Gå til innhold

Formidabel slagkraft.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Mye nytt på gang i FS-verdenen, og selv om sommeren gjør det vanskelig å finne tid til flyvning,  så ble det plass til noen testflights med "Bodenplattes" siste tillegg,  Me-262.   - Må si det var et kraftig hopp i utvikling,  fra stempelmotorer til første generasjon jetfly.  Her øker hastigheten dramatisk, så det nytter ikke med tradisjonell "dogfights".  Nå er det forsiktig bruk av motor og mer langsiktig planlegging av manøvrer.  Men det går unna i jakten på bombefly i stor høyde,  og på skuddhold er slagkraften formidabel.  Takk å pris for at Hitler for seint forstod potensialet i denne fighteren .

 

sw1.jpg

sw2.jpg

sw3.jpg

sw4.jpg

sw5.jpg

sw6.jpg

sw6b.jpg

sw7.jpg

sw8.jpg

sw9.jpg

sw10.jpg

sw11.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jan Tore Pettersen skrev:

Må ha vært noen skikkelig tøffinger de pilotene som fløy disse første jetjagerne.Motorene hadde en levetid på ca.25 timer.Da eksploderte de.

De er omtrent like pålitelige i IL-2 også - jeg som er vant til litt mer moderne fly i DCS har fått meg noen overraskelser når jeg har vært litt for rask med motorjusteringene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
9 timer siden, Fredrik Edvardsen skrev:

De er omtrent like pålitelige i IL-2 også

He he,  det kan bekreftes.  Spesielt i stor høyde er disse motorene irriterende følsomme,  og det skal ikke rare manøvrene til før kompressorstall stenger ned framdriften.  I lavere høyder derimot,  tåles det ganske mye,  men samtidig mister udyret raskt energi i svingene.  Interessant lærekurve,  og mye er historisk riktig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikulin AM-38 var optimalisert for bruk i lav høyde,siden IL-2 var beregnet på angrep mot bakkemål.Utviklet fra AM-35 (Mig-3),men med ca.400 hester mer og lavere kompresjon.Kjølesystemet ble ikke forbedret fra AM-35 til AM-38,så overoppheting var et problem.Slagvolumet er i en klasse for seg:47 liter,noe som gir nær 4 liter pr. sylinder.Litt av et lokomotiv xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hmmm?  Vi snakker sikkert om 2 forskjellige motorer,  Mikulin var vel det som satt i mange russiske fly.  Me 262 hadde tyske Junker Jumo,  tidlig generasjon jetmotor,  med kort levetid og ekstremt upålitelige .

IL2 er flysimulatoren vi refererer til,  og den begynte i sin tid som sim for IL2,  men er i dag utviklet til å dekke hele WW2 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...