Gå til innhold

English Electric Vannvidd


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Eller Lightning som er den riktige betegnelsen. Endelig er den her,  og med egen installer for P3D2 !!!!  Fantastisk spennende modell, fullspekket med detaljer, utrolig (mange forskjellige) god lydkvalitet og nervepirrende flyegenskaper.  Dette var jo Englands svar på Starfighter,  og motorkraften var formidabel,  så her bryter du lydmuren før du aner det.  Først og fremst konstruert som avskjæringsjager,  med kort rekkevidde, og rask Acceleration.  Modellen oppfører seg som man forventer fra denne tidsepoken,  og mine første testflighter fikk fram svettperler i panna,  og i landingsrunden var æ veldig nær hjertestans.  Flight manual skal studeres nærmere, og flyet har mange godbiter på lager,  så her er det lutter glede og et voldsomt lydnivå  ;D .

 

el1.jpg

 

el2.jpg

 

el3.jpg

 

el4.jpg

 

el5.jpg

 

el6.jpg

 

el7.jpg

 

el8.jpg

 

el9.jpg

 

Det blir lite søvn i natt  ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen flotte bilder av en dugelig snåling.  ;D

 

Har kikka litt på denne i div dokumentarer og det er ingen tvil om at det var ett råskinn.

Må nok se hva helga bringer på denne gitt.

 

Ps. Kom denne modellen også som to seter?

Mener jeg så at det fantes en privateid en i Sør Afrika som det gikk an å hyre seg en tur i hvis man har nok dinarer.

 

Takker for tipset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jada,  den ble også laget som 2-seter,  side by side,  og det skulle ikke forundre meg at det flyr noen i Sør Afrika  :D  Det ble flere turer utover kvelden ( natta ) i går,  klarte ikke å legge denne fra meg,  og for min del traff denne modellen innertier.  Den kommer jo fra ei tid min flyinteresse ble unnfanget,  og ved siden av Starfighter og Phantom,  var det EE Lightning blant det hotteste som hadde vinger på 60-70 tallet.  Har hatt 2 modeller tidligere ( Alphasim og Just Flight),  og begge var greie å se på,  men først NÅ har noen klart å overføre atmosfære, lyd og flyfeeling som får fram det største gliset.  SkunkWorks Starfighter har mye av det samme,  men i Lightningen er også grafikken løftet mange hakk videre.  Og så er jo prisen mæget fornøyelig  ;) . -  Joda,  vi har mye å glede oss over for tiden,  A2A slipper straks sin Cherokee 180 og Milwiz er i beta med sin Phantom,  kan ikke huske sist det var så gøy med flysim  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er én maskin som flyr i Sør-Afrika. Thunder City som opererte dem tidligere fikk seg en skikkelig knekk da en av dem var involvert i ei ulykke med fatalt utfall for noen år siden, og det kom frem at de hadde tatt altfor lett på sikkerheten. Bla. var det vel umulig for piloten å skyte seg ut om jeg ikke husker feil. Lightningen er en utrolig tøff maskin, men det er en god grunn til at vi ikke ser flere på sivilt register...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...