Gå til innhold

Peshka? Pekka? Eller var det Buck?

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden funnet tilbake til der War Thunder på mange måter startet for min del, etter å ha vært entusiast bak IL-2 serien i mange år er  det alltid godt å komme ''hjem' til Østfronten.

2016 gikk for min del mye med til å skaffe nye fly, det ble det mindre tid til god gammeldags simulator flyging, så da jeg her om dagen endelig kjørte i gang WT på full simulering var det en gledelig gjennoppdagelse hvor langt utviklingen er kommet det siste året.

Når de fleste tenker Russiske fly fra krigen er det gjerne nettopp IL-2, div utgaver av Mig og Yak som dukker opp, men for meg personelig er det Pe-2 som er det ultimate leketøyet bland de Russiske traktorene, så etter litt bakksing og tilvenning, kræsjet nesten inn i et utkikkstårn ved første take off forsøk, satt gliset stadig breder etterhvert som jeg klatret opp til en fornuftig høyde.

Peshka'en ligner på mange måter på en blanding av JU-88 og Mosquito'en, rask som juling, godt manuverbar og slår kraftig fra seg, spesielt stupbomber rollen egner den seg godt til syns jeg.

Eneste svakheten sammenlignet med andre lignende fly er at den ikke har allverdens til pansring, skal jo fly fort, så bort med sånt, og til slutt kunne Russerne investert i et par tyngre MG'er enn ertepistolene som peker bakover, utenom det, knallmaskin jeg vil anbefale alle å prøve. ;)

Ygpj8oc.jpg

tCCxmsP.jpg

IHVflkc.jpg

nSGUAKr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på det siste bildet? Ja jeg ble skutt ned der, riktignok i et desperat landingsforsøk hvor luftvernet rundt stripa sviktet meg, da kommer mann ikke langt med to mannevonde BFer på nakken ;) regelen i WT er at blir du ikke skutt ned i 2 av 3 runder så prøver du ikke hardt nok.

Selv om det skal sies at Peshkaen er utfordrende å lande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Right, du får skaffe deg War Thunder, så kan jeg gi deg en kjapp opplæringstur med Pe-2 i allefall, om mann ikke vil kværne av noen timer for å skaffe seg den utgaven jeg flyr finnes det en premium utgave av flyet som kan kjøpes for en mindre sum. ;) det andre alternativet for å fly Peshkaen blir å skaffe seg IL-2: Battle of Stalingrad som sikkert Ernst kan fortelle deg mer om enn jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...