Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det opptrer fortsatt rare topper i sceneriet i FS2020. Jeg tok en tur nordover Mjøsa, og da jeg nærmet meg Vignes så oppsto disse toppene.

Likeså var vinteren kommet til Brøttum. ER det jeg som har laget krøll i Community, eller har noe forslag og gode råd?

1071173030_FortsattraretoppepVingnes.jpg.d00d0b6dec71018d6a9d571a8d45f97a.jpg

Rar natur.jpg

Tidlig snø på Brørrum.jpg

Skrevet

Er det noen som har såpass kunnskaper rundt fly og geometri at dere vet hvorfor mange fly har høyderor som er litt på skrå, enten nedover (F4  og denne på bildet over f.eks.) og andre har dem bøyd oppover i en V, som mange Boeing og Airbus?

Skrevet

Det har nok ganske enkelt med strømningsberegninger (aerodynamikk) å gjøre, vurdert ut fra flyets center of gravity og hvordan turbulensen fra vingene virker på høyderor. For eksempel står høyderor på F-4 Phantom vinklet litt nedover, er nok pga det spesielle halepartiet og at motorene blaster ut rett under.

• Like 1

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...