Martin Flikkeshaug Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Ble tid til en liten flight i dag, og valgte da å fly fra hjembygda Stjørdal og Værnes, ned til Oslo Lufthavn. Ble et tonn bilder denne gangen, men håper det går greit: OFPen for dagens flight. Vi har med oss 122 pax og 4.3 tonn suppe. Vi flyr FL300 og flytiden er beregnet til 55 minutter. Parking break released. Vi fyrer opp engine 2. Dat sound. "Pushback complete and hand signal received." - Vi taxer ned Y og liner opp for takeoff på RWY 09. 40%, TOGA og vi er i gang. "Positive rate, gear up." Vi klatrer utover parallelt med E14. Her passerer vi Hegra og Skjeldstadmark. Vi er oppe på dagens marsjhøyde, FL300. Men vi blir ikke hr så alt for lenge. Snart vender vi nesen nedover mot Oslo. Vi får 19L det blir via BELGU 3M. Ikke så verst vær her oppe, men lite visste vi om været som skulle møte oss lengre sør. Jeg har ikke klaus, men dette var fortsatt passe ekkelt å fly igjennom! Driver fortsatt å lærer meg NGXen, og hadde gledet meg til å ta oss ned manuelt i dagslys. Den siste værrapporten sier noe annet. 500 meter sikt der nede nå... De køddet ikke! Ser absolutt ingenting! 80 fot over bakken og rullebanen er fortsatt ikke å se. Vi vacater på B5 og prøver å finne veien ned til gate 16. Og da var vi fremme ved gate i Oslo. 1.03 i følge ACARS, så vi var litt etter skjema i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 25. januar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 25. januar 2015 Ikke sikt på 80 fot er vel etter regelverket ikke nok sikt for landing Men nok om det.... flotte bilder savner NGXen men må vente til PMDG får den til P3D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Barring Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Flott serie, Martin imponert over planleggingsbiten osv. Er det fra VNAS? - Gert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Aiaiai! Herlig serie, Martin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Fin serie ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Ikke sikt på 80 fot er vel etter regelverket ikke nok sikt for landing Det er mye mulig, ja. Men sååå realistisk er jeg ikke. Brukte også autoland her, som heller ikke finnes på 738 såvidt jeg har skjønt. Flott serie, Martin imponert over planleggingsbiten osv. Er det fra VNAS? - Gert Takk takk! Jepp, det er fra VNAS. Bruker som regel å føre det over til PFPX, da jeg har hørt at det er mer nøyaktig. Lenge siden sist forresten. Hvordan går det? Aiaiai! Herlig serie, Martin! Fin serie ^^ Takk Tskk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Veldig fin bildeserie fra en rute jeg har fløyet mye i simmen selv =) Keep it coming! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.