Andrew Thomsen Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Tror det er mellom 0700 og 0800. Legg merke til lysspillet langs T3, bestemt av sol og skyer. Høyreklikk og trykk vis bilde for full size. Men ikke spør meg hvordan man kommer seg ut av det igjen :-p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 21. oktober 2016 Premium Medlem Del Skrevet 21. oktober 2016 Helt toppers. Elsker lys/skygge/fargespillene man får frem etter at jeg begynte å bruke PTA. Bruker du også PTA her Andrew? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2016 Nei, ikke ennå. Jeg liker å ta det sakte for tiden, så jeg har testet HDR i en uke nå, og innser jeg vil ha en uke til før jeg blander inn andre faktorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 21. oktober 2016 Premium Medlem Del Skrevet 21. oktober 2016 Lekkert og realistisk! Tør ikke tenke på hva P3D v4 byr på... Fyrte i gang FSX i går og den føles virkelig 10 år gammel nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2016 Hadde faktisk FSX i gang en hel dag for en måned siden, og sliter ennå med å rydde opp i registeret. Jeg frontet FSX allerede 2006 og lenge deretter, men i dag fraråder jeg FSX. Steam versjonen er sikkert grei den, funker fint multiplayer, men har ikke et gram utvikling mht den frame raten vi oppnår med P3D og AoN, fordi begge har forlatt assembly kode; en kode som tilhører data alderens tidlige cro mangon stadium eller verre. Arrester meg gjerne mht historien generelt (sikkert på tynn is der heh), men FS historien vet jeg en smule om. FSX blomstret med høyoppløst grafikk a la Fly II når den kom. Så jeg gikk over til MSFS samtidig som PMDG da jeg var betatester for de. Vi bannet og steiket alle, lenge, som en kort versjon av den historien :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 21. oktober 2016 Premium Medlem Del Skrevet 21. oktober 2016 Enkelte opplever mere bruk av minne(OOM) med PTA og kan selv si jeg har hørt tikkingen av høyt minnebruk med den på tunge flyplasser når jeg har mulitasket litt Droppet den og problemet forsvant ....bare en liten OBS tilbakemelding fra meg : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2016 Det er derfor så behaglig jeg har klart å legge iveren på hylla, og langtidstester en og en ting, i stedet for å prøve alt på en gang og ende opp med å skylle alt ned i dassen :-p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 22. oktober 2016 Premium Medlem Del Skrevet 22. oktober 2016 Jeg er ikke den som flyr over de største flyplassene og byene. Liker GA best. Men har ikke hatt problemer med PTA enda. Jeg og en kamerat flyr verden rundt i propellfly i p3d, og har tenkt å bruke hele vinteren. Vi start i mariehamn finland, og er nå kommer til india. Fløy om sørsverige, danmark, tyskland, frankrike, italia, balkan, hellas via kreta, tyrkia, nedover israel og vestbredden til egypt. Så vannvittige mengder ørken før Dubai. Så over til iran, pakistan og nå i India. Ferden fortsetter nå med PTA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 22. oktober 2016 Premium Medlem Del Skrevet 22. oktober 2016 Enkelte opplever mere bruk av minne(OOM) med PTA og kan selv si jeg har hørt tikkingen av høyt minnebruk med den på tunge flyplasser når jeg har mulitasket litt Droppet den og problemet forsvant ....bare en liten OBS tilbakemelding fra meg : Det kan jeg ikke forstå, så jeg gjorde en test i dag. Lastet en flightplan og fløy fra WP til WP og noterte VAS bruk over Paris. Flighten blir lagret slik at man starter likt uansett oppsett. Startet med default (slettet alle shadere) og tok en restart etter at nye default shaderne hadde fått bygge seg opp. Deretter flight. Lar flyet stå på stripa i fem minutter slik at AI trafikk m.v. får begynt å laste seg inn. Deretter takeoff, og rett på autopilot. Gjorde akkurat samme flight med mitt PTA preset. Passet også her på å restarte simmen etter at nye shadere har fått bygget seg opp, for deretter å kjøre selve testen. Min konklusjon: Forskjellene er ubetydelig (max 50 Mb), og med PTA innstillingene jeg bruker så var VAS-bruken i snitt noe lavere (dog igjen, ubetydelige). Det betyr ikke at den kan ha betydning for VAS-bruk, men jeg fraråder å generalisere. Vi har alle ulike maskiner, addons og innstillinger (både i P3D og PTA) så hver må teste ut for seg selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.