Gå til innhold

Harde landinger og sprøe avganger


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri lagt ut videoer før så denne posten fungerer litt som en test og videoene er kanskje litt enkle og kvaliteten litt "såder" men håper de faller i smak for det.

 

Landingsforsøk Lightning F6. Mulig jeg får kjeft for den første landingen der. :D Når man er vant til å fly starfighter blir landingene gjerne litt i hardeste laget og noe korte. Jeg kom meg over terskelen da. :D

 

 

Motorsjekk og vertikal takeoff med "vestfjordoksen", SSW F-104G

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Helt enig,  siste landingen  var best  ;D  Ikke lett å finne riktig gjennomsynk med den Lightningen,  plutselig flyr du murstein,  og så tar det evigheter å spoole opp motoren igjen  :o  Men artig likevel,  og all honnør for å lage film.  Smart å linke til YouTube,  da fikk filmruta heftig størrelse,  og det ble straks mer spennende å se på  :) .  Hva brukte du til å ta opp filmsnuttene  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig,  siste landingen  var best  ;D  Ikke lett å finne riktig gjennomsynk med den Lightningen,  plutselig flyr du murstein,  og så tar det evigheter å spoole opp motoren igjen  :o  Men artig likevel,  og all honnør for å lage film.  Smart å linke til YouTube,  da fikk filmruta heftig størrelse,  og det ble straks mer spennende å se på  :) .  Hva brukte du til å ta opp filmsnuttene  ?

 

Speebrake er ute på final for å kunne ha motoren i et turtallsområde der den responderer raksere. Under 60% går det veldig tregt. Ja den er litt kresen og det er nesten bedre å "plante" den bestemt ned  istedefor å forsøke på myk landing. Da går man fort tom for bane har jeg funnet ut. :D Til video-capture bruker jeg den innebyggede funskjonen på grafikkkortet som NVIDIA tilbyr(alt-z).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peis på med videoer, blir fort litt mer action enn kun screenshots ;)

 

Ikke sant! Desverre er min videoproduskjon foreløpig på introduksjonsnivå. Men kanskje det blir bedre videoer etterhvert. Får prøve å redigere litt mer og legge på musikk der det passer, feks der flyet er for langt unna til å høres. Ellers er motorlyd den eneste lyden som bør høres, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi må snart på et oppdrag igjen Eivind

og da  vil vi ha med Ernst og så du får hiv dæ i selen og få dæ koblet opp MP

Si fra så kjem eg 8)

 

Ja det er helt sikkert at vi må, Robert. Vi skulle foresten vært en gjeng på MP som er opptatt av historiske maskiner, motor og bråk. Jeg kan feks stille opp som ATC/Radar slik at folk slipper å fly i veien for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om flyene:

 

Under den kalde krigen på 60,70 og 80-tallet var trusselen høytflygende (atom)bombe og spionfly. Derfor var det helt vesentlig at man kom seg fort opp og ut for å hindre katastrofen. Lockheed F-104G og English Electric Lighning var to av de fremste avskjærerne i alliert Europa i tillegg til den franske supermaskinen Mirage III og F2.  Begge maskiner går høyt og fort og klatrer og akselererer som de har fanden sjøl i hælene. Men de gjør dette på litt forkjellige måter. Lightning satset på to motorer som gir rå kraft og masse herlig bråk men også mer vekt og mer luftmotstand (drag). F-104 satset på lite luftmotstand som gjør det lettere å trenge igjennom lufta når hastigheten øker. Dette fører til at F-104 er litt tregere fra start men kommer mer til sin rett etterhvert som farten øker. F-104 har også mindre forbruk og pga av sin lave luftmotstand og ene motor som gjør at den har en helt annen og mer brukbar rekkevidde. Den har også  helt råe zoom egenskaper(bytte fart mot høyde). Men den som har råest akselerasjon fra start er Lightning. Lightning har også bedre manøvreringsegenskaper og mer tilgivelig hvis du skulle miste kontrollen og havne i spin. Dette er gjerne er en uoprettelig situasjon i F-104 og må unngåes for enhver pris. Det må sies at Starfighteren flyr som en drøm når du flyr den riktig og holder deg innenfor begrensningene. Lightningen er har ofte litt egne planer om hvor den skal så du må jobbe mer med den. Begge maskiner er helt fantastiske simulatorfly med en ytelse som er helt hinsides. Begge disse simulasjoene er av absolutt toppklasse men passer best for den mer erfarne simmer. Dette er fly som kan være særdeles tørste og det kreves at man passer fuelen som en smed. Vil man fly display egner kanskje EE Lightning seg best mens feks til valley racing er hundreogfire'n knallfin

 

edit: Skal man handle, anbefaler jeg F-104G og ikke S, selv om S hadde litt mer motor. Det merkes egentlig ikke og  den rautende fine lyden kom fra G-modellen. Jeg anbefaler også at man kjøper F6 utgaven av Lightningen da denne er nyere og har bedre cockpit, større fuel kapasitet og vertical speed indikator som viser rett. Ellers er toseteren T4/T5 snart i hyllene hos Aerosoft. Sim Skunk Works er plassen å se etter F-104G. SSW har også en eks- F-104S-flyger i teamet, noe som gjør at den har helt en helt unik realisme i flight. Pilot Mario har sagt til meg at deres Starfighter er innenfor 99% på alt av målbare ytelse, bortsett fra at den bruker litt mer tid igjennom lydmuren enn i virkeligheten. Men det tror jeg de fleste kan leve helt fint med 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...