Gå til innhold

Bolo jakt


Anbefalte innlegg

Tilbake i Sunday Whale Clubing Club (jadda jeg vet det er fredag i dag :P)

Etter å ha vært opptatt med jetfly stort sett siden i sommer, tok jeg her om dagen steget ned til 1940 jagere til en forandring, hvor de fleste har stått å støvet ned i snart et år, blandt seilduker og trefly fant jeg gode gamle BF-109E1, kjent som ''Emil'', det første flyet jeg sånn høvelig mestret greit i WT, og et lykkelig gjennsyn var det.

Ettersom jeg har vært opptatt med jetfly i lengre tid, hadde jeg nesten glemt hvor fleksible og manuvrerbare disse eldre jagerne var, ''Emil'' klatrer som om det skulle vært montert en rakett under skroget og er slettes ikke så gærlig å snu på 5 øringen om noen prøver å snike seg opp bakfra, danser lett rundt skyene i relativt stor høyde gjør den også.

Kunne sikkert vært greit med en 20mm kanon i snuten, men det kommer først med E3 utgaven, i allefall i WT, i stede er den utstyrt med 4 MGer, disse spytter til gjenngjeld glødene fosfor, så mot seilduker og annet lettantennelig meteriale går det ganske så hett for seg.

Etter å ha kommet opp i grei høyde oppdaget jeg en Douglas B-18 Bolo, som dere kanskje ser er bombefly utgaven av den velkjente DC-2en, et fly som tar overraskende mye juling, men som heldigvis bare er utstyrt med ertepistoler, så det går greit å ligge på halen til Boloen uten noe særlig bekymringer.

Boloen skal ha for den pene nødlandingen han gjorde etter å ha blitt rundjult i et par minutter :)

P12GlFb.jpg

4X4loiQ.jpg

l2WB29Q.jpg

GNe9czj.jpg

ng6rkcD.jpg

QwZF2iS.jpg

SwCxWni.jpg

aOoJp5i.jpg

1KqEC9j.jpg

ZclQLl4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...