Gå til innhold

"FTXSweden"


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Mulig noen blir fornermet,  men det ORBX har gjort med Norge,  har Lennart Arvidsson og noen medhjelpere gjort med Sverige.  I hvertfall den sørlige delen av Sverige.  Jeg kom litt sent i gang med innstalleringen,  da jeg ble skremt av den omfattende pakken med diverse mapper og filer,  men i en stille stundt tok jeg sjansen på å følge den oversiktelige bruksanvisningen.  Tror det gikk helt greit,  for nå ligner nabolandet slik vi forventer det av "søta bror".  Denne rapporten er på ingen måte en detaljert presentasjon av sceneryet,  men snarligen en kjapp navtur mellom flygvapenbasene Angelholm, Ljungbyhed og Halmstad,  sånn til å begynne med  :)

 

sw1.jpg

Har hatt flere utgaver av Angelholm i FS9 og FSX så det var stor stas å få basen tilbake i P3D3.  Og for å gjøre det på skikkelig svensk vis,  valgte jeg den utrolig flotte modellen av Saab Draken til navturen. Men desverre har jeg enda ikke fått motoren til å starte i P3D3,  så da.........

 

sw2.jpg

........ måtte Milviz F-100 steppe inn som reservefly.

 

sw3.jpg

Take off fra Angelholm AB.

 

sw4.jpg

Ikke så langt unna ligger Ljungbyhed AB,  så jeg la et navpunkt hit for kursendring.  Neste gang skal jeg lande her,  og be om en omvisning  ;)

 

sw5.jpg

Neste mål var Halmstad,  men underveis  passerte jeg flere typiske svenske småbyer,  og legg merke til spesielle detaljer som kirker,  jernbanestasjoner m.m.

 

sw6.jpg

Også industriområder,  kjøpesenter og bebyggelsen er typisk svensk .

 

sw7.jpg

Sakker farten og legger inn for touch and go i Halmstad AB.

 

sw8.jpg

Også denne basen er tettpakket med fine detaljer.

 

sw9.jpg

Både basen,  byen og omkringliggende områder er simulert,  så det gir en utrolig sterk innlevelse under flyturen.

 

sw10.jpg

Følger kysten tilbake til Angelholm.

 

sw11.jpg

"Hjemme" igjen.  Ikke lange turen,  men nok til å bekrefte "Sweden Design" funker helt fint hos meg.  Nå gleder jeg meg til å fly litt "low and slow",  for å beundre detaljene på nært hold.

Tusen takk til Lennart og hans team,  nå er snart hele Skandinavia samlet til "Ett Rike"  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder fra kjente trakter. Har flydd mye til disse flyplassene IRL. Det eneste som er synd er at de to korteste rullebanene i Ljungbyhed ble stengt for all flytrafikk en del år tilbake. Imidlertid, til noens glede, så fungerer de i dag som racerbane og teststed for alskens superbiler samt polisen i Sverige.

 

Rullebanen i Halmstad skiller seg litt fra de andre asfaltstripene i Skåne, ved at den nordlige baneenden ligger i en slak oppoverbakke. Ved touchdown vil man - i et småfly - bare se et par hundre meter av rullebanen framfor seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...