Gå til innhold

P3D, Gardermoen, HDR

Anbefalte innlegg

Hadde faktisk FSX i gang en hel dag for en måned siden, og sliter ennå med å rydde opp i registeret. Jeg frontet FSX allerede 2006 og lenge deretter, men i dag fraråder jeg FSX. Steam versjonen er sikkert grei den, funker fint multiplayer, men har ikke et gram utvikling mht den frame raten vi oppnår med P3D og AoN, fordi begge har forlatt assembly kode; en kode som tilhører data alderens tidlige cro mangon stadium eller verre. Arrester meg gjerne mht historien generelt (sikkert på tynn is der heh), men FS historien vet jeg en smule om. FSX blomstret med høyoppløst grafikk a la Fly II når den kom. Så jeg gikk over til MSFS samtidig som PMDG da jeg var betatester for de. Vi bannet og steiket alle, lenge, som en kort versjon av den historien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Jeg er ikke den som flyr over de største flyplassene og byene. Liker GA best. Men har ikke hatt problemer med PTA enda. Jeg og en kamerat flyr verden rundt i propellfly i p3d, og har tenkt å bruke hele vinteren. Vi start i mariehamn finland, og er nå kommer til india. Fløy om sørsverige, danmark, tyskland, frankrike, italia, balkan, hellas via kreta, tyrkia, nedover israel og vestbredden til egypt. Så vannvittige mengder ørken før Dubai. Så over til iran,  pakistan og nå i India. Ferden fortsetter nå med PTA.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Enkelte opplever mere bruk av minne(OOM) med PTA og kan selv si jeg har hørt tikkingen av høyt minnebruk med den på tunge flyplasser når jeg har mulitasket litt

Droppet den og problemet forsvant ....bare en liten OBS tilbakemelding fra meg  ::)

Det kan jeg ikke forstå, så jeg gjorde en test i dag. Lastet en flightplan og fløy fra WP til WP og noterte VAS bruk over Paris. Flighten blir lagret slik at man starter likt uansett oppsett.

Startet med default (slettet alle shadere) og tok en restart etter at nye default shaderne hadde fått bygge seg opp. Deretter flight. Lar flyet stå på stripa i fem minutter slik at AI trafikk m.v. får begynt å laste seg inn. Deretter takeoff, og rett på autopilot.

Gjorde akkurat samme flight med mitt PTA preset. Passet også her på å restarte simmen etter at nye shadere har fått bygget seg opp, for deretter å kjøre selve testen. Min konklusjon: Forskjellene er ubetydelig (max 50 Mb), og med PTA innstillingene jeg bruker så var VAS-bruken i snitt noe lavere (dog igjen, ubetydelige).

Det betyr ikke at den kan ha betydning for VAS-bruk, men jeg fraråder å generalisere. Vi har alle ulike maskiner, addons og innstillinger (både i P3D og PTA) så hver må teste ut for seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...