Gå til innhold

Tre av de råeste.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Skal ikke kåre hvilke fly som var Luftwaffes råeste,  men disse tre var gode kandidater,  og alle tre modeller er i hvertfall noe av det råeste man får til FSX. Ta-152 er fra Classic Hangar mens Me-262 og Me-109 K er fra Flight Replika,  begge utviklere som legger både sjel og kunnskap i sine modeller.  Hadde nesten glemt hvor bra FSX fungerer,  og siden det ikke har lykkes meg å overføre noen av disse klassikerne til P3Dv2,  så ble det noen heftige turer i FSX denne gangen. 

 

tre1.jpg

 

tre2.jpg

 

tre3.jpg

 

tre4.jpg

 

tre5.jpg

 

tre6.jpg

 

tre7.jpg

 

tre8.jpg

 

Ernst i midten,  Ernst til høyre og Ernst til venstre,  god helg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he, det var derfor æ ikke påtok meg noen endelig kåring,  og siden Do335 ikke er modellert til FSX ble den utelatt .  Skulle gjerne sett en modell av den i samme kvalitet som Ta-152  ;) .  Ellers er det himmelrike i FSX for warbirdelskere,  så nå er det bare å drømme om at de blir kompatible med P3Dv2 også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

God morgen  ;D  Nå ga du meg et vanskelig valg,  sider min warbirdentusiasme anbefaler alle .....  8),  men æ tror Ta-152 fra http://www.classics-hangar.de/ kler deg best.

Men husk,  her er det litt andre idèer til flydesign enn det amerikanerne bygget inn i P-51,  så denne herligheten er mye mer nervøs i bevegelsene enn Mustangen  ;) .  Og så må du huske at propell og mixture er automatisk ( du kan velge manuell kontroll,  men auto fungerer utmerket,  som i virkeligheten ).  Sjekk flight manual for riktig bruk av motoren,  skru opp stereoanlegget og nyt motorlyden fra outside view,  når du har funnet riktig cruise-hastighet.  Det er til å få gåsehud av !  Også Tower view gir noen herlige øyeblikk,  og man kan tydelig høre en anelse plystring,  som var karakteristisk for Ta-152.  God tur  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Me-262 er den siste og nyeste,  og har fått ny og meget bra "airfil".  Her nytter det ikke å skyve throttlene til bunns,  motorene må behandles med forsiktighet (  husk,  den virkelige levealderen var bare gjennomsnittlig 12 timer ),  og det kreves tålmodighet å vente på at de spooler opp.  Det samme under flyvning,  men når farta har bygget seg opp flyr Me-262 veldig bra,  og med vingenes forkant-slots kan manøvrering utføres med spennende dristighet  ;) .  Veldig bra oppgradering av denne modellen,  ....... som æ nå har kjøpt 3 ganger  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Alle modellene er rå, det jeg finner råere er måten spesielt me262 ble produsert på, spesielt ved slutten av krigen. Fritz Sauckel (Nazi leader of Thüringen) var nådeløs med tanke på de 10000 tvangsarbeiderne han satte inn i byggingen av flyene og anleggene ved f.eks. REIMAHG anlegget. Så dokumentar på discovery nylig. Tyskerne var jo rimelig desperate mot slutten.  :P

 

En liten link; http://www.thirdreichruins.com/thuringen.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaaa? Og det skriver du nå når jeg akkurat har lagt ordren hos Classic??

Hmmmf. Ikke nok med det men det var jaggu bortimot 24 timer før den var klar for nedlasting også.. Paiiin.

 

Ja ja. Da får vi se om vi ikke får skranglet igang igjen FSX`en her. Fortsatt endel baluba med stikke og pedaler der men vi før se hva vi får til i morgo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, skyld på interfaceren mellom øynene og hjernebarken for det står jo;

nå er det bare å drømme om at de blir kompatible med P3Dv2 også
på slutten av den første posten du først svarte på.  :o  :D

-

Så jeg fraskriver meg ethvert ansvar for den/de økonomiske ramifikasjonene mitt forrige svar tilsynelatelig utløste  ::)

-

Fra det ene til det andre, jeg vet ikke hva som skulle hinder en i å bruke den i p3d2, skjønt jeg vet jo ikke. Men teoretisk sett så er det vel bare å bruke registry fix tool'n (Flight1) og fortelle den at fsx ligger i p3d2 mappen....og selvsagt kopiere over evt innføringer fra dll.xml filen fra MS over til LM.

-

Men det er jo bare i teorien, for noen ganger driter praksis i teori og kjører sitt eget løp  ;D

-

Edit: Kom over en gratis "port over" tool her om dagen, men seff tenkte jeg at jeg skulle laste den ned senere. Men nå husker jeg ikke lengere hvor jeg så den lol  :-[  Kanskje noen andre vt noe mer om dette og evt hvor man kan laste ned dette verktøyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..  ;D

skyld på interfaceren mellom øynene og hjernebarken for det står jo;

Du kan så si.. Vond å bortforklare den der, så det tror jeg at jeg står over. ::)

 

Nå har jeg ikke lest noe annet om denne maskina enn det Ernie har skrevet (Og knapt nok det, viser det seg :P) men jeg veit at andre addons som ikke funker i P3 ofte er pga at di ikke støtter DX10 og 11.

Kan det evt være derfor på denne å tru?

 

Den eneste migration tool jeg har brukt så langt er Estonia Migration Tool : http://www.flightsim.ee/products/migration-tool

Freeware og så langt har jeg ikke hatt noe problemer med denne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med det men det var jaggu bortimot 24 timer før den var klar for nedlasting også

 

Trekker tilbake den negative meldinga..

 

WGEXiYM.jpg

 

Hiiihaaa.

Da får vi se hva dette Tyske jernet bringer.

Første intrykket er at lyden i cockpit går vel i loop, men ingen forhastninger her foreløbig.

Vi får se hva søndagen bringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ooops,  her har det vært mange oppfølgere siden æ var innom sist  :D .    Øyvind,  er bildet fra FSX eller P3Dv2 ?  Jeg fikk installert Ta-152 i P3Dv2,  men flyet ble uten texturer,  så det røk ut igjen hos meg.  Begge Messerschmitt`ene lar seg også installere i P3Dv2, starter og flyr greit,  men når æ trykker på enkelte brytere krasjer simmen ( sound dll  error),  så æ tok ikke sjansen på å beholde disse heller.  Heldigvis fungerer FSX bra fremdeles,  så mens noen finner gode løsninger på installasjonsproblemene,  er jeg happy med å fly i gammelsimmen  ;) .  På enkelte fora hevdes det at "Estonia Migration Tool" bare er delvis kompatibel med v2,  så dette har æ holdt meg unna  (?).

 

Fra det ene til det andre, jeg vet ikke hva som skulle hinder en i å bruke den i p3d2, skjønt jeg vet jo ikke. Men teoretisk sett så er det vel bare å bruke registry fix tool'n (Flight1) og fortelle den at fsx ligger i p3d2 mappen....og selvsagt kopiere over evt innføringer fra dll.xml filen fra MS over til LM.

-

Men det er jo bare i teorien, for noen ganger driter praksis i teori og kjører sitt eget løp  ;D 

 

Pasi,  problemene er antakelig i dette "området" ,  men æ har så lett for å knote det til,  så æ har ikke tatt sjansen på å fikle med dll.xml eller reg.fix og den slags.  Kanskje derfor P3Dv2 fungerer så bra i min gamle PC  ;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morran gutta.

Bilde jeg la ut er ifra FSX, jeg ser at det var ett tema her. He he.

Skal prøve ut denne godbiten idag men har noe krøll med pedal oppsettet jeg må få fiksa først.

Noe kronglete å bevege seg på bakkenivå med ett halehjulsfly når bremsene stadig vekk lugger på det ene etter det andre hjulet.

Groundroll er blitt ett velkjent ordtak her i huset nå.

Heldigvis så fungerer det prikkfritt i P3`en så jeg hadde håpe det gikk an å lure den inn der, men ser av deres erfaringer at det muligens blir litt baluba.

 

Pasi.

Du har selvfølgelig helt rett som vanlig.

Den Migratoren jeg linka til er ikke freeware som jeg skrev, den koster 10-12 Eur på SimMarket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Under taxing må du skyve spaken fram for å løsne halehjulet,  da er det lett å styre,  enten med bremsene individuelt eller med siderorspedalene.  Take off er av den forsiktige arten,  gradvis øke farten til sideroret får tak,  så kan æ gi på litt ekstra. Straks æ har tatt inn hjul og flaps, throttler æ tilbake manifold-trykket til ca 1.1 ata,  og den svære propellen grafser seg gjennom luftmolekylene med hærlig motorlyd  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått meg ett par turer i den nå Ernst etter å ha fomla litt med driverne til pedal settet og fått det i orden.

Og det er som du sier, haleroret har rimelig liten autoritet før hastigheten nærmer seg takeoff speed.

Så etter man har kjørt rudder og brakes i slik grad at man nesten får senestrekk, så er man airborne og kan nyte.

Modellen flyr helt fantastisk, noe helt annet enn feks A2a Mustangen som det er greit å sammenligne med.

Lyden utvendig er også nydelig og som du sa så har man litt kompressor/turbo hyling ved passering. Herlig.

Innvendig derimot er jeg heller litt skeptisk desverre.

Når man er vant med A2A lyder, så blir dette som å sette huet inn i ei vaskemaskin på sentrifugering.

Overdriver litt her nå men det var det første jeg tenkte, blir nok vant med det etter hvert.

Uvant er også instrumentering og her må man studere litt.

 

Gjorde også som deg og slang den inn i P3D`en.

Akkurat det samme her. Ingen texture på maskina.

Kølsvart og blank, men det positive er at det ser ut som det meste funker.

Fikk tatt meg en liten svarv ut ifra Gmoen her nå og modellen flyr den, så nå sitter jeg og prøver å finne ut av hvorfor texturene ikke vil være med.

Så langt så skjønner jeg ikke hvorfor men dagen er lang.

Rimelig sikker på at det går an å konvertere paintene på en eller annen måte.

Ser her at der er helt normale DDS filer i DXT5 som også stort sett benyttes av di fleste andre painter men det må være ett eller annet som kødder til i Prepare.

Hvis noe har tips så rop ut.

 

Slenger ved ett bilde av første landinga med denne karen.

 

91aTh9g.jpg

 

Korset er på plass som du ser og etter hompedumpe hoppe sprett så fikk jeg da til slutt stoppa.

Tror jeg hadde god nok hastighet og vel så det så jeg fløt laaaangt etter første hoppet.

Disse skakke stettene på dette flyet var reina hoppestokkene så her må man være forsiktig..  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Veldig bra Øyvind  :) Utysket kan være lumsk under landingen,  så jeg prøver å nærme meg betongen med farlig lite fart,  og venter med å sette den nedpå til den nesten staller i trepunkt.  Da pleier den ikke sprette opp igjen.  Fikk du med deg det lille trikset med å skyve spaken forover under taxing (  æ rettet litt på teksten i forrige svar ) .  Ellers er jeg enig i at lyd i cockpit kunne ha vært mer detaljert,  her er A2A en ener,  men jeg flyr den mye på 0.9 til 1.1 i manifoldtrykk,  og da synes æ lyden gir litt gliseffekt . Ekstern lyd derimot er megabra,  så her oppe har det kommet mange reaksjoner på høyt støynivå  ;D .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fiksa det Ernst..  ;D

 

Ett par shots fra Bodø i Prepar3D v2 til din ære!!

 

8BCTNT5.jpg

 

6Yp0SF9.jpg

 

You like?

 

Maskina oppfører seg helt nydelig i P3 også heldigvis.

Har ikke funnet noe som krangler.

Når det gjelder hva jeg gjorde for å få til dette, kommer jeg tilbake til det.

Skal prøve å finne en litt mere vettug utgave først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp her av noen som kan dette med aircraft.cfg filer. (Pasi??)

Viser seg at grunnen til at denne FW/TA modellen ikke viser paintene i Prepar er at simulatoren tydeligvis er noe omgjort i forhold til FSX slik at den leser cfg fila på en noe annen måte.

Hvis vi tar opp en paint så ser mappa slik ut:

 

HuukSln.png

 

I denne hovedmappa til painten ligger det to mapper til med henholdsvis 2048 og 4096 texturer.

I texture.cfg står dette:

 

[fltsim]

 

fallback.1=\4096

fallback.2=..\texture

fallback.3=..\texture\4096

 

Dette funker helt toppers i FSX men Preparen skjønner ikke at han skal hente texturene i disse mappene.

Jeg har prøvd å forandre disse fallbacks i alle himmelretninger nå men får det ikke til.

Det jeg gjorde for å få painten inn i simmen var å kopiere DDS filene som lå i 4096 folderen og lime di rett inn i texture.12-JG54 mappa som det er bildet av over.

Da dukket painten opp og var strøken.

Det burde da kunne gå an å editere denne cfg fila så man peker rett til ønsket texture mappe skulle man tru slik at man slipper å kopiere inn dds filene manuelt?

Ikke skjønner jeg bæra av hvordan og det er åpenbart at P3 leser denne cfg fila litt anderledes.

 

Som sagt så har jeg prøvd å editere i mange retninger på disse fallbacks uten hell, så da håper jeg det sitter noen der med ett par gode ideer?

 

Hvis det ikke lar seg gjøre og man gjerne vil prøve modellen i P3 Med paint, så er det som jeg skrev bare å kopiere dds filene ifra ønsket resolution mappe og legge dem rett på hovemappa på painten. Da blir det jubel og hakekors. God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit..

Da fant jeg løsningen.

Etter å ha revet løs mye av krøllene på toppen så var det plutselig glassklart hva som skulle til.

 

Den orginale cfg var slik:

 

[fltsim]

 

fallback.1=\4096

fallback.2=..\texture

fallback.3=..\texture\4096

 

Når jeg fikk sett nærmere på mappestrukturen så ser jeg at dette er riktig hele veien Men det mangler en tråd som peker mot paint mappa og ønsket resolution.

Så etter jeg editerte den og pekte mot riktig mappe så spratt painten frem.

Det man må legge til er dette:

 

fallback.4=..\texture.12-JG54\4096

 

Her peker jeg som dere ser rett på paint hovemappa og 4096 og dette må gjøres for hver paint separat.

Bakdelen er at man ikke kan velge resolution med verktøyet som er med instalasjonen men forandre manuelt i denne stringen.

 

Puhhh detta var godt å få til.. Skjønner ikke hvordan dette funker i FSX og hva som er forskjellen til P3 men så lenge man får det til spiller det liten rolle.

Her skal det flys Tysk jønn i P3.

 

Ha en fortsatt fin søndag.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja du kan også gjøre det slik. Men hvis du ikke ønsker å taste inn hele path'en, så kunne du bare lagt til ett punktum forran backslash tegnet slik som dette:  orginal: fallback.1=\4096  med punktum: fallback.1=.\4096

 

Antall punktum er forkortninger for å slippe å skrive hele regla. Så ett punktum forran slash-tegnet betyr at sim'en kikker i samme mappe som cfg fila ligger i, 2 punktum betyr at sim'en kikker i rot-mappen til flyet, hvis du skjønner hva jeg forstår.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fantastisk bra jobba,  begge to  ;D  Jeg prøvde Dora`en uten texturer i P3,  og syntes den fløy enda mer eksemplarisk enn i FSX,  antakelig pga bedre flyt m.m.  Nå kan den endelig bli satt på skikkelig prøve,  med dynamisk lys og levende skygger i VC.  Dåkker e makalaus,  tusen takk  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...