thasimon Skrevet 16. april 2019 Skrevet 16. april 2019 Hei! Jeg lurte på hva folkene her inne bruker tiden på når de er ute og flyr? På en 8 timers kryssing av atlanteren blir det jo litt kjedelig å bare sitte der. For min egen del så er det å hive på noe på netflix, og også å bruke PMDG sin smartcruise funksjon for å få det til å gå noget fortere (alle longhaul produkter burde ha dette!). Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 16. april 2019 Skrevet 16. april 2019 Jeg bruker time acceleration på 32 på cruise. Fra 10.000 fot og opp bruker jeg som regel time acceleration på 4 som jeg kobler ut noen hundre fot før utflating. Deretter blir det opp til 32 igjen og sletter unna noen waypoints i FMC. Utover det så er det jo å starte planlegging med sjekk av atis, sjekke kart for STAR og approach osv. Litt begrenset hva man ellers kan gjøre i en sim. I virkeligheten har man litt mer å henge fingrene i. Time acceleration er en must have funksjon, og flyr ingen fly som ikke klarer minimum 16x. PMDG, Majestic og A2A klarer fint både 16x og 32x. Å sitte å glo i skjermen i 8 timer gidder jeg ikke. Å forlate pcen med flyet på autopilot i 7-8 timer er også helt meningsløst etter min mening, og spesielt i disse tider med den dyre strømmen som er. Siter
DUS Skrevet 17. april 2019 Skrevet 17. april 2019 Pmdg sier at å kjøre ned time mer en 4x ikke blir noe bra . Hvis en får krympet altlantern fra 8 til 2 timer så burde det være overkommelig, på to timer så rekkern en å lage kaffe, bytte snus og styre litt med diverse f.eks se litt i manualen osv. Siter
Tom Knudsen Skrevet 17. april 2019 Skrevet 17. april 2019 Flyr flyet, følger med på ATC, tar instrument målinger på drivstoff forbruk vs tid tilbakelagt, waypoint osv. Og innimellom plinger på flyvertinnen dersom jeg må på do Siter
Marius Sparby Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Prøver febrilsk å unngå å bli skutt ned samtidig som jeg febrilsk blar i kneeboard'et for å finne alt jeg trenger i forhold til å få weapons-on-target, ingress/egress-headings, threat-response, nistirrer på motorinstrumentikk, fuel og en hysterisk mengde andre ting. Med andre ord så er jeg altfor opptatt med å ikke dø til å kjede meg 2 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 2 timer siden, Marius Sparby skrev: Prøver febrilsk å unngå å bli skutt ned samtidig som jeg febrilsk blar i kneeboard'et for å finne alt jeg trenger i forhold til å få weapons-on-target, ingress/egress-headings, threat-response, nistirrer på motorinstrumentikk, fuel og en hysterisk mengde andre ting. Med andre ord så er jeg altfor opptatt med å ikke dø til å kjede meg Det som er herlig med militær sim Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 På 17.4.2019 den 8.14, DUS skrev: Pmdg sier at å kjøre ned time mer en 4x ikke blir noe bra . Hvis en får krympet altlantern fra 8 til 2 timer så burde det være overkommelig, på to timer så rekkern en å lage kaffe, bytte snus og styre litt med diverse f.eks se litt i manualen osv. Kjører 16x konstant og store deler av turen også i 32x. Over 32x så blir det bare tull så det anbefales ikke. Men det igjen funker stort sett kun bra på PMDG og Majestic sine fly Siter
Marius Sparby Skrevet 5. mai 2019 Skrevet 5. mai 2019 8 timer siden, Jan Reidar Storelvmo skrev: Det som er herlig med militær sim Ganske riktig Jeg fløy mye FSX for mange år siden, men combatsims er og blir det jeg er mest interessert i. Tidligere om årene har de stort sett vært ganske enkle men det har endret seg BRUTALT etter at en har begynt å få ekstremt nøyaktige moduler til DCS, som f.eks. Hornet, Harrier og ikke minst Tomcat'en. Og snart (Two Weeks™) F16 CM Block 50 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.