Gå til innhold

Texturer i FS2020 Developer


Sauron

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har et tips hvor jeg kan finne løsning på følgende problem: Jeg har laget en bygning i Blender og har en del texturer. Ser bra ut i Blender men når jeg tar den inn i FS2020 DEV så vises bygningen uten texturer. Mener jeg hørte et sted at texturer måtte være av et visst størrelsesforhold...kan det stemme? Hjelp mottas med takk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første er å passe at eksporteringsvinduet eksporterer teksturene til "..\Texture"

Mappetreet ser da slik ut:

  • \PackageSources
    • \ENxxModels
      • \Texture
      • \modelA
      • \modelB
      • \modelC

Jeg vet ground textures må være i størrelse delbart på 4, antar at det gjelder for modeller også. Jeg har laget mine i størrelsene 8x8, 128x12, 512x512, 2048x2048 og 4096x4096.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden skrev Kjetil Garpestad:

Det første er å passe at eksporteringsvinduet eksporterer teksturene til "..\Texture"

Mappetreet ser da slik ut:

  • \PackageSources
    • \ENxxModels
      • \Texture
      • \modelA
      • \modelB
      • \modelC

Jeg vet ground textures må være i størrelse delbart på 4, antar at det gjelder for modeller også. Jeg har laget mine i størrelsene 8x8, 128x12, 512x512, 2048x2048 og 4096x4096.

Takk!!

Var nok størrelsen på texturene som var problemet..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et annet problem, jeg hadde lagt ut en del bygninger etc. og lagret....men når jeg åpnet prosjektet igjen er det meste borte. Bare noen polygoner var igjen. Er det noen som kan forklare eller vise til dokumetasjon på hvordan man får opprettet et prosjekt korrekt med alt av stier hvor filer etc. må ligge....f*** rot...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden skrev Sauron:

Så et annet problem, jeg hadde lagt ut en del bygninger etc. og lagret....men når jeg åpnet prosjektet igjen er det meste borte. Bare noen polygoner var igjen. Er det noen som kan forklare eller vise til dokumetasjon på hvordan man får opprettet et prosjekt korrekt med alt av stier hvor filer etc. må ligge....f*** rot...

 

Kikk på FlyingThestons instruksjonsvideoer på Youtube!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...