Gå til innhold

Litt juling skal mann tåle

Anbefalte innlegg

Ettersom Playstation VR headsettet ikke er kompatibelt med War Thunder enda måtte jeg finne på noe nytt mens jeg venter på dette, så etter en del god gammeldags surreflyging uten mål og mening, kom jeg til konklusjonen at jeg har lyst til å skaffe meg noen av de første Amerikanske jetjagerne, hvor den første er den vistnok undervurderte P-80'en, shooting star, men på vei dit måtte jeg finne et fly som kan garantere poeng hver flight, etter litt reasearch endte jeg opp med en tidlig utgave av legendariske B-17, som jeg egentlig hadde kun dårlige opplevelser med tidligere, så feil kan mann ta.

På veien til Mig-15 tidligere lærte jeg mye om hvordan bombefly skal flys i WT uten å gå i oppløsning i lufta bare noen ser stygt på deg, og for en gledelig opplevelse det var å ta ut B-17 på tokt for første gang på et års tid, skjelden har jeg opplevd at et bombefly kan ta så mye juling å gi minst dobbelt så mye tilbake, en definitiv favoritt ;D ;D

WaZZG3Z.jpg

42cfinl.jpg

ardYfo6.jpg

vn3Qel6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har gått glipp av det, men sent på 60 tallet eller starten 70 tallet så jeg en film som avsluttes med bombedropp over en viss, ikke helt ukjent rød stat. Den hersens atombomben vil ikke løsne, men den kommer til slutt ned, ved hjelp av en vaiende cowboyhatt. Søkte i 30 år for å finne den igjen. Den heter Dr. Strangelove, altså alt annet enn man kobler til en B-52 :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig. For før eller siden må jeg gi etter for WT, men jeg vet ikke når. Det frister godt med å fly en B-52. Filmen er noe dustete i starten, men meget morsom, og jeg anbefaler den på det sterkeste. Dr. Strangelove har hele tiden problemer med å holde igjen en Adolf-hilsen ... i USA. Sikkert en parodi på at USA importerte masse forskere fra Das Reich. Avslutningen er beinhard B-52 ops, en sjelden innsikt av hva som foregår på innsiden. Interessant for meg, som vokste opp med evig trussel om å bli nuket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, jeg har prøvd DCS og skal prøve igjen, så hvorfor ikke en avstikker til noe jeg har en forbindelse til - cirka 50 1:72 ww2 modeller på hylla i mine yngre dager. Jeg har nå en Gloster Meteor (die cast, 1:72) i glasskapet, og det er en sann nytelse å se en av de første jetjagerne på sokkel, in flight. Lekreste jetfly jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

B-17 var/er formidabel !  A2A har laget en fantastisk modell med Accusim,  og vi var 7-8 stykker som fly tokt fra England til Tyskland med denne modellen i MP,  en ubetalelig erfaring  :) Men det var i den tida "søndagsklubben" eksisterte........    Har også snust litt på WT ,  og må innrømme at den har fantastisk grafikk og atmosfære,  og kan raskt spise opp fritiden med mye morro .  Det samme kan man si om både IL2 ( siste generasjon ) og DCS,  men så mye fritid kan jeg ikke spandere på flysimming,  så jeg nøyer meg med P3D3 (  men er alltid åpen for nyheter  ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...