Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 23. april 2023 Full Member Del Skrevet 23. april 2023 Etter at jeg fikk simulatoropplegg med 3 4K skjermer, og ikke har fått til en fungerende viewgroup i P3d, har det blitt mer FS2020 flyging. Jeg flyr mest PMDG 737 800, men jeg synes standard ATC i simulatoren fungerer mye dårligere enn VoxATC som jeg er vant med. Har leitet litt på nettet og på Youtube for å finne et ATC program å bruke, men jeg er veldig i tvil. De tre programmene jeg har sett på er PF3, ProATC SR OG Pilot2ATC. Utfra mine vurderinger så er ProATC SR det mest spennende, men jeg synes både controller stemmene og styrmansstemmene på noen av videoene høres veldig kunstige og stakkato ut. Stemmer det? Har noen erfaringer med dette, og anbefalinger til ATCprogram? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 25. april 2023 Forfatter Full Member Del Skrevet 25. april 2023 Er det ingen som bruker et eksternt ATC program i FS2020? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasBecsan Skrevet 25. april 2023 Del Skrevet 25. april 2023 Har du vurdert Vatsim eller PilotEdge? Ikke helt hva du ser etter + at coverage er noe varierende, men det er lite som slår det å kommunisere med en ekte person istede for syntetiske stemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 25. april 2023 Forfatter Full Member Del Skrevet 25. april 2023 Jeg har tidligere fløyet en del på Vatsim, og jeg er enig i at det er det mest realistiske, men det er ikke alltid det er kontrollere der jeg ønsker å fly. I de siste åra har jeg brukt VoXATC og det har fungert veldig bra, samtidig som jeg har hatt en ‘’styrmann ‘’ som har gjort mye av kommunikasjonen. VoxATC har også styrt AI trafikken, noe som har bidratt til mer liv og realisme. Jeg kommer nok til å prøve å finne et ATC program som gjør noe av det samme, men det er jo mulig jeg dukker opp på Vatsim igjen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FSMicroX Skrevet 28. april 2023 Del Skrevet 28. april 2023 Bruker selv FSHud som er ett veldig ok ATC kontra default ATC om du ikke ønsker mer realistisk opplevelse som VATSIM. Anbefaler FSHud. VATSIM får bli når jeg blir mer sikker på alt som følger med. Høy læringskurve. Mulig jeg tar feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Martinsen Skrevet 1. mai 2023 Del Skrevet 1. mai 2023 Bruker Pro ATC SR og er veldig fornøyd med det. Fungere bra og har hatt lite problemer med den. Synes den er mer realistisk en FS HUD og er mye enklere i bruk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nergaard Skrevet 14. mai 2023 Del Skrevet 14. mai 2023 Den 28.4.2023 klokken 19.58 skrev FSMicroX: Bruker selv FSHud som er ett veldig ok ATC kontra default ATC om du ikke ønsker mer realistisk opplevelse som VATSIM. Anbefaler FSHud. VATSIM får bli når jeg blir mer sikker på alt som følger med. Høy læringskurve. Mulig jeg tar feil. Vet du om FSHud er blitt oppdater nå slik at det fungere med andre flyplasser enn default? Vet det er problemer med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FSMicroX Skrevet 14. mai 2023 Del Skrevet 14. mai 2023 5 timer siden skrev Jan Nergaard: Vet du om FSHud er blitt oppdater nå slik at det fungere med andre flyplasser enn default? Vet det er problemer med det Hei. Den blir oppdatert hele tiden. Har akkurat hatt en stor oppdatering. Men har vel aldri opplevd at den ikke har fungert på annet enn default flyplasser heller. Så litt usikker på hvorfor noen sliter med dette. Må nesten se på forumet deres om det kan være noen løsninger der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 14. mai 2023 Forfatter Full Member Del Skrevet 14. mai 2023 Hei. Her er link til en lengre diskusjon om FSHud på Avsim FS2020 sider. https://www.avsim.com/forums/topic/632799-fshud-13-beta-wow/ Jeg kan ikke se at det har vært tema i denne diskusjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nergaard Skrevet 14. mai 2023 Del Skrevet 14. mai 2023 2 timer siden skrev Tor Arild Danielsen: Hei. Her er link til en lengre diskusjon om FSHud på Avsim FS2020 sider. https://www.avsim.com/forums/topic/632799-fshud-13-beta-wow/ Jeg kan ikke se at det har vært tema i denne diskusjonen. Ok, takk. Skal sjekke det ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Den 1.5.2023 klokken 10.52 skrev Raymond Martinsen: Bruker Pro ATC SR og er veldig fornøyd med det. Fungere bra og har hatt lite problemer med den. Synes den er mer realistisk en FS HUD og er mye enklere i bruk Pro ATC er bra, men jeg liker ikke at man ikke får riktige callsigns. Norwegian har feks NORDIC, men i Pro ATC er det eneste valget NORWEGIAN....Så pga det har jeg gått tilbake til FSHUD, og bruker i tillegg FS2CREW med stemmestyring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.