Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 23. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 23. september 2020 Nå har jeg ikke peiling på scenery design og compiling til spill, som MSFS. Nå vet jeg ikke hvem som kan nok om blender til å svare meg på noen spørsmål. Men jeg fyrer løs. Jeg får en feilmelding når jeg skal kompilere modellene mine fra blender i MSFS package build. Det var ingen problemer med eksporten av modellene fra blender. Når jkeg modellerer bruker jeg kopier, eller instancer av "originale" objekter. dvs kopier/instancer av en feks cube når jeg fortsetter modelleringen. Jeg får denne meldingen fra MSFS compileren Sitat INTERNAL COMPILER ERROR: #C2650: Duplicate guid detected when adding GLTF model skognhouse from file skognhouse.xml with guid: {fe335549-377a-49c1-ee9c-401a79249f73}. Original model skognfjos was in file skognfjos.xml. INTERNAL COMPILER ERROR: #C2454: Failed to add model data to output list! INTERNAL COMPILER ERROR: #C2339: Failed to add model data to builder! INTERNAL COMPILER ERROR: #C2032: XML Parse Error! Element tree follows: osv slutter med denne PackageBuilder | Output path does not exist: C:\Users\TheOther\Documents\MyFSProjects\skognfarm\Packages\kjh-skognfarm\scenery\global\scenery\modelLib2.BGL Den snakker om noen duplikater, men aner ikke hva den mener. Da er det vanskelig å feilsøke, når jeg ikke vet hvor å begynne engang. Kan det ha noe med at compileren ikke liker duplikater/kopier eller instancer i modelleringen, og hvorfor ikke? Hvordan får jeg eventuelt fjernet historien i blender, som gjør hvert objekt uavhengig? Det funker ikke med object/relation/make singel user el. lignende, som jeg har lest meg til skal gjøre hvert object uavhengig. Hvis det i det hele tatt er det som er problemet... Jeg er litt noob i blender enda, men det er enda verre å forstå MSFS devkittet... 🤪😆 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 23. september 2020 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 23. september 2020 Jeg bruker en textur om hverandre i to av modellene, men det kan ikke være det? Hva mener den med "Duplicate guid"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 23. september 2020 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 23. september 2020 Upps. Dette skulle vært i MSFS forumet. Beklager! Hva gjør jeg nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 23. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 23. september 2020 Fikset det for deg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 31 minutter siden, Kjetil Håvan skrev: Jeg bruker en textur om hverandre i to av modellene, men det kan ikke være det? Hva mener den med "Duplicate guid"? Du bruker samme GUID i flere av modellene (skognhouse.xml og skognfjos.xml). Lag deg noen nye, og klipp og lim disse inn i .GLTF og .XML filene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 23. september 2020 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 23. september 2020 23 minutter siden, Frank Kristiansen skrev: Du bruker samme GUID i flere av modellene (skognhouse.xml og skognfjos.xml). Lag deg noen nye, og klipp og lim disse inn i .GLTF og .XML filene. Det så jeg nå. Kan jeg liksom bare generere GUID nummer på den siden og lime det inn i xml fila?? Men skal ikke blender generere ny GUID for hver modell jeg eksporterer? Har det kanskje noe med at jeg modellerer alle modellene i samme scene. Ahhhh. Det går opp et lys nå tror jeg. 😃 Uansett skjønner ikke helt hva den GUIDen egentlig er for noe, det må vel ha noe med nummerering for kompilering å gjøre?!? Har aldri vært borti det. 🤭 Det skal jeg prøve. Takk!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 GUID er som jeg alt viste deg: <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <ModelInfo guid="{4f0501c2-a92e-472c-ac3a-6195f0c5c6b1}" version="1.1"> </ModelInfo> Mao; 4f0501c2-a92e-472c-ac3a-6195f0c5c6b1 Dette er modellens kjennetegn for Kjevik terminalen, og er ikke det korrekt, vises ingen ting. Når jeg eksporterer til glTF fra AoN pakka fra P3D4, er GUID rett med en gang. Riktig GUID betyr alt for at resten skal bli rett, er en sentral ting og der mange feiler. Litt innpå det Frank nevner under her, hver modell må ha sin unike GUID. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 På 23.9.2020 den 19.59, Kjetil Håvan skrev: Det så jeg nå. Kan jeg liksom bare generere GUID nummer på den siden og lime det inn i xml fila?? Men skal ikke blender generere ny GUID for hver modell jeg eksporterer? Har det kanskje noe med at jeg modellerer alle modellene i samme scene. Ahhhh. Det går opp et lys nå tror jeg. 😃 Uansett skjønner ikke helt hva den GUIDen egentlig er for noe, det må vel ha noe med nummerering for kompilering å gjøre?!? Har aldri vært borti det. 🤭 Det skal jeg prøve. Takk!! Så lenge du har samme GUID i XML og GLTF filene for den enkelte modellen, så han du benytte en hvilken som helst GUID. Det er viktig at denne er unik... GUID må være unik for ikke å lage konflikt 😄 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.