Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 25. juli 2022 Premium Medlem Del Skrevet 25. juli 2022 Etter en ferietur til Island, ble det fristende å "gjenoppleve" det fantastiske landskapet i MSFS. Tok av fra Høfn, mellomlandet i Egilsstadir, fløy over Myvatn og landet i Akureyri. Kjente meg igjen hele veien, kjempeartig. Og til transportmiddel valgte jeg selvfølgelig MILVIZ C-310, for anledningen i nydelige farger malt av Gunnar VD Meeren . Fortsatt god sommer 😊 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 25. juli 2022 Del Skrevet 25. juli 2022 Flotte bilder! Det eneste som irriterer meg med 310en fra milviz er ustabilitet i pitch på lave hastigheter samt at den er nærmest komplett umulig å få til en bra landing med. Er jo lavvinget fly, så du skal få ganske mye ground effect under landing. Føles mer som jeg krasjer enn lander hver gang. Men det er det eneste negative jeg har å si om den. Håper det kommer en oppdatering snart. Kan ikke tenke meg at jeg er den eneste som har påpekt dette her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 25. juli 2022 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 25. juli 2022 Sitat den er nærmest komplett umulig å få til en bra landing med. Er jo lavvinget fly, så du skal få ganske mye ground effect under landing. Føles mer som jeg krasjer enn lander hver gang. Hmmm? Kan ikke si jeg har samme erfaringen, men så har jeg bare hatt turer med lite bagasje, ingen passasjerer og gode værforhold. Da har 310ern oppført seg eksemplarisk. Jeg får prøve å utfordre den med tyngre last og typisk nord-norsk vær 😁 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 25. juli 2022 Del Skrevet 25. juli 2022 3 timer siden skrev Ernst K.Furuhatt: Hmmm? Kan ikke si jeg har samme erfaringen, men så har jeg bare hatt turer med lite bagasje, ingen passasjerer og gode værforhold. Da har 310ern oppført seg eksemplarisk. Jeg får prøve å utfordre den med tyngre last og typisk nord-norsk vær 😁 Nå er det en stund siden jeg fløy den siden det går mest i CJ4 for øyeblikket, men det var den største utfordringen. Den blir veldig sensitiv i pitch i typisk landings konfigurasjon, med hjulene ute og full flaps. Og så smeller du nedpå under landing. Helt håpløst å få til fine landinger med denne her. Utover det er det definitivt et av de beste GA flyene som er sluppet så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 26. juli 2022 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 26. juli 2022 Sitat Helt håpløst å få til fine landinger med denne her Merkelig, jeg forandret både last og værforhold, og fortsatt er den grei å lande. Litt mer "bumpy" når vinden øker ( 10-12 sek/m), men lett å flate ut for silkemyk landing 🤔 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 26. juli 2022 Del Skrevet 26. juli 2022 1 time siden skrev Ernst K.Furuhatt: Merkelig, jeg forandret både last og værforhold, og fortsatt er den grei å lande. Litt mer "bumpy" når vinden øker ( 10-12 sek/m), men lett å flate ut for silkemyk landing 🤔 Ja, det var rart. Kanskje dem har oppdatert den som ikke jeg har fått med meg? Dette her var med lanserings versjonen. Har ikke flydd den på en god stund da det er CJ4 det går i akkurat nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 28. juli 2022 Del Skrevet 28. juli 2022 Den 25.7.2022 klokken 18.18 skrev Jan Reidar Storelvmo: Flotte bilder! Det eneste som irriterer meg med 310en fra milviz er ustabilitet i pitch på lave hastigheter samt at den er nærmest komplett umulig å få til en bra landing med. Er jo lavvinget fly, så du skal få ganske mye ground effect under landing. Føles mer som jeg krasjer enn lander hver gang. Men det er det eneste negative jeg har å si om den. Håper det kommer en oppdatering snart. Kan ikke tenke meg at jeg er den eneste som har påpekt dette her. Først og fremst - nydelige bilder Ernst. Så til 310'ens oppførsel ved landing. Jeg benytter FSRealistic, og den simulerer til en viss grad ground effect. Ikke ofte at flyet "detter" ned på rullebanen nå. Så vet jeg at Milviz jobber med en oppdatering. Jeg er ikke involvert i denne, men håper at den tar den ustabile pichen. Ellers til Ernst, så har jeg også laget et Islandsk livery av 310R (TF-ELT)😉. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 28. juli 2022 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 28. juli 2022 Sitat Ellers til Ernst, så har jeg også laget et Islandsk livery av 310R (TF-ELT)😉 Aaah, takk skal du ha. Flyr mye på Island for tiden, så TF-ELT er herved på plass i hangaren. Du er topp proff med dine livery 🤩 Jeg bruker ikke FSRealistic, men er storligen fornøyd med 310ern, og har vel enda til gode å "krasjlande" den. Kan det ha noe med innstillingene til spake/ joystick/ yoke ??? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 4 timer siden skrev Gunnar van der Meeren: Jeg benytter FSRealistic, og den simulerer til en viss grad ground effect. Ikke ofte at flyet "detter" ned på rullebanen nå. Så vet jeg at Milviz jobber med en oppdatering. Jeg er ikke involvert i denne, men håper at den tar den ustabile pichen. Ellers til Ernst, så har jeg også laget et Islandsk livery av 310R (TF-ELT)😉. FSRealistic simulerer ingenting annet enn lyder og kamera shake. Den gjør ingenting med ground effect, da dette er noe som simuleres av simulatoren. Har ikke flydd denne på en stund, men skal ta en ny test tur med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 19 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo: FSRealistic simulerer ingenting annet enn lyder og kamera shake. Den gjør ingenting med ground effect, da dette er noe som simuleres av simulatoren. Har ikke flydd denne på en stund, men skal ta en ny test tur med den. FSRealistic Pro gjør nok mer enn kun kamera og lydeffekter. Det er merkbar endring i turbulens og en merker også at flyene flyter lengre før de setter seg på rullebanen (ground effect blir neppe simulert med lyd). Men mye lydeffekter er det nok ja. Her er liste over effekter. Så kan jeg også legge til at FSRealistic er noe ustabil hos meg med betaversjonen av WU 10. Om det skyldes betaversjonen eller en gammel PC (eller kanskje en blanding) er vanskelig å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Som det står i listen over her så er det 34 kamera og lyd effekter. Altså den simulerer ingenting. Hverken ground effect eller turbulens. At du merker forskjell i turbulens og ground effekt er nok sannsynligvis bare en kombinasjon av forbedrede kamera effekter og litt innbildning...ikke for å være frekk altså Om du har beta av Sim update 10 inne så inneholder den en rekke forbedringer på flere områder, blant annet mekanisk turbulens og mye annet. Så er nok der forskjellen ligger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.