Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. juni 2019 Premium Medlem Del Skrevet 17. juni 2019 Mye nytt på gang i FS-verdenen, og selv om sommeren gjør det vanskelig å finne tid til flyvning, så ble det plass til noen testflights med "Bodenplattes" siste tillegg, Me-262. - Må si det var et kraftig hopp i utvikling, fra stempelmotorer til første generasjon jetfly. Her øker hastigheten dramatisk, så det nytter ikke med tradisjonell "dogfights". Nå er det forsiktig bruk av motor og mer langsiktig planlegging av manøvrer. Men det går unna i jakten på bombefly i stor høyde, og på skuddhold er slagkraften formidabel. Takk å pris for at Hitler for seint forstod potensialet i denne fighteren . 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Det har gått hardt ut over A-20-ene her også, forhåpentligvis får vi noen B-17 eller lignende etter hvert 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Herlig mye warbirds på forumet nå 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Må ha vært noen skikkelig tøffinger de pilotene som fløy disse første jetjagerne.Motorene hadde en levetid på ca.25 timer.Da eksploderte de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 1 time siden, Jan Tore Pettersen skrev: Må ha vært noen skikkelig tøffinger de pilotene som fløy disse første jetjagerne.Motorene hadde en levetid på ca.25 timer.Da eksploderte de. De er omtrent like pålitelige i IL-2 også - jeg som er vant til litt mer moderne fly i DCS har fått meg noen overraskelser når jeg har vært litt for rask med motorjusteringene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. juni 2019 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 18. juni 2019 9 timer siden, Fredrik Edvardsen skrev: De er omtrent like pålitelige i IL-2 også He he, det kan bekreftes. Spesielt i stor høyde er disse motorene irriterende følsomme, og det skal ikke rare manøvrene til før kompressorstall stenger ned framdriften. I lavere høyder derimot, tåles det ganske mye, men samtidig mister udyret raskt energi i svingene. Interessant lærekurve, og mye er historisk riktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Mikulin AM-38 var optimalisert for bruk i lav høyde,siden IL-2 var beregnet på angrep mot bakkemål.Utviklet fra AM-35 (Mig-3),men med ca.400 hester mer og lavere kompresjon.Kjølesystemet ble ikke forbedret fra AM-35 til AM-38,så overoppheting var et problem.Slagvolumet er i en klasse for seg:47 liter,noe som gir nær 4 liter pr. sylinder.Litt av et lokomotiv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. juni 2019 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 18. juni 2019 Hmmm? Vi snakker sikkert om 2 forskjellige motorer, Mikulin var vel det som satt i mange russiske fly. Me 262 hadde tyske Junker Jumo, tidlig generasjon jetmotor, med kort levetid og ekstremt upålitelige . IL2 er flysimulatoren vi refererer til, og den begynte i sin tid som sim for IL2, men er i dag utviklet til å dekke hele WW2 . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 (endret) Ja,jeg refererte til motoren i flyet IL-2. Endret 18. juni 2019 av Jan Tore Pettersen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.