Gå til innhold

All time favorite


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Real Air har for lengst stengt ned sin fantastiske produksjonslinje,  og rakk ikke å delta i P3D-revolusjonen.  Men mirakler skjer,  og nå har de faktisk tilbudt P3D4-installers for deres Duke B60 v2 og Legacy v2 !!  Begge disse modellene er etter min mening de beste i sin klasse,  og har i mange år satt standarden for hva som er mulig i en hjemmesimulator. A2A og Milviz er ikke så langt unna med dagens nyheter,  men likevel slår de ikke RealAir i ren nytelse når det gjelder flyfeeling . De lover også  samme service for deres Spitfire og Turbo Duke om ikke lenge,  men kommer ikke med nye modeller,  og selger heller ikke lenger sine "gamle" modeller,  så dette er etter hva jeg forstår,  kun service i forhold til eksisterende kunder . En kjapp prøvetur med Duke B60 bekrefter at ALLE funksjoner er på plass i P3D4.3 :) 

 

du1.jpg

du2.jpg

du3.jpg

du4.jpg

du5.jpg

du6.jpg

du7.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flydde mye Real Air før. Er produkter i særklasse, men problemet er bare at produktene deres har alle feilene som ligger i P3D default som jeg bare ikke klarer lengre. Nå går det kun i A2A fordi dem bruker accu-feel systemet som retter opp feil i f.eks leaning av motor, rpm/mp bugen m.f. Er bare ekstremt irriterende når du leaner motoren på 8000 fot og du hører turtallet øker på en constant speed prop og fuel flow går opp istedet for ned. Det blir bare helt håpløst. Dette er selvsagt ikke Realair sin feil, men LM som enda ikke har fått rettet dette opp. Det er grunnen til at jeg nå kun flyr A2A sine fly på GA fronten i P3D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja du er en streng herremann Jan Reidar 😁,  og det kan vi forstå i forhold til din proffesjon. Må være frustrerende som yrkesflyver at flysimulatorene har så mange feil og mangler.  Der har jeg en stor fordel som bare forholder meg til underholdningsverdien og innbilt realisme , så lenge jeg TROR at flymodellene oppfører seg realistisk,  er jeg lykkelig  😍

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Vi har alle våre ting som irriterer og vi ikke kan legge fra oss ;) 

Min er at jeg hver gang fly lander på film, hører et skrik fra dekkene. Som om jeg noen gang på 700 meters avstand skulle klare å høre noe annet enn flymotor fra den maskinen? Joda, jeg er veldig morsom å ha med på kino. Uansett, bildene er flotte og flymaskinen er kjempemorsom å ta mellom alle stoppesteder i Norge. 

@Jan Reidar Storelvmo Jeg har en ligning for realisme som jeg alltid har brukt: R = Lo + (k/m2) som egentlig betyr Realisme = Lydopplevelse + (knapper delt på antall m2). Altså, har vi en egen knapp for vindusviskere, må det jo være mer realistisk :P 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ernst K.Furuhatt skrev:

Ja du er en streng herremann Jan Reidar 😁,  og det kan vi forstå i forhold til din proffesjon. Må være frustrerende som yrkesflyver at flysimulatorene har så mange feil og mangler.  Der har jeg en stor fordel som bare forholder meg til underholdningsverdien og innbilt realisme , så lenge jeg TROR at flymodellene oppfører seg realistisk,  er jeg lykkelig  😍

Flyene til Realair oppfører seg absolutt realistisk, eller så realistisk som det er mulig å få dem i P3D. Men helt åpenlyse feil i simulatoren på grunnleggende ting som selv en med et privat flyger sertifikat ville irritere seg grønn over og som LM aldri får fikset er frustrerende. Det ødelegger for dyktige utviklere som Realair. Spesielt når det er såpass grunnleggende ting som dette her. Så det er mulig jeg er litt streng, men jeg mener at disse feilene burde vært rettet på for lengst av LM. Vi er nå oppe i versjon 4.3 av P3D. Og blir bare litt frustrert over at det enda finnes såpass gamle og åpenbare feil som har vært rapportert inn til LM såpass mange ganger. Og det er veldig synd. Men akkurat dette her får ikke Realair gjort noe med med mindre dem lager sin egen motor dynamikk sånn som Majestic. Men det er en såpass stor oppgave at det blir det nok få som har mulighet til å gjøre av utviklere. Derfor går det kun i A2A sine fly her i gården når jeg skal fly GA i P3D :P

Ellers flotte bilder helt øverst i posten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...