Erik Haugan Aasland Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Jeg gikk denne uka hele veien og kjøpte ny gaming-PC som skal holde for all fremtid (les: 3-4 år...). Dermed er min gamle PC ikke i bruk lengre. Den har vært brukt til ganske hard Flysimulator-spilling, og jeg har alltid klart å finne en fin balanse mellom FPS og visuell kvalitet. Komponenter: Hovedkort: ASUS ROG MAXIMUS VII RANGER, Socket-1150 CPU: Intel i7 4790 (luftkjølt, men funker finfint i dette store kabinettet. GPU: EVGA GTX 1080 FTW 8GB (enormt bra kort!) RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 4x8GB Lagring: - 2x Intel 335 SSD (240GB?) - En 500 GB HDD - En 74 GB (?) HDD. Raptor et eller annet. De gammeldagse HDD'ene er fine til masselagring, men spill og sånt bør selvsagt være på SSD. Jeg hadde 3 ekstra interne SSD'er + en ekstern i tillegg til alt dette, men disse har jeg flyttet over til den nye maskinen. Kabinett: Cooler Master Stacker 830 Annet utstyr: - CD/DVD-rom. (!) Ja, dette er en "gammel" PC! 😛 - Det kan medfølge - Logitech Freedom 2.4 trådløs Joystick, - XBox-kontroller - 2x Saitek throttle quadrants. Prisantydning: 10000,- Jeg holder til i Arendal. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 12. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2020 Jeg vurderer å selge min Acer Predator z35p skjerm også (noen her på forumet har lokket meg utpå tanken på en 49-tommer-Samsung...). Glimrende skjerm jeg er veldig glad i, men vurderer altså å selge den... Totalt for PCen og Skjermen er 17000,- https://www.multicom.no/acer-predator-z35p-led-skjerm-kurvet/cat-p/c/p9638384 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 13. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2020 Her er bilder, for de som måtte være nysgjerrige. 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 17. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2020 Har lagt ut annonsen på Finn, og det er mange som vil ha bare skjermen. Er virkelig resten av PCen så avskrekkende? Noen som har noe forslag? Kanskje jeg burde selge GTX 1080' en og skjermen for seg selv, og selve PCen og innmaten for en billig penge? Har satt totalen ned til 15000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Tror desverre du må ytterligere ned i pris for å få den solgt. Folk er kresne idag og elektronikk er mer eller mindre verdiløst i det man tar det ut av esken. Folk kjøper heller nytt istedet for å kjøpe "gammelt" gull Har selv måttet dumpe avgårde elektronikk for å bli kvitt det. Sånn er det nok bare desverre. Selv kjøper jeg konsekvent ikke datautstyr brukt da risikoen er alt for høy for å ende opp med katta i sekken, eller noe som ryker etter kort tid. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 17. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2020 Skjønner. Men tror du evt. at det er bedre å selge noen av de beste delene separat? Selve PCen med hovedkort er jo "gammelt gull", som du sier, men GPUen og skjermen er jo prima vare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Kan kanskje være enklere å selge skjermen for seg og kanskje evt. grafikkortet. Selv om det er prima vare så er det allikevel brukt. Folk kjøper ikke gullet for dyrt idag dessverre. Spørs om du får noe særlig mer enn 10.000 for alt dette her. Har selv måttet dumpe avgårde elektronikk for å bli kvitt det. Men jeg tenker det er bedre å få litt, enn å bli hengende med det. Da taper det seg enda mer i verdi jo lengre du blir sittende på det. Brukt elektronikk er dessverre dårlig butikk er jeg redd, selv om det kanskje svir litt i sjela med tanke på hva du har betalt for det når det var nytt. Min nåværende pc bygget jeg selv og betalte nærmere 20.000. Skulle jeg solgt den idag hadde jeg neppe fått særlig mer enn kanskje 2-3000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 17. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2020 Ja, jeg vil for all del ikke sitte med det. Står bare i et hjørne her... 😛 Man kan trøste seg med at alle timene jeg har brukt med maskinen (og dermed flysimulatoren) er god investert tid. 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 18. mai 2020 Premium Medlem Del Skrevet 18. mai 2020 Tipper ca 4-4.5 for skjermkortet Hva skjermen går for ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 18. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2020 Skjermen kan nok gå for 7K - har sett noen selges på Finn satt opp til 8K (men er sikkert noen som har prutet ned noe). Men de er ikke «sertifisert flysimulator-nerd-godkjente», slik min skjerm er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 21. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2020 Forsøker 13K 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 22. mai 2020 Del Skrevet 22. mai 2020 Jeg ville ha solgt skjermkortet og skjermen separat, men jeg tror du må forvente å la skjermkortet gå billig også - nå er Nvidia sin nye 30xx-serie rett rundt hjørnet, og folk som ser etter brukte kort vil nok heller gå for et i 20xx-serien. Resten tror jeg du kan belage deg på at blir el-avfall, med mindre du lar det gå veldig billig. Brukt pc-utstyr er dessverre dårlig butikk. Jeg hadde et relativt likt oppsett som deg da jeg bygde nytt i fjor, med unntak av at jeg hadde et 980-kort, kortet solgte jeg billig på Finn og SSD-diskene brukte jeg i den nye pcen. Resten gikk i el-avfallet hos Elkjøp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 29. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2020 Solgt 🙂 Bare synd at min nye (og ellers heeelt fantastiske Samsung CRG49) skjerm har en død pixel. Foxtrot me! :-S 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 Det er vel bare å levere den tilbake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 1. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2020 Jepp, skal ordne det til uka. I mellomtiden har jeg blitt helt forelsket i skjermen, så jeg skal definitivt bare få bytta til en ny. 32:9 er helt genialt for flightsim! 😄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.