Gå til innhold

MSFS 2020 har krasjet veldig ofte i det siste


Jojo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg spiller ganske mye MSFS 2020, og i det siste har MSFS 2020 krasjet ganske mye for meg, 

 

kjører graffikken på msfs 2020 på medium og low!

 

noen som har en teori om dette, og eventulet hva jeg kan gjøre

 

her er mine specs på pc!

CPU
AMD K19

RAM
32,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1596MHz

Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. ROG

Graphics
4095MB NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti (MSI)

Storage
1863GB Western Digital WD Blue SN570 2TB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden skrev Rune Gustafson:

Har brukt simulatoren hver dag den siste uken uten problemer. I dag kom det en tvungen oppdatering til  MSFS på rundt 415Mb, og etter dette har simulatoren vært helt umulig, med blant annet CTD uten forhåndsvarsel. 

ja det er det, alltid tull når det kommer oppdatering

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Robert Hulthin endret tittelen til MSFS 2020 har krasjet veldig ofte i det siste
2 timer siden skrev Robert Hulthin:

Oppdateringer av skjermdrivere KAN være risikosport (kan være en eldre driver er bedre)
Min regel der ikke tull med det som virker


Merket ikke noe på min pc i går var helt stabil ............

-2023-apr-27-001.jpg

Tusen takk! Skal sjekke det ut når jeg kommer hjem fra jobb! Tusen hjertelig takk for hjelpen

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte ny maskin for et par måneder siden så jeg virkelig frem til å kjøre full peising på settings mv. for så å oppdage at maskinen crashet i tide og utide. Simulatoren var helt ubrukelig og det var like før jeg kastet d*** ut av vinduet... Oppdaget med en tilfeldighet at type RAM var satt opp feil i BIOSen. Når jeg fikk det i orden var stabiliteten i orden igjen. Nå er vel det på sidelinjen av problemet her, men det er verd å merke seg alt som kan medføre trøbbel. 

Når det gjelder disse oppdateringene så installerer jeg dem med skrekkblandet fryd da det fikses noen bugs og så får man x-antall nye tilbake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden skrev Sauron:

Da jeg kjøpte ny maskin for et par måneder siden så jeg virkelig frem til å kjøre full peising på settings mv. for så å oppdage at maskinen crashet i tide og utide. Simulatoren var helt ubrukelig og det var like før jeg kastet d*** ut av vinduet... Oppdaget med en tilfeldighet at type RAM var satt opp feil i BIOSen. Når jeg fikk det i orden var stabiliteten i orden igjen. Nå er vel det på sidelinjen av problemet her, men det er verd å merke seg alt som kan medføre trøbbel. 

Når det gjelder disse oppdateringene så installerer jeg dem med skrekkblandet fryd da det fikses noen bugs og så får man x-antall nye tilbake....

Intressant! Men hva er BIOSEN? Hvor fikset du ramen på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden skrev JonasJoh02:

Intressant! Men hva er BIOSEN? Hvor fikset du ramen på den?

Du holder inne en tast, eks vis F2 når maskinen starter opp (står som regel i en tekst når maskinen starter opp). Da kommer man inn i noen settinger hvor jeg på min maskin oppdaget at der var angitt feil type RAM. Men jeg hadde jo nettopp kjøpt maskinen og trodde alt var satt opp riktig. Men hvis du ikke har skiftet RAM eller noe slikt og maskinen din har fungert så kan nok det problemet avskrives. Tenkte bare å nevne det siden jeg aldri tenkte i de banene før jeg tilfeldigvis oppdaget det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden skrev Sauron:

Du holder inne en tast, eks vis F2 når maskinen starter opp (står som regel i en tekst når maskinen starter opp). Da kommer man inn i noen settinger hvor jeg på min maskin oppdaget at der var angitt feil type RAM. Men jeg hadde jo nettopp kjøpt maskinen og trodde alt var satt opp riktig. Men hvis du ikke har skiftet RAM eller noe slikt og maskinen din har fungert så kan nok det problemet avskrives. Tenkte bare å nevne det siden jeg aldri tenkte i de banene før jeg tilfeldigvis oppdaget det...

Skal sjekke, tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Zerocool:

Kan hende, er på jobb nå, så må se når jeg kommer hjem, vet du hvordan man evt endrer og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...