Jan R. Alexandersen Skrevet 29. januar 2020 Del Skrevet 29. januar 2020 (endret) En tur på loftet gav meg "flashbacks" fra en svunnen tid. I lys av at vi snart får FS2020 synes jeg det er artig å se på hvor langt vi har kommet. Datamagasinet i min lille koffert er fra 1988! Tenker at det er mange som minnes dette? Flightsimmen trengte hele 48k!!😁 Enjoy! Endret 29. januar 2020 av Jan R. Alexandersen 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 29. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 29. januar 2020 Fantastisk at du har tatt vare på denne. Jeg var Commodore fan, og holdt meg langt unna Sinclair, men husker maskinene godt. Selv ble det ikke flysimulator før det kom PC i hus i 1988, da var det denne knallfine simulatoren det gikk i: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 29. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 29. januar 2020 Ja det var tider 😁🤩 commondore her og frem til jeg avanserte til pc 286 med floppydisk og gode gamle DOS 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Alexandersen Skrevet 29. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2020 (endret) Svein-Frode. Artig video du hadde over! Hadde en venn som var svoren Commodore fan, men har aldri hatt selv. Min stolthet den gang var at jeg også hadde det avanserte og superraske(!!) microdrive! 😁 Det interessante er at jeg den gang var mektig imponert over hva en kunne lage! 😂 Egentlig startet jeg med SiclairZX81 - den med gummitastatur! Siden kom PCer på rekke og rad. Jeg hadde nok vært rik om jeg i dag hadde de pengene som har gått med til dette. Men, du verden hvor mange gledesstunder jeg har hatt underveis! Endret 29. januar 2020 av Jan R. Alexandersen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 29. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 29. januar 2020 På 80-tallet var det mye spennende - og man lot seg lett imponere. Det var mye kniving blant oss unger/ungdommer i gata om hva som var den beste maskinen. VIC-20, C64, Atari og ZX Spectrum var det det gikk i, før de fleste oppgraderte til Amiga 500. På Amigaen var grafikk og lyd svært god på den tiden, og den kunne kobles rett på TV som ga stor innlevelse i de mange gode flysimulatorene som fantes. Det var stort sett foreldrene våre som investerte i IBM PC etterhvert - men vi fikk for tak i spill (og flysimulatorer) til de også. Nøkkelen var å ha tilgang på ekstra diskettstasjon så man kunne kopiere programvare, men de fleste hade jo ikke harddisk og kom med dobbel diskettstasjon for å kunne laste de mest avanserte programmene. Det var ingen som tenkte på opphavsrett den gangen, og virus var få og uskyldige. Var ikke en helt god video jeg fant fram i sted, så jeg la til en mye bedre en: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 29. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 29. januar 2020 Deler noen gode titler fra Amiga 500: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 29. januar 2020 Del Skrevet 29. januar 2020 @Jan R. Alexandersen For en skatt du har gravd frem! Perfekt kondisjon ser det ut til og godt lagret. Jeg er svak for retro i så mange former, men særlig interresert i Commodore. Deler her et bilde fra vitrineskapet i stua. 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 29. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 29. januar 2020 14 minutter siden, Geir Teigo skrev: @Jan R. Alexandersen For en skatt du har gravd frem! Perfekt kondisjon ser det ut til og godt lagret. Jeg er svak for retro i så mange former, men særlig interresert i Commodore. Deler her et bilde fra vitrineskapet i stua. Vakkert så vakkert! Load turbotape! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 30. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 30. januar 2020 @Geir Teigo Gøy ikke mange som sitter igjen med sånt ..............takk for titten ...mimrer litt nå 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Alexandersen Skrevet 30. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2020 Geir. Takk for deling av dine skatter! Midt i stua til og med! Vi er mange som mimrer nå!😁 Spoiler Spoiler 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.