Inge Jenstad esq. Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 På vegne av gubben sender jeg spørsmål om det er forandringer for måten man logger seg inn på. Før så var det tilstrekkelig med navn (Inge Jenstad) og passord. Men nå så får han spørsmål om e-post @ og diverse. Og det virker ikke. Noe som må gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad esq. Skrevet 17. april 2023 Forfatter Del Skrevet 17. april 2023 Her er reaksjonen fra "gubben": Nå fikk jeg logget meg inn ved å bruke full e-postadresse. Er dette noe nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 18. april 2023 Premium Medlem Del Skrevet 18. april 2023 Ser sånn ut, ikke fått noe beskjed om endringen men måtte gjøre det samme (bruke e-postadresse) kanskje @Geir Teigo kan gi et svar på dette ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 18. april 2023 Del Skrevet 18. april 2023 I forbindelse med spam angrepet vi ble utsatt for for et par uker siden så hadde jeg en gjennomgang av sikkerhet og gjorde noen endringer for å forbedre sikkerheten på forumet da innlogging med navn gjør oss til et enklere bytte for brute-force angrep av brukerkontoer. Da trenger angripere kun å gå inn på forumet og lete opp navnene våre så har dem brukernavn. Deretter kan dem gjøre brute-force angrep mot kun passordet noe som ikke er bra og gjør det adskillig enklere å hacke kontoer for deretter å kunne eskalere videre til administrator osv. Jeg kan slå på innlogging med navn igjen så får @Geir Teigo ta en avgjørelse på hvordan dette blir videre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 19. april 2023 Del Skrevet 19. april 2023 Hei dere Det blir vel fort en vanesak? For min del så lagres dette i browser etter første innlogging, men ingen vil jo ha endringer Tenker at det ikke er noen krise at det er mail som benyttes og det føles på sett og vis litt sikrere, selv om det kanskje ikke er tilfelle. Om menigheten vil ha dette endret, så kan vel det la seg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 19. april 2023 Del Skrevet 19. april 2023 E-post er nok helt OK for de fleste. Jeg ante ikke at det var noe som het brukernavn-pålogging engang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 19. april 2023 Premium Medlem Del Skrevet 19. april 2023 SAFETY FIRST det er bra @Jan Reidar Storelvmo 👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 19. april 2023 Del Skrevet 19. april 2023 4 timer siden skrev Robert Hulthin: SAFETY FIRST det er bra @Jan Reidar Storelvmo 👍 Ja, er mye kjeltringer og banditter på det store nettet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad esq. Skrevet 20. april 2023 Forfatter Del Skrevet 20. april 2023 Da kan moderator slette brukeren ÅMJ, og jeg beholder min bruker ingejenstad@hotmail.com. Takk for hjelpen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg