Gå til innhold

i7-2700 k


Christian Berg

Anbefalte innlegg

Noen som veit om komplett oppgraderer pc er? jeg kjøpte en ny gaming pc der for esten 3 år siden og vil nå bytte hovedkortet, cpu, strømforsyning, og ha to nye disker som ikke trenger defrag......tørr ikke dette med å bytt hovedkort selv....men gjør de slikt vist en reiser inn der og kjøper delene der tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kjøper deg f.eks corsair H100i så får du det du trenger til å sette opp kjølingen riktig. det er også en brukermanual som er lett å følge.

 

er ikke så dum pris på den heller så du får mye for pengene. jeg personlig bruker den gamle H100 og har litt trøbbel med den. tror den synger på siste verset.nytt kjølingsystem kommer etterhvert :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er «normal» overklokking av en i7-2700k er et spørsmål som ofte går igjen på dette og andre fora. Her finnes det ikke noen fasit fordi prosessorer av samme type og produksjonsserie kan gi vidt forskjellige resultater med hensyn til overklokking, selv om de er montert på identiske hovedkort. Teknisk avdeling hos Asus har i samarbeid med Intel foretatt tester av identiske prosessorer på identiske hovedkort med blant annet samme bios-revisjon for nettopp å synliggjøre denne problematikken. I testen ble det brukt 100 identiske i5-2500K av samme serie montert på Asus P8P67 hovedkort. Prosessorene ble i testen byttet rundt på de forskjellige hovedkortene. Resultatet ble ganske interessant. Av de 100 i5-2500K kunne ca. 50% overklokkes til 4.4 - 4.5 GHz, ca. 40% til 4.6 - 4.7 GHz og ca. 10% til 4.8 - 5.0 GHz. Konklusjonen blir at selv om de grunnleggende faktorene er til stede når det skal overklokkes er det ikke en selvfølge at antall GHz blir som forventet. Resultatet av overklokkingen vil trolig også gjelde i7-2600K i tilsvarende omfang.

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok helt rett i at du har vært heldig. Min i5-2500K på ASUS P8Z68-V Pro/Gen3 lar seg ikke klokke mer enn 4.5 GHz med vannkjøling, mens andre her på forumet har overklokket sin til nærmere 5 GHz. Min gamle i7-920 på ASUS P6T Deluxe v2 lot seg f.eks klokke til 4.1 GHz med god luftkjøler, noe som da ble ansett som et bra resultat. Det dokumenterer bare at noen har mer hell enn andre i livets (overklokkingens) lotteri :)

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens.. Hva er poenget med å klokke så mye at dere tøyer grensene? Klokk til 4.6, og behold en vcore på under 1.4wolt. Det kalles for fornuftig klokking, noe som holder i lange baner i fs samenheng..

+1

 

Ellers kjører jeg min i7-3770K på 4,4GHz @ 1,2V med luft :grin:. Og ja, det er en vesentlig forskjell fra 4 til 4,4GHz. Jagerfly går plutselig i luft i stedet for sirup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...