Gå til innhold

Nostalgi


Jan R. Alexandersen

Anbefalte innlegg

En tur på loftet gav meg "flashbacks" fra en svunnen tid. I lys av at vi snart får FS2020 synes jeg det er artig å se på hvor langt vi har kommet. Datamagasinet i min lille koffert er fra 1988! Tenker at det er mange som minnes dette? Flightsimmen trengte hele 48k!!😁 Enjoy! 

IMG_1005.jpg

 

IMG_1012.jpg

Endret av Jan R. Alexandersen
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein-Frode. Artig video du hadde over! Hadde en venn som var svoren Commodore fan, men har aldri hatt selv. Min stolthet den gang var at jeg også hadde det avanserte og superraske(!!) microdrive! 😁  Det interessante er at jeg den gang var mektig imponert over hva en kunne lage! 😂 Egentlig startet jeg med SiclairZX81 - den med gummitastatur! Siden kom PCer på rekke og rad. Jeg hadde nok vært rik om jeg i dag hadde de pengene som har gått med til dette. Men, du verden hvor mange gledesstunder jeg har hatt underveis!

img527.jpg

img528.jpg

Sinclair_ZX81.jpg

Endret av Jan R. Alexandersen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

På 80-tallet var det mye spennende - og man lot seg lett imponere. Det var mye kniving blant oss unger/ungdommer i gata om hva som var den beste maskinen. VIC-20, C64, Atari og ZX Spectrum var det det gikk i, før de fleste oppgraderte til Amiga 500. På Amigaen var grafikk og lyd svært god på den tiden, og den kunne kobles rett på TV som ga stor innlevelse i de mange gode flysimulatorene som fantes. Det var stort sett foreldrene våre som investerte i IBM PC etterhvert - men vi fikk for tak i spill (og flysimulatorer) til de også. Nøkkelen var å ha tilgang på ekstra diskettstasjon så man kunne kopiere programvare, men de fleste hade jo ikke harddisk og kom med dobbel diskettstasjon for å kunne laste de mest avanserte programmene. Det var ingen som tenkte på opphavsrett den gangen, og virus var få og uskyldige.

Var ikke en helt god video jeg fant fram i sted, så jeg la til en mye bedre en:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
14 minutter siden, Geir Teigo skrev:

@Jan R. Alexandersen For en skatt du har gravd frem! Perfekt kondisjon ser det ut til og godt lagret.

Jeg er svak for retro i så mange former, men særlig interresert i Commodore. Deler her et bilde fra vitrineskapet i stua. 

Vakkert så vakkert! Load turbotape! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...