Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. desember 2015 Premium Medlem Skrevet 18. desember 2015 T-38 har i mange "generasjoner" vært siste ledd i den amerikanske utdanningen for våre jagerflypiloter, så det er mange som har et spesielt forhold til dette flyet. I mine øyne er det noe av det vakreste som er designet til dette formålet, og jeg har da også hatt ( blandet ) glede av denne modellen i både FSX og P3D2. I sistnevnte sim var det mye som fungerte på merkelige måter, så det endte med at jeg ga den bort til en skraphandler. Heldigvis har Milviz tatt noen spennende grep, og nå oppgradert modellen til en såkalt advanced utgave for P3D3 . Den kan fortsatt behandles enkelt, men det anbefales å følge boka så langt man orker, for først da forstår man hvor bra denne modellen er blitt. Lydkvalitet, systemsimulering og flight mdl er blitt en nytelse, så nå konkurerer T-38A med de heftigste modellene i min hangar. Jula er reddet ;D http://milviz.com/flight/products/T38ADV/ God Jul Siter
Steinar Grindstein Skrevet 18. desember 2015 Skrevet 18. desember 2015 Ernst, din luring, nå har æ i mange år klart å holde igjen, og ikke falle for fristelsen til å kjøpe jagerfly, men med dine ord om denne elegangte saken er jeg i akkut fare for å ryka på en smell... Fantastiske bilder av et definetift elegang fly. Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 18. desember 2015 Premium Medlem Skrevet 18. desember 2015 Pen pilform på dette nydelige jagerflyet, selv om F-5 med tiptanker ser noe mer riktig ut. T-38 brukes ikke bare til trening men som "privatjet" for mange NASA piloter, som gjerne hiver seg i Talon for å utføre et oppdrag med Super Guppy eller B747 Shuttle Carrier. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. desember 2015 Forfatter Premium Medlem Skrevet 18. desember 2015 [quote Pen pilform på dette nydelige jagerflyet, selv om F-5 med tiptanker ser noe mer riktig ut. T-38 brukes ikke bare til trening men som "privatjet" for mange NASA piloter, som gjerne hiver seg i Talon for å utføre et oppdrag med Super Guppy eller B747 Shuttle Carrier. ] Ja, T-38 har hatt mange roller, og er faktisk i bruk enda . F-5 var også et snertent fly, men æ synes den var mer kortvokst og tett enn T-38. Ernst, din luring, nå har æ i mange år klart å holde igjen, og ikke falle for fristelsen til å kjøpe jagerfly He he Steinar, på tide for en gammel buss-sjåfør å la seg friste av ungdommelig galskap ;D Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 19. desember 2015 Premium Medlem Skrevet 19. desember 2015 Wow. Mener jeg har prøvd noe lignende før. Men det var nok IndiaFoxtEcho sin Goshawk T45. Er denne noe tess da?? Jeg mener, er den verdt det som julegave til meg selv feks?? Noe må jo jeg kunne kjøpe også. Uten at fruen går i taket. LoL. ;D Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. desember 2015 Forfatter Premium Medlem Skrevet 20. desember 2015 For min del er den verdt som både julegave, nyttårsgave og bursdagsgave ;D Jeg har jo litt nerdete forhold til denne perioden (kald krig ) med flyutvikling, og mange av pilotene jeg har truffet her i Bodø, har snakket varmt om T-38 . Modellen er meget detaljert og nøyaktig i utseendet ned til minste detalj, men den kan være en utfordring å fly. Den ble jo brukt som avansert treningsfly, med mye av de samme flyegenskapene som Starfighter, og utilgivelig hvis man begår stygge pilotfeil : Det er også viktig at man følger flight manual angående vekt og trim m.m. eller så kan den føles håpløst vinglete ! Men når man har svettet seg gjennom de vanligste begynnertabbene, så er dette en gavmild og flott modell, som for min del blir stående fremst i hangaren Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 20. desember 2015 Premium Medlem Skrevet 20. desember 2015 Vinglete, ustabilt og en utfordring sier du. Uffda! ;D Janei da får æ sjå. LOL. Starfighteren er jo ikke kjent for å være noe for pyser heller, så er den i bunn og grunn lik den, da har man litt å jobbe med ja. Takk for tips! Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. desember 2015 Forfatter Premium Medlem Skrevet 20. desember 2015 Vinglete, ustabilt og en utfordring sier du. Uffda! ;D Janei da får æ sjå. LOL He he , ja sånt noe kan skremme vekk hvem som helst ;D , men æ mente det ikke som skremsel. T -38 kan flys uten nøyaktig oppstart, men da er den bare tullball og vinglete. Hvis man derimot starter den etter boka, er den akkurat passelig nifs og realistisk, så man føler at denne karen kan man ikke kødde med. Og når du har temmet udyret, er den en sann fornøyelse å ratte omkring med Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 20. desember 2015 Premium Medlem Skrevet 20. desember 2015 Ja det er godt. Må si maskina tiltalte meg, både estetisk og når man tenker på power den yter. Jeg liker hestekrefter, og to motorer er bedre enn en. ;D ;D Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.