Gå til innhold

Gjensyn med Alaska


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hadde nesten glemt hvor spektakulært det er å fly i Alaska.  Litt som i Norge,  men høyere fjell,  villere landskap og mye større avstander.  Velger man å fly en god, gammel bush-traver,  som denne C-47,  så får man god tid til å nyte utsikten.  Tok på meg et fraktoppdrag fra Yakutat til Juneau.

 

9FiBEpi.jpg

 

9rniEAw.jpg

 

IzXGiOz.jpg

 

VhmeQFb.jpg

 

R4sdJO0.jpg

 

MXfEhtd.jpg

 

gyWAFVp.jpg

 

chs5Dwz.jpg

 

xEliRWT.jpg

 

8Wmjrrq.jpg

 

IzPKAq7.jpg

 

Oq5CS1A.jpg

 

xpC83Rw.jpg

 

37ZeqBV.jpg

 

sLyWend.jpg

 

Snart god helg  ;D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

;D Yepp,  ORBX Southern Alaska, Pasific Fiords, Juneau og Yakutat.  Diverse scenery og flyplasser jeg har hatt siden FSX,  og takket være god kundebehandling har ORBX kontinuerlig oppdatert disse til å fungere stadig bedre i takt med nye versjoner P3D 2,3,4 .  Nesten like bra oppfølging som Airports of Norway  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Herlige shots!

 

Kommer meg aldri helt bort fra Alaska i simmen. Kanskje klodens vakreste sted - også i simulatoren. Spesielt flott er Tongass Fjords som er strålende med C-47, Otter eller Beaver. For de lengre strekkene er Milviz sin 737-200C fantastisk. Med gravel kit kan du lande på røffe striper - bare de er lange nok. Den er noe treig å få opp i lufta :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var gøy! Storyen din, Ernst, fikk meg til å laste ned PAYA og PAJN for en billig penge siden de var på salg hos Orbx. Hadde Southern Alaska og Pasific Fiords fra tidligere salg samme sted og tok meg en vintertur med Buffalo Air C-47 i utrygt vær. Veldig artig opplevelse. Alaska er virkelig litt av et område å flagre rundt i! Er virkelig C-47 så enkel å manøvrere in real life? Uansett fikk jeg tid til å nyte surroundings. Kom til å tenke på en flyserie på en eller annen kanal om Alaskaflyging med nettopp Buffaloen. Savner også Tongass Fjords X. Har den heldigvis arkivert og skal forsøke å laste den inn i P3D v4.1 ved leilighet. Da er det godt å ha superhjelper Poppet som kan guide meg forhåpentligvis til målet, se her: https://www.avsim.com/forums/topic/491556-installing-tongass-fjords-x-prepar3d-v3-v4/. Finner forresten ikke Piedmondtexturen på nettet. Fint om du kunne legge inn en direkte tråd, Ernst! Takk for en suveren anbefaling!!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Ernst! Takk for en suveren anbefaling!!!

 

:) Bare hyggelig,  ingen ting er bedre enn at innleggene brukes .  Piedmond fant jeg i arkivet til Sim-Outhouse.  Vet ikke om du får tilgang til linken direkte,  hvis ikke er det bare å registrere deg,  "uthuset" har utrolig mye å by på  ;) 

http://www.sim-outhouse.com/sohforums/local_links.php?catid=184&linkid=21671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Helt enig angående Alaska, og det meste, men har du fått Milviz  737 til å fungere i V4 ,  eller snakker du om FSX ? Forresten,  savner Tongass Fjords,  har ikke fått det på plass i V4 😟

 

Jeg er enda i v3 - og der fungerer den gamle dama utmerket. Blir ikke å oppgradere denne vinteren. Var litt styr å få Tongass og Vancouver+ på plass i v3 - og det er noe av grunnen til at jeg ikke oppgraderer riktig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ernst! Da var den på plass. Fant også den norske daken som fortsatt svirrer rundt på østlandsområdet. Hadde nesten glemt at den også var laget! Tilpasset bare cfg-tekstene til det originale oppsettet, la inn Tom Tiedmans smokefil inkl. tekst i cfg-filen, og alt fungerer som det skal i P3D v4.1.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Takk Ernst! Da var den på plass. Fant også den norske daken som fortsatt svirrer rundt på østlandsområdet. Hadde nesten glemt at den også var laget! Tilpasset bare cfg-tekstene til det originale oppsettet, la inn Tom Tiedmans smokefil inkl. tekst i cfg-filen, og alt fungerer som det skal i P3D v4.1.

mvh

 

Fantastisk  ;D

 

Jeg er enda i v3 - og der fungerer den gamle dama utmerket. Blir ikke å oppgradere denne vinteren. Var litt styr å få Tongass og Vancouver+ på plass i v3 - og det er noe av grunnen til at jeg ikke oppgraderer riktig enda.

 

Noe av den samme grunnen til at jeg nølte ei stund,  men så kunne æ ikke la være .  Beholdt V3 til V4 var oppe å gikk,  men av plasshensyn måtte den ut.  Savner mye FSX-saker som funket i V3,  men sånn er utviklingen,  man må ta noen valg  ???  Heldigvis er det stadig mer som oppgraderes for V4,  så det er nok å henge fingrene i  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...