Gå til innhold

VATSIM-aktiviteter under FLG 2013


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

FLG 2013 er nå bekreftet. 13.-15. september :)

 

Men hvilke event vil vi ha? Gardermoen Real Time på lørdagen er en selvfølge, men hadde det vært artig med noe på fredags kveld? Kom med forslag :)

 

Jeg tenkte kanskje at man kan ha et foredrag om VATSIM og hvordan ting er og gjøres på nettverket. Så folk som ikke har fløyet på VATSIM før kan lære, og at vi kjører et lite "newbie-event" på fredags kveld. Der kan både piloter og ATCer være behjelpelige. Kan det være noe?

 

 

Ting kan eventuelt sendes til reidar.fredrik@hotmail.com.

 

Peace!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et foredrag kunne sikkert vært fint! Og kanskje noen kunne laget en liten guide på Norsk ("Vatsim på 1-2-3"), som vi kan lage hefter av og dele ut? Her kunne man hatt eksempler på IFR/VFR radiofraseologi, en side med det fonetiske alfanbetet, oversikt over begreper og forkortelser + alt annet man måtte lure på som newbie :)

 

Også kunne man avsluttet med en liten groupflight for nybegynnere, hvor man kan spørre om alt man lurer på :) (Trenger ikke nødvendigvis bruke hovedflyplassen da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny eller gammel spiller nok ingen rolle. Jeg tror de fleste har godt av å oppdatere seg på basiskunnskap på Vatsim fra tid til annen. Jeg husker at jeg hadde store kvaler med å begynne å fly på Vatsim fordi det virket så proft, men nå flyr jeg ikke annet enn det. Det går fort å lære seg Vatsim så fort man faktisk får prøvd seg i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og brukte lang tid på å ta steget over til Vatsim.

Er fortsatt newbie med mine 15 loggede timer. Var skremmende i starten, men nå flyr jeg stort sett bare borti statene på kvelden. Men der må du høre på hva som blir fortalt, og følge ordre, ellers får du høre det :grin:

 

Er ikke så vanskelig når du venner deg til det. Går lettere og lettere for hver gang. Bli med neste gang det annonseres TWR+APP trening her inne. Var disse som fikk meg igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...