Gå til innhold

Bodø Airbase


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Ja det ligner :D . Ikke noe vanskelig å finne feil på stillsfoto, men her snakker vi om å mate fantasien, mens man er i bevegelse. Borte er all bebyggelse og skog på Hjartøyene, og borte er bebyggelsen mellom shelterne. Dette er P3D default hos meg, så æ kan tenke meg det ser mye bedre ut med FTX Global. Takk til Andrew som enda en gang leverer, nå følte Starfighter`n seg mye mer hjemme :grin: .

 

bo1.jpg

 

bo2.jpg

 

bo3.jpg

 

 

bo4.jpg

 

 

bo5.jpg

 

bo6.jpg

 

bo7.jpg

 

bo8.jpg

 

Dette var gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større byer er for mye arbeid, så det kommer ikke til å bli vektlagt. Jeg tok med Bodø by og havn fordi den ligger kloss inntil flyplassen. De som ønsker seg byer, må lage de selv.

 

Ernst,

 

Jeg har lastet opp sceneryet på nytt. Der finner du nå en alternativ landclass fil (CVX_Bodo.bgl). Den er tilpasset default texturer og P3D. Kan se av bildene du bør ta den i bruk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare bedre og bedre, tusen takk :).

 

Endelig kjenner jeg meg igjen på den militære siden av flyplassen :). Det er sikkert mange her som har tjenestegjort eller jobbet på Bodø flystasjon igjennom årene, og synes dette sceneryet har blitt veldig bra(vekker gode minner).

 

Et ønske til senere versjoner hvis det skulle komme? Generiske militærhangarer istedenfor de grå firkantene i fotoet trur jeg vil øke realismen ytterligere. Det er jo en del av dem på flystasjonen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en rundtur på MIL delen da jeg var i marinen, og fikk oppleve en F-16 motor for full guffe i testriggen. :smile:

 

Du skal ikke se bort fra det kommer flere hangarer med tiden, men til det trenger jeg bilder, i alle fall av forsiden. Ellers jobber jeg litt med Ørlandet også, men det er et langtidsprosjekt. Ørlandet skal få fotoscenery, men dagens data er ikke bra nok, så den flyplassen er satt på "venteliste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vite Andrew, at jeg har vært mye inne på Ørland hovedflystasjon gjennom barndommen og ungdomstiden, så jeg kjenner basen godt. 330 skv sitt område særdeles godt.

 

Synd det omtrent vil være umulig å skaffe bilder grunnet militært anlegg. Er masse der inne som ikke kommer fram på kart eller offentlige bilder.

 

Heldigvis har vi en noenlunde bra freewarevariant å bruke i mellomtiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine modeller ble brukt i det freeware sceneryet, uten at jeg ble spurt. Men den saken er ute av verden, og det er samme scenery jeg baserer meg på. Forskjellen er at jeg bruker ikke NA modellene uten å spørre om lov først, samt at jeg kommer til å endre på mine hangarer, som ble mishandlet en smule.

 

Jeg seilte forøvrig sammen med en i år, som hadde vært lang tid på Ørlandet. Fikk høre mange ville jagerflyhistorier :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...