Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. mars 2015 Premium Medlem Skrevet 21. mars 2015 Med Jens-Ole over på P3D2, tok det ikke lange tiden før det begynte å røre på seg blant norske Starfightere ;D . I FSX var det bra utvalg med repaints til Skunk Works fantastiske modell av F-104G, men i P3D2 har vi vært sulteforet med slik luksus. Stor var derfor gleden, da Jens-Ole så generøst begynte å male Vestfjordoksen i 334 skvadronens kjente grønnfarger. Den første test-turen ble foretatt fra Bardufoss, med jagerbomberen oppsatt for avskjæringsberedskap. Det ble langt fra noen avskjæring, men rein koseflyvning mellom fjord og fjell, og høy nytelsesgrad med beundring av de norske fargene 8) God helg Siter
Kim Kristensen Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Awesome, eneste som kan gjøre dette bedre er om det kommer en paint til favorittmaskinen min, nr 800, som jeg skrudde på da jeg gikk flyfag Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 Veldig bra! (dog en ikke helt vanlig CF104 loadout... før 81-82 var det sjeldent å se de med Aim-9, da 331 skv konverterte til F-16 brukte 4'ern primært catamaran launcher under med winders') Nå må jeg lære meg radaren.... :-) Som du sa Ernst, dette er virkelig et morsomt og krevende fly å fly. Jeg har kommet meg på noen turer opp til Andøya, men planlegger en langtur ned til Skrydstrup i Danmark for å gjennskape øvelsen Bulls Eye 77 der 334 var med. Passer perfekt med fuelstops på Ørland og Rygge :-) Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 BTW, hvis du har installert alle 3 entries i cfg fila vil du ha en egen CF104 836 IC modell som har catamaran launcher, den har også det rød/hvite tail Chevron som passer med perioden 81-82 og QRA loadout. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Premium Medlem Skrevet 23. mars 2015 Jatakk, jeg har IC også men må sette meg mer inn i hva som var riktig loadout i forhold til årstall ;D Må innrømme at jeg veldig amatør i forhold til våpen, og er lykkelig bare modellen kommer i lufta ;D . Radaren er grei, den kan stilles på stand by, air to air og air to ground, bryter på venstre panel. I air to ground har du bra kart for å navigere i dårlig vær, og den kan innstilles på 3 forskjellige avstander. God tur Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 23. mars 2015 Premium Medlem Skrevet 23. mars 2015 Lagde en kjapp oppstarts snutt av Oksen men holdt på å crashe på landingen hehe Ble elendig kvalitet skal se om jeg får lastet opp en bedre Ikke rare greiene litt hastverks filming :-[ Nesten buklanding glemte gear fikk de ut i siste liten : htJPezYn0AY Siter
Kim Kristensen Skrevet 24. mars 2015 Skrevet 24. mars 2015 Fin video, konstruktiv kritikk i kommentatorfeltet på youtube Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Premium Medlem Skrevet 25. mars 2015 He he, bra du kom på å låse hooden, og æ trur vi må avskrive den maskinen, den ble neppe godkjent for videre tjeneste av crewchief`en ;D Tror heller ikke du hadde blitt populær i Bodø, etter å ha brukt AB over byen ( .... eller kanskje du hadde blitt veldig populær ). Take off østover krever tidlig kursendring utover Saltenfjorden, før man begynte å stige nordover. Men slike detaljer kan vi ikke henge oss opp i, det var jo uansett artig å se video av Starfighteren. Hvilket program bruker du til å ta opp video ?? Hvis jeg skal fortsette å være kritisk, synes jeg du bruker litt for kraftig vidvinkel, men det er jo selvsagt en personlig oppfatning. For de som fortsatt lurer på om de skal kjøpe denne modellen, kom jo lydkvaliteten godt fram, det er ingen tvil om at det var sånn "vestfjordoksen" rautet ;D Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 25. mars 2015 Premium Medlem Skrevet 25. mars 2015 Hørte bare jubel for manøver og tordenbrak over byen ... Men han i dashen var ikke like fornøyd ;D filmet med denne... regner med du har den og du har jo nvidia ....fikk hintet av Tore Sanden bruker omtrent ikke resurser Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Premium Medlem Skrevet 25. mars 2015 Ahaa, takk skal du ha den må æ teste ut . Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 25. mars 2015 Premium Medlem Skrevet 25. mars 2015 Greit med grønn, men jeg vil være blåååååå, som himmeleeeeeen!! ;D ;D ;D Siter
Kim Kristensen Skrevet 25. mars 2015 Skrevet 25. mars 2015 Planlegger du dokumentarfilming av Vestfjordoksen i sine naturlige omgivelser Ernst? Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 26. mars 2015 Forfatter Premium Medlem Skrevet 26. mars 2015 Det kunne jo være en spennende utfordring . Laget mange filmsnutter for noen år siden, men arbeid og tidsbruk stod ikke i forhold til interessen, så det stoppet opp av seg selv. Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 27. mars 2015 Skrevet 27. mars 2015 Vær oppmerksom på at FN-K som følger med SSW pakka er veeeeldig feil malt!! Alt av Norske merker er feil, fra roundel til font på nr og 331 merke etc. Noe for deg Ernst? Canadair produced MAP F-104G “FN-G” of 331 Skv, Bodø AB, as it looked in 1970. Of particular interest is that this aircraft is among a batch produced by Canadair for Lockheed and their MAP contract (not to be confused with the Canadair CF-104). It differed by the light grey paint scheme which covered all of the fuselage beside the engine compartment. The Lockheed produced Starfighters were delivered in a bare metal scheme. Siter
Kim Kristensen Skrevet 27. mars 2015 Skrevet 27. mars 2015 Veldig fin den, personelig syns jeg helgrå ser penest ut, men så lenge det er vestfjordoksen kunne den vært rosa med gule prikker, råeste flyet uansett. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 28. mars 2015 Forfatter Premium Medlem Skrevet 28. mars 2015 Himmel og hav noe så vakkert . De grønne har sin spesielle utstråling, men denne er min favoritt ! Kanskje fordi 331 skvadron var først ute, og fikk en slags heltestatus med sine avskjæringer av russiske fly. Nydelig arbeid Jens-Ole Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 28. mars 2015 Skrevet 28. mars 2015 Veldig fin den, personelig syns jeg helgrå ser penest ut, men så lenge det er vestfjordoksen kunne den vært rosa med gule prikker, råeste flyet uansett. Takk! Strengt talt var de kun de Canadair produserte som var gråmalt slik som FN-G... De amerikanske var bare metal og senere fikk de et aluminiums grå aktig paint :-) Synes overgangen mellom grå og det bare metal bakdelen gir en fin contrast. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 28. mars 2015 Forfatter Premium Medlem Skrevet 28. mars 2015 Ikke så lett å holde "orden" på de forskjellige Starfighter`ne, da noen var bygget av Lockheed, noen på lisens i Canada, enda flere fra Canada, og til slutt noen brukte fra Tyskland og rundt omkring . Husker jo spesielt de stålblanke fra den første tiden, og etter hvert de gråmalte. De siste årene gikk det i grønt, men da hadde allerede F-16 begynt å tiltrekke seg størst oppmerksomhet....... Imponerende at du går så grundig til verks, at du skiller mellom Lockheed og Canadair Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 28. mars 2015 Skrevet 28. mars 2015 Ja det krever sin fly entusiast å prøve å få kontroll på de forskjellige epokene! Her kommer lineup så langt: Tidlig F-104G (63-72) -FN-G (bilder over): Grå med bare metal bakpart. Midten av 1970-årene -785 (Samme fly som tidligere var kodet FN-G, samme maling, men uten skv koder og merker. 785 malt på halen. Sen periode -232 (1979): Grå "alu" semi reflective med nye mindre riktig dimensjonerte roundeler, 232 malt på halen -232 (1980-81): Samme som over, men med blått tail Chevron under "232". Slik 331 Starfighterne så ut ved pensjonering. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.