eddie6413 Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 Har lastet ned Bodø fra flightsim.to , men når jeg landet der og fikk beskjed av atc om å ta neste taxiway så datt jeg ned....Er det en fiks på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 Bakgrunnen i bildet viser også veldig feil høyde på terreng. Kan du ta et screenshot av community mappa? Bruker du justflight/black square real taxiways? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 17. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2022 20 minutter siden skrev Kjetil Garpestad: Bakgrunnen i bildet viser også veldig feil høyde på terreng. Kan du ta et screenshot av community mappa? Bruker du justflight/black square real taxiways? Ja, real taxiways Europe.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 Den er ofte ikke kompatibel med addon flyplasser fordi den inneholder noe terraforming de ikke opplyser om. Jeg har en advarsel om det på infoen for Flesland, men visste ikke den ga problemer på Bodø også. Skal notere det. Det er mulig å deaktivere real taxiways per flyplass, men jeg husker ikke for øyeblikket hvordan. Tror den ligger installlert med individuelle mapper eller filer for hver flyplass, så man kan slette for flyplasser som ikke er kompatible? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 17. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2022 Fjernet den og da var alt korrekt . Tusen takk for hjelpen 🙂 Blir nok uten real taxiways heretter 🙂 Penger i dass der altså..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 Det skal være mulig å ha den installert for hver enkelt flyplass, så man kan deaktivere den individuelt for flyplasser som ikke er kompatible. Jeg synes de skulle hatt en tydeligere advarsel om at den ofte ikke er kompatibel med addonflyplasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 17. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2022 1 minutt siden skrev Kjetil Garpestad: Det skal være mulig å ha den installert for hver enkelt flyplass, så man kan deaktivere den individuelt for flyplasser som ikke er kompatible. Jeg synes de skulle hatt en tydeligere advarsel om at den ofte ikke er kompatibel med addonflyplasser. Ja helt enig. Den har funket på de fleste andre flyplasser jeg bruker og alle er addons ( freeware og payware). Ser det er en scenery mappe og der er enbo.bgl. Så kan fjerne den filen da. Må sjekke hver flyplass heretter for å sjekke før jeg tar av tenker jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 Det er antakelig ikke problem på flyplasser med flatt terreng og flat rullebaneprofil, men på ENBR og ENBO blant annet har jeg fokusert på å få frem det nydelige terrenget og rullebaneprofilen, og da blir det problemer når real taxiways antar at det skal være flatt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 Det er mye terreng på både ENBR (rullebanen er berg og dalbane) og på ENBO (med masse berg og skråninger overalt i det militære området). Jobbet hardt selv for at dette skulle bli gjengitt sånn noenlunde, tror jeg la inn 40+ skråflattens på ENBO for AoN, puuh for et slit. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.