Gå til innhold

Endelig grønn


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Med Jens-Ole over på P3D2,  tok det ikke lange tiden før det begynte å røre på seg blant norske Starfightere  ;D . I FSX var det bra utvalg med repaints til Skunk Works fantastiske modell av F-104G,  men i P3D2 har vi vært sulteforet med slik luksus.  Stor var derfor gleden,  da Jens-Ole så generøst begynte å male Vestfjordoksen i 334 skvadronens kjente grønnfarger.  Den første test-turen ble foretatt fra Bardufoss,  med jagerbomberen oppsatt for avskjæringsberedskap.  Det ble langt fra noen avskjæring,  men rein koseflyvning mellom fjord og fjell,  og høy nytelsesgrad med beundring av de norske fargene  8)

 

gr1.jpg

 

gr2.jpg

 

gr3.jpg

 

gr4.jpg

 

gr6.jpg

 

gr8.jpg

 

gr7.jpg

 

gr9.jpg

 

gr10.jpg

 

gr11.jpg

 

gr12.jpg

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra! (dog en ikke helt vanlig CF104 loadout... før 81-82 var det sjeldent å se de med Aim-9, da 331 skv konverterte til F-16 brukte 4'ern primært catamaran launcher under med winders') Nå må jeg lære meg radaren.... :-)

 

Som du sa Ernst, dette er virkelig et morsomt og krevende fly å fly. Jeg har kommet meg på noen turer opp til Andøya, men planlegger en langtur ned til Skrydstrup i Danmark for å gjennskape øvelsen Bulls Eye 77 der 334 var med. Passer perfekt med fuelstops på Ørland og Rygge :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jatakk,  jeg har IC også  :) men må sette meg mer inn i hva som var riktig loadout i forhold til årstall  ;D  Må innrømme at jeg veldig amatør i forhold til våpen,  og er lykkelig bare modellen kommer i lufta  ;D  .  Radaren er grei,  den kan stilles på stand by, air to air og air to ground,  bryter på venstre panel.  I air to ground har du bra kart for å navigere i dårlig vær,  og den kan innstilles på 3 forskjellige avstander.  God tur  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Lagde en kjapp oppstarts snutt av Oksen men holdt på å crashe på landingen hehe ;)

 

 

 

Ble elendig kvalitet skal se om jeg får lastet opp en bedre

Ikke rare greiene litt hastverks filming  :-[ Nesten buklanding glemte gear fikk de ut i siste liten  ::)

htJPezYn0AY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he, bra du kom på å låse hooden,  og æ trur vi må avskrive den maskinen,  den ble neppe godkjent for videre tjeneste av crewchief`en  ;D  Tror heller ikke du hadde blitt populær i Bodø,  etter å ha brukt AB over byen (  ....  eller kanskje du hadde blitt veldig populær  ;) ).  Take off østover krever tidlig kursendring utover Saltenfjorden,  før man begynte å stige nordover.  Men slike detaljer kan vi ikke henge oss opp i,  det var jo uansett artig å se video av Starfighteren.  Hvilket program bruker du til å ta opp video ??

Hvis jeg skal fortsette å være kritisk,  synes jeg du bruker litt for kraftig vidvinkel,  men det er jo selvsagt en personlig oppfatning.  For de som fortsatt lurer på om de skal kjøpe denne modellen,  kom jo lydkvaliteten godt fram,  det er ingen tvil om at det var sånn "vestfjordoksen" rautet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær oppmerksom på at FN-K som følger med SSW pakka er veeeeldig feil malt!! Alt av Norske merker er feil, fra roundel til font på nr og 331 merke etc.

 

Noe for deg Ernst?

 

Scrshot1067.jpg~original

 

Scrshot1092.jpg~original

 

Scrshot1084.jpg~original

 

Scrshot1109.jpg~original

 

Canadair produced MAP F-104G “FN-G” of 331 Skv, Bodø AB, as it looked in 1970. Of particular interest is that this aircraft is among a batch produced by Canadair for Lockheed and their MAP contract (not to be confused with the Canadair CF-104). It differed by the light grey paint scheme which covered all of the fuselage beside the engine compartment. The Lockheed produced Starfighters were delivered in a bare metal scheme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin den, personelig syns jeg helgrå ser penest ut, men så lenge det er vestfjordoksen kunne den vært rosa med gule prikker, råeste flyet uansett.

 

Takk! Strengt talt var de kun de Canadair produserte som var gråmalt slik som FN-G... De amerikanske var bare metal og senere fikk de et aluminiums grå aktig paint :-)

Synes overgangen mellom grå og det bare metal bakdelen gir en fin contrast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ikke så lett å holde "orden" på de forskjellige Starfighter`ne,  da noen var bygget av Lockheed,  noen på lisens i Canada, enda flere fra Canada, og til slutt noen brukte fra Tyskland og rundt omkring  :o .  Husker jo spesielt de stålblanke fra den første tiden,  og etter hvert de gråmalte.  De siste årene gikk det i grønt,  men da hadde allerede F-16 begynt å tiltrekke seg størst oppmerksomhet.......  Imponerende at du går så grundig til verks,  at du skiller mellom Lockheed og Canadair  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det krever sin fly entusiast å prøve å få kontroll på de forskjellige epokene!

 

Her kommer lineup så langt:

 

Tidlig F-104G (63-72)

-FN-G (bilder over): Grå med bare metal bakpart.

 

Midten av 1970-årene

-785 (Samme fly som tidligere var kodet FN-G, samme maling, men uten skv koder og merker. 785 malt på halen.

 

Sen periode

-232 (1979): Grå "alu" semi reflective med nye mindre riktig dimensjonerte roundeler, 232 malt på halen

-232 (1980-81): Samme som over, men med blått tail Chevron under "232". Slik 331 Starfighterne så ut ved pensjonering.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...