Fredrik Edvardsen Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 She's awesome isn't she? Håper ikke det tar altfor lang tid før de får lagt til tingene som gjenstår. Jeg savner spesielt en targeting pod guidede våpen. Siter
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 25. juni 2018 Premium Medlem Skrevet 25. juni 2018 Tøft dette her altså! Fortsatt like kjekt å ta av fra dekk Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Men å komme seg tilbake på dekk igjen er en annen sak 1 Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 26. juni 2018 Premium Medlem Skrevet 26. juni 2018 speed 140 knots på innflygning til båt ,hjelper med å holde kontrollert innflygning 😉 (VRS- Superbug) tipper begge simulatorene holder seg til samme fart Siter
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 26. juni 2018 Premium Medlem Skrevet 26. juni 2018 @Robert Hulthin Tjah, det var nu ikke så lett prosedyren for Case 1 er pent beskrevet i video under. Hastighet er egentlig ikke relevant i denne sammenheng, mer å følge E-bracket med riktig pitch. Når det er sagt, er holding-patterns nok det vi sikter til når vi sliter. Det er en krevende fugl å fly "riktig" fra holding-pattern og hele veien inn. https://www.youtube.com/watch?v=TuigBLhtAH8 Ellers anbefaler jeg video under på det sterkeste. Fin gjennomgang av holding patterns av en ekte pilot. https://www.youtube.com/watch?v=bLOZJ0tpzRs&index=14&list=LLsCJDCfVzsqo9A1wBbj66Xg&t=0s Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 26. juni 2018 Forfatter Skrevet 26. juni 2018 Det stakkars landingsunderstellet på F-18 får virkelig juling innimellom 🤪 Slo flatt ene hovedhjulet under landing på carrier her om dagen, som kollapset...menne, ned kom jeg, og traff wiren Nå er det bare å vente på laser guided bombs til F-18. Får fly litt A-10C i mellomtiden Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 2 timer siden, Robert Hulthin skrev: speed 140 knots på innflygning til båt ,hjelper med å holde kontrollert innflygning 😉 (VRS- Superbug) tipper begge simulatorene holder seg til samme fart Som Torbjørn sier, man lander en Hornet etter alpha, ikke etter en satt hastighet. Å få henne ned på dekket er ikke noe problem, å gjøre det riktig derimot... En Case 1 recovery starter med en flyby av skipet i 350 knop og 800 fot. Ca en nautisk mil etter å ha passert skipet gjør man en 180 graders sving - gjennom denne svingen må du tenke på hvor mye G du drar, gjør du det riktig skal du trekke ca 1% av hastigheten din i G gjennom hele svingen, så ved 350 knop skal du trekke 3,5G, og etter hvert som farta kommer ned må du justere pådraget til å matche hastigheten. Så fort du når 250 knop skal understell og flaps ned. Har du gjort alt riktig skal du nå være on speed/on alpha (8,1 grader) og ca 1 til 1,3 nautiske mil fra skipet på down wind samtidig som du går ned til 600 fot. Når du kan se "the round down" (akterenden av flight decket) begynner du en 30 graders sving inn mot dekket. Også gjennom denne svingen skal du holde deg "on alpha", har du truffet alt riktig skal du være på 370 fot i det du passerer kjølvannet fra skipet - nå er du veldig nærme skipet og må rette opp og etablere deg på glide slopen. Er du "on alpha" og følger "ballen" hele veien ned nå så skal du treffe den tredje wiren. Å lære seg teorien er lett, å gjøre det i praksis er derimot ikke like enkelt Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.