Gå til innhold

Hjelp. Full motion madness!


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Jeg spør her inne om råd. Jeg har en kar i real flymiljøet her, som lurer på om jeg kan hjelpe ham med en hjemme fullmotion simulator. Han vil bruke ca 100 000 kr på en slik, komplett med alt. Jeg sa at jeg mente det var full motion til salgs for ca 50000 kr. Me så kommer kostnadene for PC (ca 20000), Yoke, pedaler, ev VR briller (ca 10000), skjerm og selve simulator softwaren (ca 5000) i tillegg.
Noen her inne som har noen råd?? Han ville helst ha motion sim selv, men jeg lurer på om det kanskje bare er tull. Men penger var ikke noe problem mente han, men uansett... 🤣

Disse støtter de kjente simulatorene, out of the box tydeligvis. Plug and play kind of.

Jeg tenker at kanskje funker disse full motion hjemmeoppsettene som tenkt, eller ikke?!

Jeg har sett denne flere ganger tidligere, den er ikke vanvittig priset, men får bra med skryt. Hva mener dere? Dette er consumer H6 versjonen til ca 3800 dollar + frakt og div. Sikkert 50000 før den  er på Norsk jord...

https://dofreality.com/#h6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1dof holder egentlig for å ta akselerasjon og bremsing. Husk at paraplydrinken står som oftest fjellstøtt gjennom alle faser. Begynner det å skvulpe så har du turbulens eller behov for skolering :D

Nok at historier der motion blir skrudd av i treningssimulatorer og at dette ikke registreres av pilotene. View og pilotmiljø gjør nok.

Tror det har mer for seg i bilsimulatorer

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...