Gå til innhold

Saitek quadrant holder seg ikke i ro.


Anbefalte innlegg

Hei!

Throttle-stikka rister frem og tilbake i spillet. Holder seg ikke i ro. Rpm og mixture funker av og til og rister de også. Noen ganger slår den seg helt av når jeg beveger den halvveis ned for så å slå seg på når jeg har passert. Virker som om sensorene kanskje er slitte. Noen som har hatt erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
50 minutter siden, Thomas Smeplass Kristiansen skrev:

Hei!

Throttle-stikka rister frem og tilbake i spillet. Holder seg ikke i ro. Rpm og mixture funker av og til og rister de også. Noen ganger slår den seg helt av når jeg beveger den halvveis ned for så å slå seg på når jeg har passert. Virker som om sensorene kanskje er slitte. Noen som har hatt erfaringer med dette?

Hei, jeg har opplevd noe av det samme. Ble bedre når jeg blåste rent for støv med "luft på boks". Har også hjulpet å dra spakene litt fort frem og tilbake. Prøv det, da finner du i hverfall ut om det er hardare eller software problemer som oppstår hos deg. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Hvilken simulator bruker du? Jeg har opplevd akkurat det samme med min Saitek throttle etter at jeg oppdaterte til P3dv5. Får heller ikke kalibrert throttlen i P3d. Jeg har søkt på nettet, og ser at det er flere som har problemer med Saitek throttlen i v5. Jeg har valgt å konfigurere throttlen via fsuipc, og det fungerer.  Det er derfor ikke sikkert at det er throttlen som er slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Tor Arild Danielsen skrev:

Hvilken simulator bruker du? Jeg har opplevd akkurat det samme med min Saitek throttle etter at jeg oppdaterte til P3dv5. Får heller ikke kalibrert throttlen i P3d. Jeg har søkt på nettet, og ser at det er flere som har problemer med Saitek throttlen i v5. Jeg har valgt å konfigurere throttlen via fsuipc, og det fungerer.  Det er derfor ikke sikkert at det er throttlen som er slitt.

FS 2020. Skal sjekke ut luft og elektronikkspray!

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...