Gå til innhold

Boeing P-8 Poseidon


Anbefalte innlegg

Nå må du ikke få sjokk Ernst..  ;D

Men jeg har vært ute med en buss igjen.

Fant denne painten på Avsim og klarte ikke å holde meg i skinnet.

Ble rett og slett inspirert til å ta en overvåknings tur for å sjekke hvordan Henrik sine skip oppfører seg i Suez kanalen.

Synes en skikkelig Boing skal ha Winglets, så selv om orginalen ikke har dette fikk jeg konvertert den over før turen.

Så da ble det takeoff fra LLBG Bengurion Tel Aviv med kurs for Port Said Egypt.

 

le5tWuh.jpg

 

Her er vi på cruise på FL300 noe som var for høyt for å se skikkelig på overflaten.

 

McZZgQG.jpg

 

Så vi slipper oss ned mot FL200 mens vi tar en shortcut og legger oss direct int ISMLH.

Når man ser dette Default terrenget, (Kund Global) er det ikke rart man trives i Norge.

 

LuGsbp1.jpg

 

Selv om båtene er bra digre, blir de små selv fra 20000 ft men det ser ut til at kursen de holder ikke skaper noen problemer.

 

czOAkeC.jpg

 

Her nærmer vi oss Bittersjøene hvor båtene ligger på vent mens møtene trafikk vrir seg igjennom de trangeste passasjene lenger Nord.

 

EJNbHV5.jpg

 

Bilde fra dagens kontor.

 

coki99t.jpg

 

Her har vi kommet en bra bit ut over Gulf of Suez. Fant noen båter her men bildene ble så dårlige fra denne høyden at jeg droppet dem her.

 

kNBskN2.jpg

 

Etter ei sveip runde ut over nordre del av Rødehavet, gjør vi oss klar til landing på HESH Sharmel El Sheikh. Eller شرم ال شیخ som de lokale kaller den.  :o

 

5EKTfFT.jpg

 

Full skrubb på 04L.

 

SEKGHrp.jpg

 

Og shutdown på Tarmac.

 

Hvis denne painten frister så finnes den her: http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=737+ngx&CatID=fsxacrp&Go=Search

Selv om jeg ikke er noen busspilot så likte jeg å ta en tur med denne.

Blir automatisk bedre med en gang det er litt militært inne i bildet.  ;)

 

Håper disse FSX bildene falt sånn noenlunde i smak?

Ha en fin dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Joa P-8`ern ser litt anderledes ut men som du sier så tar man det man har og for min del ble det helt noe annet enn å busse rundt i feks en Norwegian paint.

 

Det blir nok flere overvåknings runder med denne saken Ernst.

Var litt moro å lage sin egen rute i Vroute og deretter exportere den rett inn i FMC.

Det værste var at ruta ble godkjent og lagt ut offentlig fikk jeg beskjed om.

Så har du lyst til å ta turen, så titter den frem hvis du søker på LLBG - HESH hos Vroute.

De vanlige rutene mellom disse er på beskjedne 260 nm mens overvåknings ruta ble jaggu 638 gitt.

 

Hvis dette bedrittne været skal fortsette i helga, kan det nok godt hende at det blir flere turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...