Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 22. april 2020 Premium Medlem Del Skrevet 22. april 2020 Jeg spør her inne om råd. Jeg har en kar i real flymiljøet her, som lurer på om jeg kan hjelpe ham med en hjemme fullmotion simulator. Han vil bruke ca 100 000 kr på en slik, komplett med alt. Jeg sa at jeg mente det var full motion til salgs for ca 50000 kr. Me så kommer kostnadene for PC (ca 20000), Yoke, pedaler, ev VR briller (ca 10000), skjerm og selve simulator softwaren (ca 5000) i tillegg. Noen her inne som har noen råd?? Han ville helst ha motion sim selv, men jeg lurer på om det kanskje bare er tull. Men penger var ikke noe problem mente han, men uansett... 🤣 Disse støtter de kjente simulatorene, out of the box tydeligvis. Plug and play kind of. Jeg tenker at kanskje funker disse full motion hjemmeoppsettene som tenkt, eller ikke?! Jeg har sett denne flere ganger tidligere, den er ikke vanvittig priset, men får bra med skryt. Hva mener dere? Dette er consumer H6 versjonen til ca 3800 dollar + frakt og div. Sikkert 50000 før den er på Norsk jord... https://dofreality.com/#h6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Har liten peiling på full motion sim til privatmarkedet, men jeg orker ikke å tenke på hva det ville koste å drifte en slik 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 23. april 2020 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 23. april 2020 Nei det er sant. Jeg ser av dataene til 6dof varianten at hydraulikken bruker 2,2 kwt i drift. En bra panelovn det. 😅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 1dof holder egentlig for å ta akselerasjon og bremsing. Husk at paraplydrinken står som oftest fjellstøtt gjennom alle faser. Begynner det å skvulpe så har du turbulens eller behov for skolering Nok at historier der motion blir skrudd av i treningssimulatorer og at dette ikke registreres av pilotene. View og pilotmiljø gjør nok. Tror det har mer for seg i bilsimulatorer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Fidjeland Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 (endret) Denne har også fått mange gode tilbakemeldinger (også for flysimulator bruk): https://www.komplett.no/product/903477/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/simulator/next-level-racing-motion-platform-v3# ..... og et dyrere alternativ: https://www.komplett.no/product/1146791/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/simulator/next-level-racing-motion-platform# Endret 23. april 2020 av Gunnar Fidjeland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 1 time siden, Geir Teigo skrev: Nok at historier der motion blir skrudd av i treningssimulatorer og at dette ikke registreres av pilotene. View og pilotmiljø gjør nok. Jo, det merkes godt. Men, i hektiske øyeblikk så kan det ta en stund før man registrerer det. Har opplevd det flere ganger selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 24. april 2020 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 24. april 2020 Takk for tilbakemeldinger folkens! Jeg tar det til etterretning! 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.