Gå til innhold

Milviz T-38A Advanced


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

T-38 har i mange "generasjoner" vært siste ledd i den amerikanske utdanningen for våre jagerflypiloter,  så det er mange som har et spesielt forhold til dette flyet.  I mine øyne er det noe av det vakreste som er designet til dette formålet,  og jeg har da også hatt ( blandet ) glede av denne modellen i både FSX og P3D2.  I sistnevnte sim var det mye som fungerte på merkelige måter,  så det endte med at jeg ga den bort til en skraphandler.  Heldigvis har Milviz tatt noen spennende grep,  og nå oppgradert modellen til en såkalt advanced utgave for P3D3 .  Den kan fortsatt behandles enkelt,  men det anbefales å følge boka så langt man orker,  for først da forstår man hvor bra denne modellen er blitt.  Lydkvalitet, systemsimulering og flight mdl er blitt en nytelse,  så nå konkurerer T-38A med de heftigste modellene i min hangar.  Jula er reddet  ;D

http://milviz.com/flight/products/T38ADV/

 

t1.jpg

 

t2.jpg

 

t3.jpg

 

t4.jpg

 

t5.jpg

 

t6.jpg

 

t7.jpg

 

t8.jpg

God Jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Pen pilform på dette nydelige jagerflyet, selv om F-5 med tiptanker ser noe mer riktig ut. T-38 brukes ikke bare til trening men som "privatjet" for mange NASA piloter, som gjerne hiver seg i Talon for å utføre et oppdrag med Super Guppy eller B747 Shuttle Carrier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

[quote

Pen pilform på dette nydelige jagerflyet, selv om F-5 med tiptanker ser noe mer riktig ut. T-38 brukes ikke bare til trening men som "privatjet" for mange NASA piloter, som gjerne hiver seg i Talon for å utføre et oppdrag med Super Guppy eller B747 Shuttle Carrier.

]

 

Ja,  T-38 har hatt mange roller,  og er faktisk i bruk enda .  F-5 var også et snertent fly,  men æ synes den var mer kortvokst og tett enn T-38.

 

Ernst, din luring, nå har æ i mange år klart å holde igjen, og ikke falle for fristelsen til å kjøpe jagerfly

 

He he Steinar,  på tide for en gammel buss-sjåfør å la seg friste av ungdommelig galskap  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

For min del er den verdt som både julegave,  nyttårsgave og bursdagsgave  ;D  Jeg har jo litt nerdete forhold til denne perioden (kald krig ) med flyutvikling,  og mange av pilotene jeg har truffet her i Bodø,  har snakket varmt om T-38 .  Modellen er meget detaljert og nøyaktig i utseendet ned til minste detalj,  men den kan være en utfordring å fly.  Den ble jo brukt som avansert treningsfly,  med mye av de samme flyegenskapene som Starfighter,  og utilgivelig hvis man begår stygge pilotfeil  ::) Det er også viktig at man følger flight manual angående vekt og trim m.m. eller så kan den føles håpløst vinglete !  Men når man har svettet seg gjennom de vanligste begynnertabbene,  så er dette en gavmild og flott modell,  som for min del blir stående fremst i hangaren  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Vinglete, ustabilt og en utfordring sier du. Uffda! ;D Janei da får æ sjå. LOL

 

He he ,  ja sånt noe kan skremme vekk hvem som helst  ;D ,  men æ mente det ikke  som skremsel.  T -38  kan flys uten nøyaktig oppstart,  men da er den bare tullball og vinglete.  Hvis man derimot starter den etter boka,  er den akkurat passelig nifs og realistisk,  så man føler at denne karen kan man ikke kødde med.  Og når du har temmet udyret,  er den en sann fornøyelse å ratte omkring med  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...