Gå til innhold

Unreal Weather...


eddie6413

Anbefalte innlegg

10 timer siden skrev Frank Kristiansen:

Siste oppdatering av den var til MSFS v.1.18.13.0, så det er vel usikkert om den fortsatt fungerer.

Ok. Ser ikke ut til at den funker.  Hva er det som blir brult mest innen vær nå? Er MSFS sin bra nok? Eller har du/ dere andre som flyr skiftet ut med noe annet? I FSX så brukte jeg en freeware som jeg ikke husker navnet på men som var veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Kjører MSFS standard. Det er mer enn bra nok for meg. SoFly har noen weather presets hvis du vil ha ferdige oppsett - selv flyr jeg 99% med Live weather og er fornøyd med det 🙂 

Ja er live jeg selv bruker. Syns det funker bra jeg også. Slet med innflygingen til NUUK i går da det var så tåkete at jeg omtrent ikke så flyplassen. Enda ifølge LittleNavMap så skulle det være en glideslope der men det stemte ikke. Men fikk landet til slutt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten...et spørsmål til av sikkert mange siden MSFS 2020 er litt annerledes enn FSX.  Hvordan kan jeg finne ut i flight planneren hvilken runway ATC tar meg til? Hver gang jeg lager en flightplan med feks ILS approach på runway 35 så når jeg nærmer meg approach så sier atc at jeg skal lande på runway 7 visual approach.  Det var jo ikke det jeg ville når jeg laget flight planen. Jeg ville jo ha en ILS approach?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden skrev eddie6413:

Forresten...et spørsmål til av sikkert mange siden MSFS 2020 er litt annerledes enn FSX.  Hvordan kan jeg finne ut i flight planneren hvilken runway ATC tar meg til? Hver gang jeg lager en flightplan med feks ILS approach på runway 35 så når jeg nærmer meg approach så sier atc at jeg skal lande på runway 7 visual approach.  Det var jo ikke det jeg ville når jeg laget flight planen. Jeg ville jo ha en ILS approach?

Hvis du planlegger - for eksempel via LittleNavMap - og eksporterer denne flightplan'en til MSFS, så pleier det å fungere såpass at du får ILS på den banen du har valgt. Planlegger du underveis, så må du lytte til flyplassens ATIS og få opplysninger om hvilken rullebane som er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Hvis du planlegger - for eksempel via LittleNavMap - og eksporterer denne flightplan'en til MSFS, så pleier det å fungere såpass at du får ILS på den banen du har valgt. Planlegger du underveis, så må du lytte til flyplassens ATIS og få opplysninger om hvilken rullebane som er i bruk.

Har kun brukt flight planneren i MSFS til nå...virker litt komplisert littlenavmap. Genererer Littlenavmap full rute med forskjelloge punkt som planneren i MSFS? Det jeg har sett til nå er at den genererer kun direct to....  forresten har ikke navigraph siden den koster penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden skrev eddie6413:

Har kun brukt flight planneren i MSFS til nå...virker litt komplisert littlenavmap. Genererer Littlenavmap full rute med forskjelloge punkt som planneren i MSFS? Det jeg har sett til nå er at den genererer kun direct to....  forresten har ikke navigraph siden den koster penger.

Den genererer akkurat det du ber den om 🙂

Finn Departure og Destination, velg IFR eller VFR og generer flightplan ut fra den høyden du vil ligge på. Etter at du har generert kan du høyreklikke på hhv avgang og ankomst og velge hvilken prosedyre du vil benytte ut og inn. Når du er fornøyd, så eksporterer du flightplan til MSFS og henter den inn via simmen.

image.png.62edd57ff22833e72e15c03dd88fc008.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke så mye av det programmet.  Kan lage direct to ...men får ikke til å generere sånn at den legger til waypoints og slikt. Kan manuelt ja...men vil jo generere sånn som flight simmen gjør?  og når jeg adder waypoints selv så er de i feil rekkefølge.... Får også beskjed om at høyde dataene er feil....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.  Har fått til å lage flightplan nå men flyet er ikke registrert så jeg får ikke fuel report.  Hvordan får jeg flyet inn? og hvordan får jeg flight planen inn i simmen? må jeg være parkert og så loade planen eller må jeg save og loade den i maps menyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden skrev eddie6413:

Ok.  Har fått til å lage flightplan nå men flyet er ikke registrert så jeg får ikke fuel report.  Hvordan får jeg flyet inn? og hvordan får jeg flight planen inn i simmen? må jeg være parkert og så loade planen eller må jeg save og loade den i maps menyen?

Little Navmap:

Du kan laste ned performance til en god del flytyper her: https://www.littlenavmap.org/downloads/Aircraft Performance/

Flightplan eksporterer du via File - Export Flight Plan as MSFS 2020 PLN.

Husk å velge Parking... 🙂 

Lag deg gjerne en mappe du lett finner frem til i stedet for å lagre i default-mappa til MSFS (for eksempel C:\MSFS\Flightplan), og lagre flightplan der.

MSFS:

Velg World Map

Velg flytype

More (nederst)

Load/Save

Load from this PC

Finn mappen du lagret flightplan og velg flightplan du vil benytte

Sjekk at du fortsatt har Parking under From - hvis ikke så velger du denne på nytt.

Sjekk også at flightpan ikke forandrer seg (for mye) etter at du har valgt Parking

FLY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...