Gå til innhold

Gamlekara holder koken.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Fikk med meg et svært spennende og interessant foredrag av flygerveteran og tidligere Generalinspektør i Luftforsvaret,  Olav Aamoth,  med tema F-86 F  og K  Sabre.   Fortsatt gnistrende godt minne og glimrende forteller-evne hos Aamoth,  så timene gikk raskt den kvelden i Luftfartssenteret ,  og selvsagt foregikk stunden med den militære flysamlingens egen Sabre F-86F i bakgrunnen.   Da var det spesielt artig å komme hjem til min egen Sabre på "gutterommet",  og fyre opp Milviz-modellen i P3D4.    Ei stund siden sist,  men nå har det blitt noen timer med dette ikonet av flyhistorie.  Her noen bilder fra en tur fra Bardufoss til Ørlandet.

 

sabr1.jpg

sabr3.jpg

sabr4.jpg

sabr5.jpg

sabr6.jpg

sabr7.jpg

sabr8.jpg

sabr9.jpg

sabr10.jpg

sabr11.jpg

sabr12.jpg

sabr13.jpg

sabr14.jpg

sabr15.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

lenge siden jeg har hatt fyr i den må visst dukke ned i hangaren og kikke etter den

Anbefales,  modellen fungerer veldig bra i P3D4,  flyr helt nydelig :)

Sitat

Hadde lyst til å dra på det fåredraget, kunne ikke grunnet jobb, det var så bra som ryktene sier?

Absolutt,  Aamoth er en god og kunnskapsrik forteller,  og han kommer tilbake !  Neste ut blir RF-84 ,  og kanskje Starfighter`n ;)

Sitat

Er litt fascinert av K-Sabren, den har liksom alltid blitt stående i skyggen av den penere lillebroren, synd det ikke finnes en god simulering av den.

Helt enig,  Aamoth brukte en del tid på den også. F-86 K var jo en saftig videreutvikling med etterbrenner og langt mer avanserte instrumenter.   Jeg så den oftere i min barndom,  enn F`en ,  før Freedomfighter`n dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...