Dag Erik Lund Skrevet 15. juni 2021 Skrevet 15. juni 2021 Jeg sliter med å forstå hva jeg gjør feil under descent. Dvs ikke i startfasen, ned fra cruise. Da går alt som forventet. Men når jeg er på siste del av STAR inn mot approach, føles det som flyet nekter å gå ned på autopilot. Så når ATC gir klarering ned til f.eks 5000 fot, så vil liksom ikke flyet lenger ned. Og det spiller ingen rolle om jeg er i managed mode, eller ikke. Selv om FMA sier thrust idle, og "op descent", så går ikke flyet ned. Ender ofte opp med å skru av autopilot helt, for å få flyet ned til approach. Jeg kan også se med constraints på at fmc forventer at jeg skal være mye lavere på de punktene også. Noen som har tanker om hva jeg gjør feil? Bruker stable version 0.6.1. Siter
Atle Skrevet 16. juni 2021 Skrevet 16. juni 2021 Hei Hadde problemer med tilsvarende, men mye forsvant av slikt når jeg gikk over på developer version... Siter
Dag Baardsen Skrevet 16. juni 2021 Skrevet 16. juni 2021 Spørs litt hva som er managed. Du kan f.eks. ha managed ALT, da kan du prøve å sette V/S manuelt, evt. høyere SPD. Men når jeg kjører 100% managed (SPD, ALT, V/S) så går A32NX'en min greit ned. Jeg har også 0.6.1. Siter
August78 Skrevet 17. juni 2021 Skrevet 17. juni 2021 Anbefaler varmt å ta i bruk FBW sin version av a320. Den har fortsatt noen bugs her og der, og LNAV og VNAV er fortsatt default, men FCU (flight control unit/auto pilot panel) fungerer bra. Dersom du blir rammet av en FD (flight director) som nekter å gå ned slik du beskriver er min erfaring at du må bruke VS (vertical speed) for å tvinge en descent. Det kan forresten også være at flyet er i decelleration mode, og holder høyden mens den forsøker å miste airspeed. Men så vidt jeg husker (har ikke flydd stock a320 siden FBW kom) så skjer den buggen selv om flyet ikke er i decel mode. Siter
Dag Erik Lund Skrevet 17. juni 2021 Forfatter Skrevet 17. juni 2021 Ok, takker for tips. Jeg må bare teste litt mer, mulig det kan være noe med Bravo throttle quadrant også. Mener jeg har forsøkt tipset med vertical speed uten effekt. Kommer med oppdatering etter hvert. Siter
jenstf Skrevet 18. juni 2021 Skrevet 18. juni 2021 Om den krangler i open decent slår jeg bare over på V/S. Justerer uansett alltid altitude som selected og har ikke brukt managed mode der noen gang. Følger også constraints og ignorerer innebygd ATC (men føler den ble noe bedre etter siste oppdatering) Siter
Dag Baardsen Skrevet 18. juni 2021 Skrevet 18. juni 2021 1 time siden skrev jenstf: føler den ble noe bedre etter siste oppdatering På contraints også? Har ikke prøvd innebygd'en på lenge. Siter
jenstf Skrevet 18. juni 2021 Skrevet 18. juni 2021 8 timer siden skrev Dag Baardsen: På contraints også? Har ikke prøvd innebygd'en på lenge. Den har faktisk truffet på TOD et par ganger i det siste, der den før ville ha meg opp i høyden igjen 1 Siter
Kjell-Erik Aarsheim2 Skrevet 18. juni 2021 Skrevet 18. juni 2021 11 timer siden skrev Dag Baardsen: På contraints også? Har ikke prøvd innebygd'en på lenge. Min erfaring med ATC'en er at den gjerne skal ha deg til å gå ned mye før nødvendig. Iflg chart skal jeg passere et punkt i FL70 f.eks, mens ATC for lenge siden har bedt meg gå ned til 3000 fot..... Jeg liker realismen i å ha ATC som gir instrukser, men de henger dessverre dårlig på greip opp mot STAR og approachkart, noe som ødelegger litt. Den er bedre enn før, men har fremdeles ett stykke å gå 😛 Siter
jenstf Skrevet 19. juni 2021 Skrevet 19. juni 2021 Min erfaring fra tidligere er mer av typen "climb and maintain 45 000, cleared to land" 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.