ja så florerer det i en del forumer om CTD i MSFS. Se også her: https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/6422969348508--Your-graphics-device-has-encountered-a-problem-and-Microsoft-Flight-Simulator-will-exit-error-message Kanskje dette er problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasJoh02 Skrevet 29. april 2023 Del Skrevet 29. april 2023 3 timer siden skrev Zerocool: Denne? 531.68 https://www.nvidia.com/Download/driverResults.aspx/204474/en-us/ Hvis ja så florerer det i en del forumer om CTD i MSFS. Se også her: https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/6422969348508--Your-graphics-device-has-encountered-a-problem-and-Microsoft-Flight-Simulator-will-exit-error-message Kanskje dette er problemet? Kan hende, er på jobb nå, så må se når jeg kommer hjem, vet du hvordan man evt endrer og sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerocool Skrevet 29. april 2023 Del Skrevet 29. april 2023 Bare følg det som står i linken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.