Gå til innhold

På Island


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Etter en ferietur til Island,  ble det fristende å "gjenoppleve" det fantastiske landskapet i MSFS.  Tok av fra Høfn,  mellomlandet i Egilsstadir,  fløy over Myvatn og landet i Akureyri.  Kjente meg igjen hele veien,  kjempeartig.   Og til transportmiddel valgte jeg selvfølgelig MILVIZ C-310,  for anledningen i nydelige farger malt av  Gunnar VD Meeren   .  Fortsatt god sommer  😊

   

isl1.jpg

isl2.jpg

isl3.jpg

isl4.jpg

isl5.jpg

isl6.jpg

isl7.jpg

isl8.jpg

isl9.jpg

isl10.jpg

isl11.jpg

isl12.jpg

isl13.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder! Det eneste som irriterer meg med 310en fra milviz er ustabilitet i pitch på lave hastigheter samt at den er nærmest komplett umulig å få til en bra landing med. Er jo lavvinget fly, så du skal få ganske mye ground effect under landing. Føles mer som jeg krasjer enn lander hver gang. Men det er det eneste negative jeg har å si om den. Håper det kommer en oppdatering snart. Kan ikke tenke meg at jeg er den eneste som har påpekt dette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

den er nærmest komplett umulig å få til en bra landing med. Er jo lavvinget fly, så du skal få ganske mye ground effect under landing. Føles mer som jeg krasjer enn lander hver gang.

Hmmm?  Kan ikke si jeg har samme erfaringen,  men så har jeg bare hatt turer med lite bagasje,  ingen passasjerer og gode værforhold.  Da har 310ern oppført seg eksemplarisk.  Jeg får prøve å utfordre den med tyngre last og typisk nord-norsk vær  😁

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Hmmm?  Kan ikke si jeg har samme erfaringen,  men så har jeg bare hatt turer med lite bagasje,  ingen passasjerer og gode værforhold.  Da har 310ern oppført seg eksemplarisk.  Jeg får prøve å utfordre den med tyngre last og typisk nord-norsk vær  😁

Nå er det en stund siden jeg fløy den siden det går mest i CJ4 for øyeblikket, men det var den største utfordringen. Den blir veldig sensitiv i pitch i typisk landings konfigurasjon, med hjulene ute og full flaps. Og så smeller du nedpå under landing. Helt håpløst å få til fine landinger med denne her. Utover det er det definitivt et av de beste GA flyene som er sluppet så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Merkelig,  jeg forandret både last og værforhold,  og fortsatt er den grei å lande.  Litt mer "bumpy" når vinden øker ( 10-12 sek/m),  men lett å flate ut for silkemyk landing  🤔

Ja, det var rart. Kanskje dem har oppdatert den som ikke jeg har fått med meg? Dette her var med lanserings versjonen. Har ikke flydd den på en god stund da det er CJ4 det går i akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.7.2022 klokken 18.18 skrev Jan Reidar Storelvmo:

Flotte bilder! Det eneste som irriterer meg med 310en fra milviz er ustabilitet i pitch på lave hastigheter samt at den er nærmest komplett umulig å få til en bra landing med. Er jo lavvinget fly, så du skal få ganske mye ground effect under landing. Føles mer som jeg krasjer enn lander hver gang. Men det er det eneste negative jeg har å si om den. Håper det kommer en oppdatering snart. Kan ikke tenke meg at jeg er den eneste som har påpekt dette her. 

Først og fremst - nydelige bilder Ernst. Så til 310'ens oppførsel ved landing. Jeg benytter FSRealistic, og den simulerer til en viss grad ground effect. Ikke ofte at flyet "detter" ned på rullebanen nå. Så vet jeg at Milviz jobber med en oppdatering. Jeg er ikke involvert i denne, men håper at den tar den ustabile pichen. Ellers til Ernst, så har jeg også laget et Islandsk livery av 310R (TF-ELT)😉.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

 Ellers til Ernst, så har jeg også laget et Islandsk livery av 310R (TF-ELT)😉

Aaah,  takk skal du ha.  Flyr mye på Island for tiden,  så  TF-ELT  er herved på plass i hangaren.  Du er topp proff med dine livery 🤩

Jeg bruker ikke FSRealistic,  men er storligen fornøyd med 310ern,  og har vel enda til gode å "krasjlande" den.  Kan det ha noe med innstillingene til spake/ joystick/ yoke  ???

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Gunnar van der Meeren:

Jeg benytter FSRealistic, og den simulerer til en viss grad ground effect. Ikke ofte at flyet "detter" ned på rullebanen nå. Så vet jeg at Milviz jobber med en oppdatering. Jeg er ikke involvert i denne, men håper at den tar den ustabile pichen. Ellers til Ernst, så har jeg også laget et Islandsk livery av 310R (TF-ELT)😉.

FSRealistic simulerer ingenting annet enn lyder og kamera shake. Den gjør ingenting med ground effect, da dette er noe som simuleres av simulatoren. Har ikke flydd denne på en stund, men skal ta en ny test tur med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

FSRealistic simulerer ingenting annet enn lyder og kamera shake. Den gjør ingenting med ground effect, da dette er noe som simuleres av simulatoren. Har ikke flydd denne på en stund, men skal ta en ny test tur med den. 

FSRealistic Pro gjør nok mer enn kun kamera og lydeffekter. Det er merkbar endring i turbulens og en merker også at flyene flyter lengre før de setter seg på rullebanen (ground effect blir neppe simulert med lyd). Men mye lydeffekter er det nok ja. Her er liste over effekter. Så kan jeg også legge til at FSRealistic er noe ustabil hos meg med betaversjonen av WU 10. Om det skyldes betaversjonen eller en gammel PC (eller kanskje en blanding) er vanskelig å si.

 

Skjermbilde 2022-07-29 kl. 19.17.30.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står i listen over her så er det 34 kamera og lyd effekter. Altså den simulerer ingenting. Hverken ground effect eller turbulens. At du merker forskjell i turbulens og ground effekt er nok sannsynligvis bare en kombinasjon av forbedrede kamera effekter og litt innbildning...ikke for å være frekk altså :P 

Om du har beta av Sim update 10 inne så inneholder den en rekke forbedringer på flere områder, blant annet mekanisk turbulens og mye annet. Så er nok der forskjellen ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...