Gå til innhold

Til minne om.....


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Bob Hoover,  legenden som var flygeress i WW2 og som fløy hakeslepp på de fleste til langt etter år 2000.  Selv fikk jeg den store ære å oppleve Hoover live i Paris Air Show 1973,  og allerede da trodde jeg han var olding fra en forgangen tid.  Nå har han tatt av til evigheten,  men minnene lever videre,  og i "uthuset" har de gitt ut en paint til Hoovers uforglemmelige  Aero Commander 500  (Carenado). Æ tok meg en uhøytidelig truddelutt til minne om Bob :)

 

3mCArrt.jpg

 

L00Zmmw.jpg

 

0moadlJ.jpg

 

366t3pY.jpg

 

FqOKVIu.jpg

 

9HNo3zP.jpg

 

Som seg hør og bør rattet han sin Commander bedre enn man kan fatte,  og landet selvfølgelig på ett hjul med fedrete propellere.  Snart mandag igjen  :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Haha... ;D

Ureglementert flyging av Ernst igjen, det har jeg aldri sett før!  :P

Aero Commander eller Bob Hoovers Shrike Commander. Noen som vet hvorfor den også heter Shrike forresten??

https://en.wikipedia.org/wiki/Aero_Commander_500_family#/media/File:HooverShrike.JPG

 

Nydelige bilder og fly!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he hjerteligst  ;D  ......  mye kunnskap blant forumets medlemmer.  Er redd jeg ikke har nubbesjans til å kopiere Hoovers fabelaktige oppvisning fra virkeligheten,  i simulatoren.  Modellen er morsom i P3D3,  men den kan ikke rattes like elegant som det Hoover praktiserte .  Da æ så Hoover i 1973,  var min erfaring med 2-motors fly, kun som passasjer i Widerøes Twin Otter,  og den beveget seg noenlunde fornuftig.  Det Hoover utførte med sin Shrike var ikke til å fatte,  og til dags dato har jeg ikke sett noe i nærheten av tilsvarende manøvrering  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...