Jon Arne Iversen Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Som noen kanskje har fått med seg så liker jeg å "gjøre det umulige mulig", så jeg starter derfor en tråd hvor ting blir mulig i fsx. Vi starter med en 738 som er parkert på Lukla airport. (aerosoft addon) Det starter med noe h*******s knoting for å få flyet linet opp Knotingen fortsetter... Til jeg endelig har kommet meg i posisjon for takeoff. Selvsagt med 100%. Har det noe å si i FSX? Altså, blir fuelvekten, eh.. Vektlagt? Klar for å gi bånn gass Såvidt fått løft Trygt i lufta. Falt noen meter til etter at jeg gikk tom for rullebane. Kanskje 150 fot.. Jeg forsøkte å lande også, men jeg klarte det aldri. Noen som tar utfordringen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 8. januar 2013 Premium Medlem Del Skrevet 8. januar 2013 Peace of cake...dette må jo være enkelt! :cool: Jeg valgte meg en ørlitt mindre 737 - en 600, satte på carbonbremser og short field package. Ingen pax eller cargo (ingen turte å være med) og ba pent om en liten skvett Jet-A i hver vinge. Ved "terminalen" Take-off Svingte ut til venstre i dalen, klatret til 12000 fot før kurs tilbake til Lukla. Det var ganske mye vind (21 knop tail/side). Flaps 40, Autobrake Max, Lett maskin, lav fart...sikte! Vinden tok godt tak i det tomme flyet. :eek: Touch-down - knallhardt! :blush: Oppbremsing, og kunne lett svinge inn ved "terminalen" igjen... :whistle: ...så nå tar jeg inn på Hotellet og venter på nye utfordinger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andre Gjerholm Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Artig tråd Gleder meg til å se neste umulige utfordring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Iversen Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 haha! Kult! Men hva mener du med carbon bremser og short field package? Hvilken 736 addon er dette? Skal forsøke å slå denne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 9. januar 2013 Premium Medlem Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg brukte PMDG sin modell. Carbon bremser og Short Field Package kan du sette på i FMC under Options og Equipment. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Iversen Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 FMC? Er det noe som er standard i FSX? Jeg forsøkte å "toppe" deg, men landing i sidevind er bare rått. Jeg forsøkte å ta presidenten i sin Air Force One, men det endte i katastrofe... (Nå blir jeg sikkert flagga av CIA) Jeg laget derfor en ny utfordring. Starter fra samme plass, Lukla! En F35 befinner seg på rulleplassen med et triks i ermet.. Takeoffen gikk bra På vei mot verdens tak Ermetrikset fremme! and overshot... Forsøkte flere ganger. Her kan jeg tilføye at man ikke kan ta screenshots av "crash" bildet... inntil videre er det to kræsj. Hadde ikke tenkt at dette skulle være en utfordringstråd. Men det kan jo kombineres! Så, velg deg et fly og land på Verdens tak. Jeg fant ikke Mount everest, kanskje du gjør det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 FMC? Er det noe som er standard i FSX? Nei, dette er noe som du får med noen kjøpe-passasjerfly og i varierende grad realistisk simulert. PMDG´s 737 NGX har vel den mest komplette- og opp mot virkeligheten den best simulerte FMC´n av dagens kjøpefly. Forøvrig en morsom tråd dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.